2014-01-15, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
1. Och hur många bilar krävs det för att du kapacitetsmässigt bör gå över till två körfält i en riktning? Jag har svaret, har du?
Har otroligt svårt att se att E20 skulle vara mer belastad än E4...

Eller för att återigen ställa frågan, hur många bilar och hur lång kö behövs för att motsvara _en_ buss?

Fast kostnaderna är ju inte alls inklusive alla externa kostnader så som trafikskador o dyl. Detta har jag ju nämnt mer än en gång, men det har du ju ignorerat varje gång det kommit på tal.
Jag har aldrig förbisett trafikskador då dessa finns med bland utgifterna?
Förövrigt så finns det ju skador soom uppkommer i alla möjliga situationer och för dessa finns det inga speciella skatter som tar vara på dessa...
Citera
2014-01-15, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Men varför i helvete är det då ett problem när det gäller industribussarna?

Industribussarna trafikeras bara av skattebetalare i privat sektor, dvs den grupp som finansierar all kollektivtrafik eller för den delen all offentlig sektor. Det är klart att det sticker extra i ögonen när det är samhällets stöttepelare som missgynnas när de försöker ta sig till den verksamhet som finansierar all sjukvård och alla socialbidrag i landet.
Citera
2014-01-15, 10:05
Medlem
cmc.88s avatar
fan bort med skiten !!! betalar redan en jävla massa skatt>!!
Citera
2014-01-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Jag har aldrig förbisett trafikskador då dessa finns med bland utgifterna?
Förövrigt så finns det ju skador soom uppkommer i alla möjliga situationer och för dessa finns det inga speciella skatter som tar vara på dessa...

De har aldrig redovisats trafikskadorna i de siffror du presenterat. Sedan tillkommer ju de kommunala gatorna som inte på något vis kostnadstäcks via statliga skatten.

Rätt intressant att man blir beskylld för att vara kommunist när det handlar om en liberal tankegång, att den som nyttjar facilitet X också ska betala för det nyttjandet.
Citera
2014-01-15, 19:02
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ja jag har aldrig påstått att "ägarna" eller kanske snarare styrelsen inte skulle vara politiker. Däremot har jag påstått att det inte var politikerna som beslutade att dra in industribussarna.
Bara för att Volvos styrelse tex utser fabrikschef, som sedan utser produktionstekniker som sedan beslutar hur truckarna skall köra inne i fabriken. Ja det är inte riktgt samma sak som att VD beslutar hur truckarna skall köra.
Känns ju fan pinsamt att man ens skall behöva föra diskussionen på denna nivån

Att bussarna har dålig fyllnadsgrad var något som var publicerat på GP

Det är klart att politikerna som alla sitter i samma båt påverkar varandra. Menar du att Sverige inte är Svågerpolitikens förlovade land?

Jag har åkt och åker, det har varit fullpackat under rusningstid , folk får stå.
Citera
2014-01-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Det är klart att politikerna som alla sitter i samma båt påverkar varandra. Menar du att Sverige inte är Svågerpolitikens förlovade land?

Jag har åkt och åker, det har varit fullpackat under rusningstid , folk får stå.

Huruvida vilka faktorer som influerat beslutet får stå för dig. Bussarna hade dålig fyllnadsgrad, och det är en uppgift som kommer från gp. Har du en mer trovärdig uppgift så tycker jag att du lägger fram den
Citera
2014-01-15, 21:52
Avslutad
Citat:
Huruvida vilka faktorer som influerat beslutet får stå för dig. Bussarna hade dålig fyllnadsgrad, och det är en uppgift som kommer från gp. Har du en mer trovärdig uppgift så tycker jag att du lägger fram den

Du tycker att alla ska cykla. Ditt lilla förkrympta miljöpartistyngel.
Citera
2014-01-15, 22:56
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:

Eller menar du att politiker i samma parti aldrig pratar med varandra? Hoho.

Trovärdig uppgift? Har pendlat regelbundet med Buss till Volvo.
Citera
2014-01-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Du tycker att alla ska cykla. Ditt lilla förkrympta miljöpartistyngel.

Och när det gäller kostnad för infrastruktur så skall alla vara med och betala lika mycket. Lika för alla ditt kommunistsvin.
Citera
2014-01-16, 16:57
Medlem
Citat:
Eller menar du att politiker i samma parti aldrig pratar med varandra? Hoho.

eeeh va? Tror inte riktigt att du har fattat poängen. En styrelse (i detta fallet politiker) fattar strategiska beslut. Ett strategiskt beslut kan vara att begränsa förluster för att inte förstärka en befintlig höjning av biljettpriserna och därmed få fler att resa kollektivt.
Dessa beslut implementeras sedan av en stab som jobbar mer operativt. T.ex. genom att dra in bussar med låg fyllnadsgrad där det redan finns alternativa linjer, typ vid sörredsvägen. Vad dessa stabsfunktioner kommer fram till är förvisso en konsekvens av ett politiskt beslut, men dom tar i sig inga politiska beslut.

Citat:
Trovärdig uppgift? Har pendlat regelbundet med Buss till Volvo.

Jaha, så du brukar strunta i att kliva av vid Volvo och åka en full?!? buss in till stan igen??? Jag hade nog inte blivit förvånad med tanke på hur det tycks snurra i ditt huvud

Tittar man på tidtabellerna för industribussarna så ser man ganska tydligt att de bara går under några få timmar. Och för att få ekonomi i transport bör man kanske ha något som går lite mer kontinuerligt. Det kanske folk inte har så svårt att begripa, förutom du då, som säkert också tror att uppgiften från västtraik om dålig fyllnadsgrad i industribussarna säkert är påhittad.
Citera
2014-01-16, 18:31
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
eeeh va? Tror inte riktigt att du har fattat poängen. En styrelse (i detta fallet politiker) fattar strategiska beslut. Ett strategiskt beslut kan vara att begränsa förluster för att inte förstärka en befintlig höjning av biljettpriserna och därmed få fler att resa kollektivt.
Dessa beslut implementeras sedan av en stab som jobbar mer operativt. T.ex. genom att dra in bussar med låg fyllnadsgrad där det redan finns alternativa linjer, typ vid sörredsvägen. Vad dessa stabsfunktioner kommer fram till är förvisso en konsekvens av ett politiskt beslut, men dom tar i sig inga politiska beslut.

Jaha, så du brukar strunta i att kliva av vid Volvo och åka en full?!? buss in till stan igen??? Jag hade nog inte blivit förvånad med tanke på hur det tycks snurra i ditt huvud

Tittar man på tidtabellerna för industribussarna så ser man ganska tydligt att de bara går under några få timmar. Och för att få ekonomi i transport bör man kanske ha något som går lite mer kontinuerligt. Det kanske folk inte har så svårt att begripa, förutom du då, som säkert också tror att uppgiften från västtraik om dålig fyllnadsgrad i industribussarna säkert är påhittad.

Virrpanna.

Det är klart att politikerna har bestämt sig för att straffa Volvo för att de blir omröstning om trängselskatten, genom att dra in industribussarna till Volvo.

Jag har aldrig sagt att de inte går tomma tillbaka till stan. Du kan inte hitta på att din debattmotståndare säger olika saker. Så diskuterar man inte.

Högre trafik under rusningstid gäller för hela staden och alla transportmedel, du kommer aldrig att kunna ha en kollektivtrafik där alla bussar är fulla i alla turer.

Turerna till och från Volvo är överfulla, har inte det bra täckning i ekonomin har ingenting det. Turerna mitt på dagen som har lite folk båda vägarna hade de kunnat dra in på, det hade inte drabbat folk.
Citera
2014-01-16, 19:44
Avslutad
Citat:
Och när det gäller kostnad för infrastruktur så skall alla vara med och betala lika mycket. Lika för alla ditt kommunistsvin.

Säg det till lillhjärnan din som anser att alla som betalar skatt och åker bil skall straffas dubbelt genom att beskattas dubbelt för infrastrukturen dom använder bara för att dom råkar behöva en bil. Fascist! Sälj mig en väg och du ska få se på avgifter, tills dess så länge infrastrukturen tillhör staten kryp tillbaks till din kommunistiska lilla utopi din fascistoida Fridolinrunkande gröna Khmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in