2014-01-13, 10:28
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
De remastrade versionerna är så jävla larviga. En extra sten framför R2-D2? What the fuck?!

George Lucas sa att alla remastringar var pga att "tekniken saknades" när han gjorde filmerna, men jag är GANSKA säker på att tekniken fanns att lägga till en sten framför R2 redan 1977 hahaha
Citera
2014-01-13, 10:32
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
George Lucas sa att alla remastringar var pga att "tekniken saknades" när han gjorde filmerna, men jag är GANSKA säker på att tekniken fanns att lägga till en sten framför R2 redan 1977 hahaha

Länkade till youtube i ett tidigare inlägg, där ett antaget citat från lucas säger i stil med att folk som ändrar sina konstverk är idioter
Citera
2014-01-13, 21:26
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Hahahaha, nej, Jabba har alltid varit en Hut, men just den scenen har ändrats. Från början pratade Solo med en av Jabas män, det är han du såg i klippet, i den nyare verisionen har dom bytat ut denna tjockisen mot Jaba själv!

Inte riktigt. Skådisen i pälsen var inte en av Jabbas män utan en mänsklig stand-in som läste Jabbas repliker och som var tänkt att ersättas i efterhand av en stop-motion-animerad Jabba, men av det blev inget.

http://www.youtube.com/watch?v=4Sf4eb9l__4
Citera
2014-01-13, 21:34
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Inte riktigt. Skådisen i pälsen var inte en av Jabbas män utan en mänsklig stand-in som läste Jabbas repliker och som var tänkt att ersättas i efterhand av en stop-motion-animerad Jabba, men av det blev inget.

http://www.youtube.com/watch?v=4Sf4eb9l__4

Jabba passar ändå inte som människa Blir mer [bättre ord än kontrastironi] när Solo säger han är en underbar människa.
Citera
2014-01-31, 17:26
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Jabba passar ändå inte som människa Blir mer [bättre ord än kontrastironi] när Solo säger han är en underbar människa.
Om Jabba var en människa i dom gamla versionerna, hur ser det ut när han blir dödad då?
Jag är relativt ung än(19) så jag är inte med från början.
Citera
2014-01-31, 21:01
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEvilUnicorn
Om Jabba var en människa i dom gamla versionerna, hur ser det ut när han blir dödad då?

Jabba spelades av en stand-in endast i A New Hope. Han var inte med överhuvudtaget i ESB och när de kommit till att spela in RTJ så såg Jabba ut som vi alla sett honom (i form av en gigantisk animatronic-docka), och det är ju i den filmen han blir dödad.
Citera
2014-01-31, 22:44
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Jabba spelades av en stand-in endast i A New Hope. Han var inte med överhuvudtaget i ESB och när de kommit till att spela in RTJ så såg Jabba ut som vi alla sett honom (i form av en gigantisk animatronic-docka), och det är ju i den filmen han blir dödad.
Egentligen är ju inte Jabba heller med i originalversion av den första SW-filmen, även om det från början var tänkt att han skulle vara det. Uppenbarligen ska ju inte den där tjocka människan och det stora, gröna monstret föreställa samma individ.
Citera
2014-01-31, 23:32
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEvilUnicorn

Skulle antagligen se ut som när Luca Brasi dör.. fast sexigt, i och med att en halvnaken Leia utför mordet.
Citera
2014-02-01, 19:33
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:

Säger ganska mycket om vad framgång kan göra med ens sinne. När Lucas skapade Star Wars jobbade han runt begränsningarna, idag finns inga begränsningar, då missbrukar han istället tekniken i ett vidrigt CGI-frossande.

Varför George Lucas inte fixar sin nacke hos plastikkirurgen är också ett mysterium i sig.
Citera
2014-02-02, 12:09
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Säger ganska mycket om vad framgång kan göra med ens sinne. När Lucas skapade Star Wars jobbade han runt begränsningarna, idag finns inga begränsningar, då missbrukar han istället tekniken i ett vidrigt CGI-frossande.

Varför George Lucas inte fixar sin nacke hos plastikkirurgen är också ett mysterium i sig.
Lucas verkar älska att hata sitt mästerverk. Nu när han talar om Star Wars verkar han väldigt avsides och kylig och helt utan passion. Lika stel som nacken...
Citera
2014-02-02, 14:19
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Lucas verkar älska att hata sitt mästerverk. Nu när han talar om Star Wars verkar han väldigt avsides och kylig och helt utan passion. Lika stel som nacken...

Problemet är att han inte har en susning om varför folk älskade originaltrilogin. Han verkar tro att det var politiksnacket och slapsticken som alla tog till sina hjärtan.
Citera
2014-02-02, 14:22
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Problemet är att han inte har en susning om varför folk älskade originaltrilogin. Han verkar tro att det var politiksnacket och slapsticken som alla tog till sina hjärtan.

Om man lyckas skapa nåt så bra, och sen inte har en jävla aning varför skiten blev så bra, tycker jag nog bara synd om människan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in