Citat:
Ursprungligen postat av
Rangvald
Säger han inte ungefär "Your father would have wanted you to have this", alltså översatt till att "Din far hade velat att du skulle ha detta", alltså inte att Anakin specifikt sagt att "detta ska Luke/min son ha"
En liknande sak jag stör mig på är i ROTJ, Luke och Leia pratar om Leias (och Lukes) mamma, innan hon får reda på att dom är syskon, kommer inte ihåg ordagrant, men det är något i stil med att hon inte minns mer än lite av hennes mamma, men även det är ju fel eftersom Padmé dog när hon förre Luke och Leia, alltså borde hon inte minnas något alls av sin mor.
Nej, kollar nu igen, och är skitsäker han säger "your father wanted you to have this, when you were old enough". Är säker på detta kommer upp igen i gamla trilogin, men kan som sagt inte komma på var.
Kanske ett långskott, men i duellen i RotJ säger Vader bla "so, you have a twin sister", vilket låter som han inte visste. Och när kejsaren säger han misstänker rebellen som sprängde första dödsstjärnan, säger Vader igen "how is that possible?". Det är dock inte vattentätt, Vader kanske bara pratade på det sättet med flit