2014-01-01, 21:03
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Helt klart. Jag avskydde tramset redan när jag såg den på bio 83 och då var jag bara 13.

Håller helt med, alltid sänkt Return of the Jedi i mina ögon. Originalidén med wookiees hade troligtvis fungerat bättre.

Känns alldeles för orealistiskt och "gulligt" som det blev.
Citera
2014-01-04, 20:51
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Dark Horse tappar licensen till Star Wars serietidningarna då Marvel 2015 tar över rättigheterna till alla Star Wars serietidningar, vilket inte var helt oväntade nyheter! Vad tycker ni om detta och hur tror ni detta blir?
Citera
2014-01-09, 03:23
Medlem
EdgeofEndings avatar
Tror jag har stött på störning i handligen

Glor lite lätt igenom A New Hope när jag inte kan sova, och noterade Kenobi säger att Lukes farsa ville Luke skulle ha hans ljussabel, medan i RotS får Anakin aldrig träffa sina barn. Visserligen ännu en punkt där man kan kalla nya trilogin för en oäkting, men har för mig det skär sig någonstans i den gamla trilogin (hade en känsla om var, men glömde ihelt i skrivande stund )
Citera
2014-01-09, 15:55
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Tror jag har stött på störning i handligen

Glor lite lätt igenom A New Hope när jag inte kan sova, och noterade Kenobi säger att Lukes farsa ville Luke skulle ha hans ljussabel, medan i RotS får Anakin aldrig träffa sina barn. Visserligen ännu en punkt där man kan kalla nya trilogin för en oäkting, men har för mig det skär sig någonstans i den gamla trilogin (hade en känsla om var, men glömde ihelt i skrivande stund )

Säger han inte ungefär "Your father would have wanted you to have this", alltså översatt till att "Din far hade velat att du skulle ha detta", alltså inte att Anakin specifikt sagt att "detta ska Luke/min son ha"

En liknande sak jag stör mig på är i ROTJ, Luke och Leia pratar om Leias (och Lukes) mamma, innan hon får reda på att dom är syskon, kommer inte ihåg ordagrant, men det är något i stil med att hon inte minns mer än lite av hennes mamma, men även det är ju fel eftersom Padmé dog när hon förre Luke och Leia, alltså borde hon inte minnas något alls av sin mor.
Citera
2014-01-09, 17:05
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Säger han inte ungefär "Your father would have wanted you to have this", alltså översatt till att "Din far hade velat att du skulle ha detta", alltså inte att Anakin specifikt sagt att "detta ska Luke/min son ha"

En liknande sak jag stör mig på är i ROTJ, Luke och Leia pratar om Leias (och Lukes) mamma, innan hon får reda på att dom är syskon, kommer inte ihåg ordagrant, men det är något i stil med att hon inte minns mer än lite av hennes mamma, men även det är ju fel eftersom Padmé dog när hon förre Luke och Leia, alltså borde hon inte minnas något alls av sin mor.

Nej, kollar nu igen, och är skitsäker han säger "your father wanted you to have this, when you were old enough". Är säker på detta kommer upp igen i gamla trilogin, men kan som sagt inte komma på var.

Kanske ett långskott, men i duellen i RotJ säger Vader bla "so, you have a twin sister", vilket låter som han inte visste. Och när kejsaren säger han misstänker rebellen som sprängde första dödsstjärnan, säger Vader igen "how is that possible?". Det är dock inte vattentätt, Vader kanske bara pratade på det sättet med flit
Citera
2014-01-09, 23:09
Medlem
kuddenchristos avatar
Jag funderar på att köpa 2011 Star Wars: The Complete Saga Blu-ray edition. Innehåller den originalversionerna av de tre första SW-filmerna?
Citera
2014-01-09, 23:16
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag funderar på att köpa 2011 Star Wars: The Complete Saga Blu-ray edition. Innehåller den originalversionerna av de tre första SW-filmerna?

Vad innebär originalversion? Det enda jag känner till är att Christensen dyker upp som Skywalker i förnyade versionen av RotJ
Citera
2014-01-09, 23:16
Medlem
Citat:
Nog har George Lucas varit där och ändrat. Han har t.ex. bytt ur Sebastian Shaw mot Hayden Christensen och lite annat störande.
Citera
2014-01-09, 23:23
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Vad innebär originalversion?

De icke-remastrade versionerna som kom ut 1977, 1980 och 1983. Sedan 90-talet har det fixats och trixats med datorgenererade effekter i den första SW-trilogin.
Senast redigerad av kuddenchristo 2014-01-09 kl. 23:26.
Citera
2014-01-09, 23:32
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
De icke-remastrade versionerna som kom ut 1977, 1980 och 1983. Sedan 90-talet har det fixats och trixats med datorgenererade effekter i den första SW-trilogin.
http://www.youtube.com/watch?v=Xezn-0xottw

Herrejävlar, Jabba var en människa!! Första gången det känns dåligt att vara så ung

Men jag vill minnas mina Star Wars på inspelade VHS hade CGI-Jabba men även den riktiga duellen Solo vs Greedo

The Mind of George Lucas remains a mystery...
Citera
2014-01-10, 07:53
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=Xezn-0xottw

Herrejävlar, Jabba var en människa!! Första gången det känns dåligt att vara så ung

Men jag vill minnas mina Star Wars på inspelade VHS hade CGI-Jabba men även den riktiga duellen Solo vs Greedo

The Mind of George Lucas remains a mystery...

Hahahaha, nej, Jabba har alltid varit en Hut, men just den scenen har ändrats. Från början pratade Solo med en av Jabas män, det är han du såg i klippet, i den nyare verisionen har dom bytat ut denna tjockisen mot Jaba själv!

Citat:
Nej, kollar nu igen, och är skitsäker han säger "your father wanted you to have this, when you were old enough". Är säker på detta kommer upp igen i gamla trilogin, men kan som sagt inte komma på var.

Ja du kan mycket väl ha rätt, inte sett den på ganska länge. Får ta en titt i helgen
Senast redigerad av Rangvald 2014-01-10 kl. 07:55.
Citera
2014-01-10, 17:45
Medlem
kuddenchristos avatar
De remastrade versionerna är så jävla larviga. En extra sten framför R2-D2? What the fuck?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in