Med "spöket" syftade #Tercio på att man vid det tillfället kan se Pussy stå i spegeln - jag kan ha tolkat inlägget fel, men jag är ganska säker på att jag inte gjorde det. Hittade ett videoklipp som tar upp just den scenen, se videoklippet nedan.
I samma avsnitt ser man en person gå ned för trappan bakom Tony. Han är ur fokus, men det ser ut att vara en ung Junior. En kritiker har kallat det avsnittet (s3e02) som det första som introducerade övernaturliga element i Sopranos, något som återkom subtilt då och då. (Exempelvis att Chris hade en dröm i säsong två där han skulle berätta att något kommer att hända klockan 3. Senare i serien vaknar Tony upp från sin koma kl. 3, och hans sista möte med Melfi var också kl. 3)
Om den gängse teorin stämmer, att Tony blev skjuten i sista scenen av serien, blev han skjuten från höger, alltså klockan 3.
Underbar scen! Älskar hur de är som två små grabbar som blir påkomna av farsan, "Sil hit him first" haha.
Håller med! Det fick mig att tänka på den gången Silvio och Paulie skulle ta hand om Ariel som äger hotellet. I scenen där de skall slänga ner honom i bagageluckan så kan man se att Silvio smäller till honom rätt hårt i huvudet, det ser sjukt roligt ut. Hittar tyvärr inget videoklipp på det men det utspelar sig i det 3:e avsnittet "Denial, Anger, Acceptance" i säsong 1.
Kom dock att tänka på en annan rolig scen från samma avsnitt. För övrigt, det är ganska otroligt hur mycket Tonys röst ändras under seriens gång, man blir alltid lite förvånad varje gång man ser om serien.
Är mitt inne i första säsongen nu. Väldigt bra serie men psykiatriker-scenerna som klipps in hela tiden är väldigt trista. Hon är ingen vidare bra skådespelerska heller.
Är mitt inne i första säsongen nu. Väldigt bra serie men psykiatriker-scenerna som klipps in hela tiden är väldigt trista. Hon är ingen vidare bra skådespelerska heller.
Tyckte psykiatriker-scenerna var bra för att få perspektiv på Tony och man ser honom som en människa och inte bara ett monster. Man får också inblick i varför han blivit och som han blivit. Har kommit ungefär lika långt som du.
Det är relationen mellan Dr. Melfi och Tony, och att man får se hur Tony tänker och fungerar där, tillsammans med Tonys relation till sin familj (Carmela, AJ och Meadow och hans mor) som gör serien till ett mästerverk. Tonys "arbete" är visserligen otroligt underhållande men det var inte det som revolutionerade TV.
Tyckte psykiatriker-scenerna var bra för att få perspektiv på Tony och man ser honom som en människa och inte bara ett monster. Man får också inblick i varför han blivit och som han blivit. Har kommit ungefär lika långt som du.
Jag gillade också dom scenerna mycket, speciellt i de första säsongerna. Men sen var dom inte lika roliga när man insåg att
Tycker du inte? Det är nog en smaksak men jag tycker Lorraine Bracco som Dr. Melfi gör ett riktigt bra jobb att spela distanserad och professionell trots Tonys karaktär och olika försök, samtidigt som hon dras med egna och starka funderingar kring honom. Min gissning är de scenerna kommer, som det nämns i tråden, att ge dig en bra bild över hur Tony fungerar. Scenerna hos Dr. Melfi känns som en väldigt bekväm period att varva ner det annars hektiska livet Tony lever och det lockar fram en del oförutsägbara sidor hos honom.
Jag gillade också dom scenerna mycket, speciellt i de första säsongerna. Men sen var dom inte lika roliga när man insåg att
han aldrig fick doppa .
Dr. Melfi blev ju däremot doppad i, fast i sin dröm. Sen fann ju Tony henne mellan sina ben i en av sina drömmar - det var nog det närmsta man kom. I alla fall såvida man inte finner det upphetsande den där gången då Tony välte glasbordet, hängde över henne och spottade henne flera gånger i munnen medan han skrek.