2013-12-11, 13:15
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Han spelar en annan karaktär där.
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Som sagt spelat han inte Vito där utan Gino. Han var helt enkelt inte påtänkt för den större rollen som vito vid det tillfället.
Fan vad b... Men ja ja, även solen har fläckar!
Citera
2013-12-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Fan vad b... Men ja ja, även solen har fläckar!
Det är lite samma sak i 11:e avsnittet "The Test Dream" i säsong 5 där John Heard som spelar kriminalpolisen Vin Makazian också spelar pappan till Meadows fästman Finn.

När vi ändå är inne på ämnet så kan jag berätta att även skaparen David Chase är med i en scen - det är då Tony, Paulie och Christopher åker till Italien. Paulie köper sig en kaffe på ett café och noterar då en grupp personer runt bordet bredvid. Paulie höjer sin kopp och säger "commendatori... bonjourno", han blir då ignorerad av mannen som spelas av David Chase och muttrar då "cock suckers". Det hela utspelar sig i det 17:e avsnittet "Commendatori" i säsong 2.

I det 6:e avsnittet "Kennedy and Heidi" i säsong 6 då Tony och Christopher åker hem efter mötet med Phil så sätter Christopher igång ett soundtrack och under resans gång kan man se ett X sprayat på en vägskyllt, vilket alla som har sett The Departed förstår innebörden av.

Edit: En annan rolig sak är att man i The Godfather Part III kan se exakt den lokalen där Tony hade möten med Sack, Carmine och Phil. Det finns en massa andra smått gömda saker som också är intressanta.
Senast redigerad av cay 2013-12-11 kl. 15:12.
Citera
2013-12-11, 15:33
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
^ Intressanta iakttagelser ^
Tack! Ska hålla en extra koll efter de här grejerna nu när jag, återigen, betar mig igenom hela boxen. Jag är strax klar med säsong ett och beräknas vara helt klar lagom till att vinterhelvetet är över. Förresten så måste jag nog se om även The Departed...
Citera
2013-12-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Tack! Ska hålla en extra koll efter de här grejerna nu när jag, återigen, betar mig igenom hela boxen. Jag är strax klar med säsong ett och beräknas vara helt klar lagom till att vinterhelvetet är över. Förresten så måste jag nog se om även The Departed...
Härligt med en extrarunda! Om du inte hat sett det redan så håll då utkik i 2:a avsnittet "Proshai, Livushka" i säsong 3 då Tony efter Livias begravning går för att hämta någon sprit ur skåpet där Paulie och Furio står och talar om någon "survivor-show", precis innan Janice gör det mesta obekvämt för gästerna. Det som sker "off-scene" är ganska häftigt när man väl upptäcker det.
Citera
2013-12-11, 16:51
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Härligt med en extrarunda! Om du inte hat sett det redan så håll då utkik i 2:a avsnittet "Proshai, Livushka" i säsong 3 då Tony efter Livias begravning går för att hämta någon sprit ur skåpet där Paulie och Furio står och talar om någon "survivor-show", precis innan Janice gör det mesta obekvämt för gästerna. Det som sker "off-scene" är ganska häftigt när man väl upptäcker det.

Citera
2013-12-11, 17:17
Medlem
Citat:
Du har så rätt så!
Citera
2013-12-11, 20:28
Medlem
ragingcows avatar
Älskar denna scen med Phil Leotardo. http://www.youtube.com/watch?v=oZ0pCxG5Iok
Citera
2013-12-11, 23:42
Medlem
james jays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Älskar denna scen med Phil Leotardo. http://www.youtube.com/watch?v=oZ0pCxG5Iok

Det där är en riktigt tung scen faktiskt.
Citera
2013-12-12, 12:47
Medlem
Lukasohais avatar
Citat:

Citat:
Du har så rätt så!
Citera
2013-12-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasohai
Citera
2013-12-12, 14:04
Medlem
Lukasohais avatar
Citat:
Jaha okej då vet jag, ja det märkte jag
Citera
2013-12-12, 18:37
Medlem
Dimaks avatar
Kolla på Sopranos på min stora Tv med skit bra tung musik, Min sambo trodde jag tittade på porr när jag kollade på introt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in