2014-05-04, 23:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBrasa
Inte då, jag klargjorde detta mycket väl i och med mitt exempel. Läs igen.
fanns ju mer än det du valde att svara på aka tendentiöst.
Citera
2014-05-07, 12:56
Medlem
Dimaks avatar
Jag har varit arbetslös i 3 månader och inte sett Sopranos sen Februari kanske.

Men serien är ju bara så underbar!
Citera
2014-05-09, 00:23
Avslutad
Jag håller på att sträckkolla serien nu, har aldrig sett hela innan, endast enskilda episoder.
Totalt jävla grym serie!

Jag vill aldrig gå och lägga mig, är helt fast i Tony Sopranos brutala och underbara värld.

Och ja, introt! Finns det ett coolare intro till en tv-serie? Ren njutning!
Senast redigerad av GenesisP 2014-05-09 kl. 00:27.
Citera
2014-05-09, 12:45
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag håller på att sträckkolla serien nu, har aldrig sett hela innan, endast enskilda episoder.
Totalt jävla grym serie!

Jag vill aldrig gå och lägga mig, är helt fast i Tony Sopranos brutala och underbara värld.

Och ja, introt! Finns det ett coolare intro till en tv-serie? Ren njutning!
Håller med som attan! Intro när han röker sin ciggar och har sig
Citera
2014-05-10, 14:10
Medlem
Skumgummis avatar
http://www.youtube.com/watch?v=9iY1wjoqKcw

http://www.youtube.com/watch?v=BHE3dIBhuBM

Inget ovanligt i sig men jag visste inte att Joy var eller är väldigt deprimerad
Citera
2014-05-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Tittat igenom Sopranos boxen än en gång nu. En sak som stör mig, varför får Christophers sponsor vara med som "en i gänget"? Snubben som åker med till Florida när de ska försöka få Ben Kinglsley att vara med i Cleaver. Var han mad i maffian innan han blev CM's sponsor?

Som Christophers sponsor så blev han en god vän till Christopher och eftersom han var duktig på kreditskortsbedrägerier så blev han väl en officiell associate. Dom var inte direkt många i och runt familjen så det var nog inte så svårt att klättra in om man drog in pengar och var italienare. Det kom in många nya särskilt i slutet, bara en handfull av dom som hängde på strippklubben köttbutiken var invigda.
Citera
2014-05-10, 21:03
Medlem
Dimaks avatar
Fan vad bra serie, känns som att man är med i familjen, När det är begravning (varje avsnitt) så är New York grabbarna där med.
Citera
2014-05-10, 22:32
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Som Christophers sponsor så blev han en god vän till Christopher och eftersom han var duktig på kreditskortsbedrägerier så blev han väl en officiell associate. Dom var inte direkt många i och runt familjen så det var nog inte så svårt att klättra in om man drog in pengar och var italienare. Det kom in många nya särskilt i slutet, bara en handfull av dom som hängde på strippklubben köttbutiken var invigda.
I verklighetens New Jersey maffia, som stått som förlaga för Sopranos så var det tydligen så att de som inte kunde bli invigda i en New York familj åkte till New Jersey för att försöka bli invigda där då det ansågs lättare.
Senast redigerad av LuxVeritatis 2014-05-10 kl. 22:35.
Citera
2014-05-10, 22:47
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuxVeritatis
I verklighetens New Jersey maffia, som stått som förlaga för Sopranos så var det tydligen så att de som inte kunde bli invigda i en New York familj åkte till New Jersey för att försöka bli invigda där då det ansågs lättare.
Så sant det.

och New Jerseys boss fick cancer 1991 eller 92, samma som i Sopranos. Lite coolt faktiskt!
Och rediga mob hangout var precis vid kvarteret från fläsk stället där de bruka sitta och prata skit.
Citera
2014-05-11, 00:16
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Så sant det.

och New Jerseys boss fick cancer 1991 eller 92, samma som i Sopranos. Lite coolt faktiskt!
Och rediga mob hangout var precis vid kvarteret från fläsk stället där de bruka sitta och prata skit.
Ska väl bitvis vara lite baserat på den riktiga DeCavalcante Crime Family, som håller till i New Jersey.
Citera
2014-05-12, 07:41
Avslutad
Inne på slutet på säsong två nu! Gandolfini (Vila I Frid) är oerhört dynamisk i sin roll. Man riktigt sugs in i hans personlighet. Och hur sviniga en del karaktärer än är så kan jag inte hjälpa att känna sympati för dem. Fast vissa är bara sjukt tråkiga och gnälliga, som Uncle Junior tex.

Christopher-karaktären gillar jag mycket! Älskade att han sköt en kille i foten, "hämnd" för bandaget som Pesci gav honom i Maffiabröder.

Jag gillar dock inte hur kvinnorna porträtteras, men det hör väl till maffiavärlden antar jag, mer realistiskt så. Egentligen ska jag inte hänga upp mig på det, men gör det ändå.

Detta kommer nog bli min all time favoritserie. Seinfeld tvåa.
Senast redigerad av GenesisP 2014-05-12 kl. 08:03.
Citera
2014-05-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Inne på slutet på säsong två nu! Gandolfini (Vila I Frid) är oerhört dynamisk i sin roll. Man riktigt sugs in i hans personlighet. Och hur sviniga en del karaktärer än är så kan jag inte hjälpa att känna sympati för dem. Fast vissa är bara sjukt tråkiga och gnälliga, som Uncle Junior tex.

Christopher-karaktären gillar jag mycket! Älskade att han sköt en kille i foten, "hämnd" för bandaget som Pesci gav honom i Maffiabröder.

Jag gillar dock inte hur kvinnorna porträtteras, men det hör väl till maffiavärlden antar jag, mer realistiskt så. Egentligen ska jag inte hänga upp mig på det, men gör det ändå.

Detta kommer nog bli min all time favoritserie. Seinfeld tvåa.
Håller med dig om James! Dock finner jag Junior riktigt charmig även om han för det mesta är en sur gammal man. Han har egentligen inget skäl till att vara munter och hans skarpa kommentarer har fått mig till skratt många gånger än idag.

Tänkte du på att de flesta kvinnorna ses som objekt eller att majoriteten av dem verkar ha en eller flera skruvar lösa? Det var och är ju en väldigt kvinnoförtryckande miljö och det är lite av en sådan diskussion serien bjuder upp till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in