2014-01-09, 19:42
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levee
Jag gillade också dom scenerna mycket, speciellt i de första säsongerna. Men sen var dom inte lika roliga när man insåg att
Varför skulle hon göra det? De enda kvinnor som ligger med Tony är ju psykfall eller enbenta.
Citera
2014-01-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Varför skulle hon göra det? De enda kvinnor som ligger med Tony är ju psykfall eller enbenta.
Visst är det så, fast det är om man bortser från Sonya och Valentina. Jag kan inte utse ens vem som var värst av resten.
Citera
2014-01-10, 14:14
Medlem
Försöksdjurs avatar
Stark och fin tribute till Gandolfini:
http://www.youtube.com/watch?v=ra-gsdBsI-c
Citera
2014-01-10, 20:26
Medlem
Blixtmannens avatar
Kollar på näst sista avsnittet. Tycker ni det var rätt av dr. Melfi att avsluta terapin med Tony? Visst är han ett jävla svin och han har inte alltid varit ärlig under behandlingen. Men samtidigt så tycker jag att han har fått en större insikt om sig själv. Han går ju inte dit för att behandla sin kriminalitet.
Citera
2014-01-12, 15:54
Medlem
Ratis avatar
Är igenom första säsongen nu. Kommer det bli bättre i kommande säsonger eller håller det samma nivå rakt igenom? Tänkte om det är någon idé att slösa mer tid på denna serie.
Citera
2014-01-12, 16:00
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Är igenom första säsongen nu. Kommer det bli bättre i kommande säsonger eller håller det samma nivå rakt igenom? Tänkte om det är någon idé att slösa mer tid på denna serie.

Det blir bättre.

Helt klart värt

http://cdn1.independent.ie/migration_catalog/article28936614.ece/ALTERNATES/h342/pantoliano-i

^Så kändes det efter andra säsongen
Citera
2014-01-12, 16:13
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Det blir bättre.

Helt klart värt

http://cdn1.independent.ie/migration_catalog/article28936614.ece/ALTERNATES/h342/pantoliano-i

^Så kändes det efter andra säsongen

Själv känner jag att den håller samma standard (världsklass) genom alla sex säsonger. Om man tycker första säsongen var "slöseri med tid" lär man nog inte tycka att andra är så mycket bättre.
Citera
2014-01-12, 16:13
Medlem
Citat:

Jag vet inte, minns inte riktigt hur det toppar och dalar i serien. Överlag är det ingen serie som har avsnitt som börjar megaspännande och avslutar så man drar sig i håret. Utan det är en jämnt fördelad serie som beskriver allt seriöst. Kvalitén är rakt igenom alla 6 säsonger, det gör den också unik.

Allt är en smaksak, jag gillar detta otroligt mycket mer än i princip alla serier som går idag som bara handlar om att fängsla alla till max till nästa avsnitt.
Citera
2014-01-12, 18:55
Medlem
Buddisch13s avatar
Börjat köra denna i repris säkert för 10 gången

Såg det bästa avsnittet igår S3 E11 Pine Barrens
Citera
2014-01-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Kollar på näst sista avsnittet. Tycker ni det var rätt av dr. Melfi att avsluta terapin med Tony? Visst är han ett jävla svin och han har inte alltid varit ärlig under behandlingen. Men samtidigt så tycker jag att han har fått en större insikt om sig själv. Han går ju inte dit för att behandla sin kriminalitet.
Både ja och nej, skulle jag säga. Mötena hjälper ju honom på en del sätt, inte bara det att han lär sig saker under sessionerna som han sedan hat användning för i sin roll som boss, men också som du säger, han får en klarare bild av sig själv - t.ex. som den gången när han förstår hur Gloria egentligen fungerar och varför han drogs till henne.

Tony uttrycker ju flera gånger att det är ensamt att vara på toppen. Sessionerna var ju speciella då han snarare gick dit för att ha någon att prata med, någon som han kunde vända sig till som inte dömde honom privat och som inte kunde använda det han avslöjade emot honom. Även Tony behöver en go-to guy.

Sedan Tony och Dr. Melfi började träffas så förändrades ju hennes liv rätt dramatiskt. Även om man kanske som tittare bygger upp något slags förtroende för Tony så känns det som att hon aldrig gjorde det, då han trots allt var en patient, hon vet också vad han lider av och hon vet en del av sakerna han har utfört. Det är ju mer spänningen som hon söker till slut. Undersökningen som Dr. Melfi får ta del av väger ju såklart också in, kanske mest av allt - och tillsammans med allt annat blev det för mycket.

Så i slutändan; bra för Jennifer Melfi, sämre för Dr. Melfi och troligtvis även för Tony också.
Citera
2014-01-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Själv känner jag att den håller samma standard (världsklass) genom alla sex säsonger. Om man tycker första säsongen var "slöseri med tid" lär man nog inte tycka att andra är så mycket bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av Levee
Jag vet inte, minns inte riktigt hur det toppar och dalar i serien. Överlag är det ingen serie som har avsnitt som börjar megaspännande och avslutar så man drar sig i håret. Utan det är en jämnt fördelad serie som beskriver allt seriöst. Kvalitén är rakt igenom alla 6 säsonger, det gör den också unik.

Allt är en smaksak, jag gillar detta otroligt mycket mer än i princip alla serier som går idag som bara handlar om att fängsla alla till max till nästa avsnitt.
Jag håller med er. Just det där att avsnitten inte slutar på ett hysteriskt spännande sätt spelar ingen större roll för min del. Det slutar ofta med att man ser att någon av karaktärerna som sitter ner och äter middag, att någon eller flera sitter på The Bada Bing eller att man får se någon karaktär krypa till sängs. Väldigt realistiskt med andra ord, något som majoriteten av alla tittare faktiskt verkar uppskatta.

Det som fick mig att vilja se mer och mer första omgången var att det fanns så mycket annat intressant i serien. Visst, storyn har en jättestor betydelse och den hade inte kunnat göras bättre men karaktärerna... Det var något som jag verkligen snöade in mig på första gången och jag gör det än idag. Att de är såpass intressanta, roliga att följa samt att alla har en egen, ibland gömd, agenda var det som fick mig fast, tillsammans med storyn och dialogerna såklart! Enligt mig håller alla säsongerna samma höga klass.
Citera
2014-01-12, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Börjat köra denna i repris säkert för 10 gången

Såg det bästa avsnittet igår S3 E11 Pine Barrens
Klassiskt avsnitt det där! Svält, kyla, ryska mattor, borttappade skor, Zig Zags, försvunna bilar, samt Bobby i full mundering. Vill minnas att just "Pine Barrens" har blivit framröstat till ett av de bästa avsnittet i ett par omröstningar. Missuppfattningen Paulie gör när han pratar med Tony i telefon p.g.a. den dåliga mottagningen är ju underbar också.

Jag älskar det avsnittet för att det är såpass annorlunda, men den klassiska touchen är fortfarande där, bara det att rank inte längre gällde utan Paulie och Christopher var bara "two assholes lost in the woods".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in