Jag får spasmer i ögat av det här med btc vinst och skatt.
Ringde in till skatteverket och frågade "Hur ska jag skatta mina bitcoins"
Svar

et vet jag inte.
Jag säljer rätt mycket, ca 2-3 gånger i månaden och vill då ha in det på kontot någorlunda vitt.
Hur ska jag göra med skatten?
är jag säljer så säljer jag oftast privat så folk sätter in på mitt konto, kan banken tycka det är konstigt om folk sättr in hyffsade belopp så ofta?
är det när deklarationen kommer som jag ska tillkännage mina vinster och affärer eller behöver jag ansöka om något eller registrera mig på något sätt redan nu?
Bör jag föra bokföring över mina köp och vinsterna jag gör vilket självklart är fipplat med?
saken är den att jag har en ide om hur jag kan gå tillväga för att lösa detta.
vi säger att jag köper btc kontant live men säljer dom så vinsten hamnar på kontot, jag plockar ut vinsten direkt och vi säger att varje gång jag gör det så köper jag btc för en viss del saken är den att jag deklarerar bara 500kr vinst för varje insättning (även om jag ibland gör mycket större vinster) hävdar att när kursen gör så att jag vinner 500 så säljer jag alltid även om det är en riktigt fet lögn. Sen forsätter jag bara så och förvarar mina vinster kontant så skatteverket har så lite insyn som möjligt och när det är dags att deklarera så skriver jag in 500kr i vinst 3 gånger i månaden i ett år och räknar ut och så kommer en fiktiv vins upp som jag då ska skatta 30% på men i själva verket är min vinst 10 gånger mer eller så.
Är detta en bra plan eller är den ens hållbar(Skiter i skulder) men vill att det ska vara så legitimt som möjligt.
Fruktansvärt tacsam för svar då inte ens skatteverket vet så vet jag att ågon här vet, flashback vet allt.
Tack på förhand och ursäkta för detta röriga inlägg.