Flashback bygger pepparkakshus!
2013-12-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Bitcoinprotokollet, anser du det ha ngt värde ?

Nej. Det genererar inget kassaflöde (inget inbyggt värde) och jag kan varken köpa eller sälja det.

Och ja, jag äger bitcoins själv, trots att jag är fullt på det klara med att inget inneboende värde existerar.
Citera
2013-12-06, 21:31
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Nej. Det genererar inget kassaflöde (inget inbyggt värde) och jag kan varken köpa eller sälja det.
Hur mycket tar du för en internets?

Citera
2013-12-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopgubbe
Mtgox stämmer inte på bitcoinity.org? Rör sig väldigt skumt iallafall. Nån som kan länka en bra real time-chart till mtgox?
http://bitcoinwisdom.com/markets/mtgox/btcusd

Trodde faktiskt den skulle rasa hårdare efter mtgox frös traden i 5 min mitt i ruset.
Citera
2013-12-06, 21:34
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Trodde faktiskt den skulle rasa hårdare efter mtgox frös traden i 5 min mitt i ruset.
Beware the bulltrap.

Som man pliktskyldigt ska säga vid varje bitcoin bubbla och få fel gång på annan.
Citera
2013-12-06, 21:38
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Vad jag blir lite kluven av:
1) Bitcoins stora problem idag är dess oseriösa exchanges. Marknaden blir aldrig stark om vi inte har seriösare tjänster som inte blåser folk på pengar.
Tror inte de är så oseriösa som de är överväldigade. Om man bortser från de som tar pengarna och sticker så tror jag att de flesta problemen vi ser har att göra med problem att skala verksamheten i den takt som behövs. Oprofessionella (på ett positivt vis) entusiaster helt enkelt. Kapiton är troligen det närmaste och bästa exemplet.
Citera
2013-12-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Varför investerade du pengar i något du inte tror på då? Vem tutade i dig att Bitcoin bara kunde stiga?

Jag trodde inte att den bara kunde stiga men inte att bitcoin skulle gå under för gott eller åtminstone stabilisera sig vid 100-200 dollar. Jag menar den har legat vid 1000 den senaste tiden, varför skulle den gå ner nu?
Citera
2013-12-06, 21:55
Medlem
Citat:
Tror inte de är så oseriösa som de är överväldigade. Om man bortser från de som tar pengarna och sticker så tror jag att de flesta problemen vi ser har att göra med problem att skala verksamheten i den takt som behövs. Oprofessionella (på ett positivt vis) entusiaster helt enkelt. Kapiton är troligen det närmaste och bästa exemplet.

MT Gox är extremt oseriösa det de har hittat på skulle nog ha gett deras ledning några års fängelse om de drev en riktig börs, men som tur är för dom så driver de bara en börs för spelkort och pyramidcoins.
Citera
2013-12-06, 22:29
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Håller med dig i att de har goda intentioner, men de är ändå inte professionella eftersom de tar på sig att hantera en massa människors pengar utan att ha resurserna att göra det rätt.

Till och med bitstamp har haft ett gäng problem nu och de är enligt mig de seriösaste aktörerna. Nu tror jag personligen de kommer klara att växa, men vad gäller gox ser det ju ut som att det inte finns minsta tanke på att lösa de enorma problemen.
Citera
2013-12-06, 23:02
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=K2ku1A5Ox8U
Citera
2013-12-06, 23:13
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy

Och ja, jag äger bitcoins själv, trots att jag är fullt på det klara med att inget inneboende värde existerar.
Jag anser dock att ett system som utmanar och överträffar det nuvarande ekonomiska systemen som finns på plats och skimmar enorma vinster på värdetransferans besitter ett enormt värde i sig. Jag menar det är ju helt revolutionerande ffs!
Citera
2013-12-06, 23:38
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Så bitcoin kommer antingen bara sjunka eller dö ut?
Bör jag sälja mina coins som jag har och casha ut så snart som möjligy?
Lyssna inte på Niburi, han har aldrig vetat vad han har snackat om men spyr ur sig en massa dynga hela tiden ändå. Fråga mig inte varför men han är inte ensam om det - http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning...3Kruger_effect
Citera
2013-12-06, 23:40
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svante274
Värt att notera är att BTC låg på ca 870 dollar igår men steg snabbt till 1000 dollar igen. De som var smarta köpte vid 870, sålde vid 1000 och köper återigen nu när den är låg igen. På så sätt kan man tjäna en god hacka
Inte "de som var smarta" utan mer "de som hade förbannad tur" eller snarare "i en hypotetisk värld kunde någon ha" (sålänge ingen har tillräckligt med makt för att kunna manipulera och få priserna dit vederbörande vill / med bra kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in