2013-12-29, 14:09
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintJonah
Gissar på att det är samma äger som Frank och Hatten då eller?
Stämmer bra det! Frankgruppen.
Citera
2013-12-30, 11:40
Medlem
Verkligen synd att pluto stänger ner och möjligheten för 18-20 åringar att gå ut på en riktig nattklubb i västerås försvinner..
Väldigt märkligt att en stad som Västerås, 6-7e största stad i sverige inte har ett ställe för folk i den åldern att festa loss.. högskolans Kåren finns ju iochförsig men ni vet vad jag menar.. ett fint ställe som pluto behövs centralt! Inte något skabbigt som ex poco loco
Citera
2013-12-30, 13:24
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116821
Verkligen synd att pluto stänger ner och möjligheten för 18-20 åringar att gå ut på en riktig nattklubb i västerås försvinner..
Väldigt märkligt att en stad som Västerås, 6-7e största stad i sverige inte har ett ställe för folk i den åldern att festa loss.. högskolans Kåren finns ju iochförsig men ni vet vad jag menar.. ett fint ställe som pluto behövs centralt! Inte något skabbigt som ex poco loco

På ett sätt förstår man varför dom satsar på äldre målgrupper. Det finns mer pengar där.
Men självklart är det tråkigt att det inte finns något för yngre. Kan tycka att någon av dagarna kan man sänka åldern lite för att få hela målgruppen på ett och samma ställe.
Citera
2013-12-30, 15:11
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintJonah
På ett sätt förstår man varför dom satsar på äldre målgrupper. Det finns mer pengar där.
Men självklart är det tråkigt att det inte finns något för yngre. Kan tycka att någon av dagarna kan man sänka åldern lite för att få hela målgruppen på ett och samma ställe.

När jag var ung, på den tiden Amadeus fanns (!!!) var det väl 18 på fredagar och 21/23 på lördagar? Minns jag fel?
Citera
2013-12-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
När jag var ung, på den tiden Amadeus fanns (!!!) var det väl 18 på fredagar och 21/23 på lördagar? Minns jag fel?
Om man öppnar en krog för 18-30 år gamla i Västerås. Tror ni det skulle locka folk? Om det var i typ Centrala Västerås alltså?
Citera
2013-12-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRmihawk
Om man öppnar en krog för 18-30 år gamla i Västerås. Tror ni det skulle locka folk? Om det var i typ Centrala Västerås alltså?

Ja jag skulle gjort det om jag haft pengarna! Isåfall ett ställe som pluto! I nya fräsha lokaler med stilren och snygg design och bra musik.
Citera
2013-12-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 116821
Ja jag skulle gjort det om jag haft pengarna! Isåfall ett ställe som pluto! I nya fräsha lokaler med stilren och snygg design och bra musik.
En fråga, vadå liksom jag förstår inte. Jag söker på Google, '' Krogar i Västerås '' och det finns faktist jättemånga krogar. Varför är man ändå missnöjd? Är alla de krogarna för typ lite äldre eller?
Citera
2013-12-30, 22:57
Medlem
fjolla666s avatar
Vore jag krog ägare så skulle jag satsa på ett ställe som skulle dra in så mycket pengar som möjligt.... alltså inte ett 18 årings ställe.
Citera
2013-12-31, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Vore jag krog ägare så skulle jag satsa på ett ställe som skulle dra in så mycket pengar som möjligt.... alltså inte ett 18 årings ställe.
Varför? Vad är skillnaden?
Citera
2013-12-31, 00:16
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRmihawk
Varför? Vad är skillnaden?
En äldre publik har mer pengar.
Och sköter sig generellt bättre.
Senast redigerad av fjolla666 2013-12-31 kl. 00:39.
Citera
2013-12-31, 02:39
Medlem
Citat:

Det är väl lite diskuterbart det där med sköter sig. Visst, 22åringar sköter sig bättre än 18åringar, men det är överlägset mest bråk, brott och tjafs på dom ställena som inriktar sig på 35+. Där bränner dock folk betydligt mycket mer pengar, så dom går plus på det i alla fall.

Och ja, om man öppnade en fräsch klubb i Västerås innan någon annan gjorde det för 18-21åringar som följer BMBs recept (Standardhouse, halvvettiga priser i baren, strikt personal) så hade du haft kö utanför dörren så länge du ville ha öppet. Pluto var i princip alltid fullt innan dom stängde. Hade jag haft pengar och möjlighet så är det nog mellansveriges snabbaste väg till att bli miljonär.
Citera
2013-12-31, 11:21
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:

Sköter sig bättre?? Jag har haft och jobbat på de flesta typer av krogar, och över lag är det oftast 25-35 som alltid skall bråka. 18 puttas lite ibland men mer än så blir det oftast inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in