2014-01-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaintJonah
Sköter sig bättre?? Jag har haft och jobbat på de flesta typer av krogar, och över lag är det oftast 25-35 som alltid skall bråka. 18 puttas lite ibland men mer än så blir det oftast inte.
Okej, nu går det här lite över gränsen. Offtopic, men vad skulle ni betala för allt på en krog? Alltså, t.ex 2 shots t,ex? Öl? Tänk gärna också på att ägaren måste tjäna på det. Om en krog för 18-25 åringar öppnades, vad skulle ett rimligt pris alltså vara för alkohol? Kan va mat också. Men ja, för allt.
Citera
2014-01-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRmihawk
En fråga, vadå liksom jag förstår inte. Jag söker på Google, '' Krogar i Västerås '' och det finns faktist jättemånga krogar. Varför är man ändå missnöjd? Är alla de krogarna för typ lite äldre eller?

Det jag menar med att det inte finns några krogar, är att det inte finns några riktiga nattklubbar, alltså med större dansgolv och DJ! Nu när pluto stängt är det endast Blue moon Bar som kan kan kallas för nattklubbar, resten är i princip endast pubar, vissa med ett mindre dansgolv..
Citera
2014-01-02, 19:46
Medlem
Citat:
Okej, nu går det här lite över gränsen. Offtopic, men vad skulle ni betala för allt på en krog? Alltså, t.ex 2 shots t,ex? Öl? Tänk gärna också på att ägaren måste tjäna på det. Om en krog för 18-25 åringar öppnades, vad skulle ett rimligt pris alltså vara för alkohol? Kan va mat också. Men ja, för allt.

det vanliga priserna, ca 50 för billigaste ölen/cidern och billigaste vinet, ca 60 för mindre shot. Enklare drinkar ca 90-100 och svårare/mer sprit drinkar en 20a extra ungefär skulle jag säga! Sen såklarat mellanpriser för bättre öl/cider och dyrare för större shots men samma cl pris för alla shots!
Citera
2014-01-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Det är väl lite diskuterbart det där med sköter sig. Visst, 22åringar sköter sig bättre än 18åringar, men det är överlägset mest bråk, brott och tjafs på dom ställena som inriktar sig på 35+. Där bränner dock folk betydligt mycket mer pengar, så dom går plus på det i alla fall.

Och ja, om man öppnade en fräsch klubb i Västerås innan någon annan gjorde det för 18-21åringar som följer BMBs recept (Standardhouse, halvvettiga priser i baren, strikt personal) så hade du haft kö utanför dörren så länge du ville ha öppet. Pluto var i princip alltid fullt innan dom stängde. Hade jag haft pengar och möjlighet så är det nog mellansveriges snabbaste väg till att bli miljonär.

håller med dig! Ett fräsht ställe som pluto, med bra musik och större dansgolv, för 18 + skulle vara vägen till mycket pengar! Då alla 18-20 åringar vill dansa och dricka, men just nu har de ingenstans att ta vägen
Citera
2014-01-02, 21:13
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116821
håller med dig! Ett fräsht ställe som pluto, med bra musik och större dansgolv, för 18 + skulle vara vägen till mycket pengar! Då alla 18-20 åringar vill dansa och dricka, men just nu har de ingenstans att ta vägen
Varför tror du ingen satsar på det då?!
Citera
2014-01-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Varför tror du ingen satsar på det då?!

Jag gissar på att det är för att man tjänar mer på äldre, men den målgruppen kan man ju inte överutnyttja, något ställe kommer förlora på att pluto går över till äldre! Och på yngre, det är 2 anledningar jag gissar på som gör att ingen hittills satsat, ena är att man somsagt tjänar mindre på fler kunder, andra är att de isåfall måste ansöka om massa tillstånd samt bygga en ny lokal som passar ändamålet! Men tro mig, om de väl gjorde en lokal som var riktigt snygg och sen hade musik så skulle de gå i plus i miljonklassen varje år!
Alltså en lokal som till storleken är ungefär som pluto var, som ger möjlighet att vistas ute på sommar och som är central! Det skulle utam problem ge vinst! Satsa 5-10 milkomer och ha det tillbaka på något år kan jag lova!
Citera
2014-01-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 116821
Jag gissar på att det är för att man tjänar mer på äldre, men den målgruppen kan man ju inte överutnyttja, något ställe kommer förlora på att pluto går över till äldre! Och på yngre, det är 2 anledningar jag gissar på som gör att ingen hittills satsat, ena är att man somsagt tjänar mindre på fler kunder, andra är att de isåfall måste ansöka om massa tillstånd samt bygga en ny lokal som passar ändamålet! Men tro mig, om de väl gjorde en lokal som var riktigt snygg och sen hade musik så skulle de gå i plus i miljonklassen varje år!
Alltså en lokal som till storleken är ungefär som pluto var, som ger möjlighet att vistas ute på sommar och som är central! Det skulle utam problem ge vinst! Satsa 5-10 milkomer och ha det tillbaka på något år kan jag lova!

att tillägga är att om man har tur så kanske även komunen skulle gå in med lite pengar, då en så stor stad inte vill skämma ut sig och inte vill att alla deras 18 -20 åringar inte ska kunna ha kul, det förlorar staden på! Ingen vill stanna i en tråkig stad som just nu blivit ännu tråkigare för ungdomar
Citera
2014-01-03, 00:30
Medlem
TheBITs avatar
Såhär är det; Ingen vill festa med 18-åringar bortsett från 18-åringar. Kolla varenda brud som är nyss fyllda nitton, det första hon beklagar sig över är alla "småtjejer på krogen". Det är alltid så. 18-årsställen går väldigt sällan bra för att den riktar in sig på en alldeles för smal marknad.
Citera
2014-01-03, 17:19
Medlem
Nog om 18 åringar då. Om man öppnar en krog, som funkar då som en vanlig restaurang/käkställe på dagarna men blir galet på kvällarna. Lokalen ska va fräsch o stort, skulle det locka kunder tror ni? Alltså i Västerås då. Glömde skriva, på helgkvällarna from kl 20.00 eller kanske lite senare får bara 20 åringar komma in och det är då de blir kaos med dj osv. Skulle de locka kunder? Vad vet jag, jag är studerande och har planer inom krogbranschen i framtiden.
Citera
2014-01-05, 23:51
Medlem
SaintJonahs avatar
Vem eller vilka är det som köpt glashuset precis utanför NOM?
Kan bli en skapligt häftig krog om dom har lite vätt. Bra uteservering också, fast NOM lär ju inte vara allt för glada.
Citera
2014-01-06, 00:03
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintJonah
Vem eller vilka är det som köpt glashuset precis utanför NOM?
Kan bli en skapligt häftig krog om dom har lite vätt. Bra uteservering också, fast NOM lär ju inte vara allt för glada.
Köpt? Dom bygger ju ett helt nytt hus.
Vardagsgruppen är det iaf.
Citera
2014-01-06, 18:43
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Nog om 18 åringar då. Om man öppnar en krog, som funkar då som en vanlig restaurang/käkställe på dagarna men blir galet på kvällarna. Lokalen ska va fräsch o stort, skulle det locka kunder tror ni? Alltså i Västerås då. Glömde skriva, på helgkvällarna from kl 20.00 eller kanske lite senare får bara 20 åringar komma in och det är då de blir kaos med dj osv. Skulle de locka kunder? Vad vet jag, jag är studerande och har planer inom krogbranschen i framtiden.

Det beror på läge, konkurrenskraftighet, priser. osv.

Det jag kan tycka att Västerås saknar är ett lite mer "studentvänligt häng". Enda platsen som funkar där är väl egentligen typ bankiren. Men ja, studenter är inte det mest prioriterade så det spelar egentligen ingen större roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in