Citat:
Ursprungligen postat av
SwedishDissident
Väl talat. Jag tror delar av lösningen på relativism respektive essentialism är att förstå vår verklighet, begrepp och kategorier, med hjälp av kontinuum. Färgerna röd - grön - gul överlappar varandra i ett kontinuum (eller spektrum) och kan naturligtvis blandas men det betyder inte att röd - grön - gul inte finns som distinkta färger. Det är en käpphäst som det tål att ridas på ett par vändor i fördumningens tidevarv, så att fler förstår och sprider detta.
Jag menade förstås blå - grön - gul.
Hur som helst så rör det sig om ett mediakrig där många inom etablissemanget inte riktigt vet sin plats. Alla är väl i stort mot rasism och för invandring/mångkultur i någon utsträckning, men de vet inte hur de ska förhålla sig till våldsväntern och SD och i vilken grad man ska vara massinvandringsapologet. Ska man fortfarande stå och predika mot Satan, "stängda gränser", när Sverige tar emot flest människor i världen i relation till sin lilla befolkning? Det blir även pinsamt uppenbart att Sverige och svenskar är väldigt toleranta och inte alls så som kulturvänstern vill att det ska vara för att deras mikronarrativ ska kunna ha något slags substans.
Därför tror jag att delar av liberalhögern och den så kallade borgerligheten kommer att närma sig SD i migrations-, integrations- och kriminalpolitiska frågor. De har inget annant val. Kulturvänstern kommer att fortsätta försöka flytta fokus från viktiga samhällsfrågor eftersom de alltid kan föra fram "nya" perspektiv på rasism och mångfald, och så länge inte samhället fullständigt kollapsar så kommer deras anhängare att fortsätta rapportera om deras knivskarpa analyser på sociala medier, som om rasism vore det största samhällsproblemet jämte sexism och möjligtvis också kapitalism.