Citat:
Kärrtorp-historien har lett till de mest absurda reaktioner. Arpi twittrade om ett dataspel och blev då anklagad av någon idiot på Arbetet för att inte ta avstånd från nazistattacken. Logiken var ungefär 'du var ju så snabb att fördöma tårtningen av Åkesson, men nu hade du inte lika bråttom, alltså var du innerst inne lite belåten över SMR:s insatser'.Aida Paranoid har inspirerats till nya analyser av storbråket i Kärrtorp. Hon anser det fullkomligt självklart att det är rasisterna i riksdagen som ingöt mod i SMR att angripa demonstrationen. Och hon levererar en fullkomligt revolutionerande handlingsmanual för den antirasistiska kampen: politiker ska våga ta debatten, den riktiga debatten, nota bene. Och så ska de våga skandera klämkäcka slagord.
Suck.
”Vi vann över nazisterna genom att våga stanna”
http://www.dagensarena.se/opinion/ai...t-vaga-stanna/
Suck.
”Vi vann över nazisterna genom att våga stanna”
http://www.dagensarena.se/opinion/ai...t-vaga-stanna/
De förstår alltså inte en av de stora bakomliggande orsakerna till att alla fördömde tårtningen: Arpi och andra med flera aktiva hjärnceller förstår att den där sortens tilltag bara kommer att gynna SD, och vädjar därför om att skippa övergrepp på demokratin av alla slag, annars kommer SD att växa ytterligare. När det är antirasister som attackeras har man inte lika bråttom eftersom det gynnar globalisterna och missgynnar nationalisterna att de sistnämnda använder våld. De som inte förstår denna enkla dynamik, de som tror att ju mer man med våld pressar, desto mer får man som man vill, är patologiska antidemokrater - och det är därför ingen större överraskning att stora delar av den aktiva vänstern inte förstår hur det hänger ihop. De hade haft större anledning att förfasas om alla borgerliga skribenter hade skyndat sig att skriva uppsatser för att fördöma SMR-aktionen, eftersom det hade betytt "snälla, använd inte våld mot de otäcka antirasisterna, då får de en masssa sympati och den nationella rörelsen förlorar stort".
Vänsterns mentala sjukdomstillstånd i Sverige upphör aldrig att förvåna fastän man ser symptomen varje dag. Hakelius har skrivit en oförarglig krönika i AB som försynt undrar vad som var så hemskt med DN-annonsen...
Citat:
På Twitter, förutsägbart, reagerar någon antirasist som ser ut att vara en Ullenhag-klon, med att påstå att Hakelius text är ett "skolexempel på hur rasism normaliseras".
Vad är det som inte sagts förut? Jag läser annonsen en gång till och om jag anstränger mig kan jag förstå. Det finns naturligtvis en riktning i de rätt träiga, ekonomiska fakta som presenteras. Riktningen är att Sverige borde ta emot färre invandrare och flyktingar. Men än sen, då? Vi har ju reglerad invandring. Få av de arga kritikerna förespråkar helt fri invandring.
Kan det då verkligen vara så stötande att argumentera för att reglera fram en något mindre *invandring än den vi reglerat fram just i dag? Går den absoluta *moraliska gränsen, av en lycklig slump, just här och nu?
Det finns folk som på fullt allvar hävdat att annonser av det här slaget inte borde få tryckas. Och om jag verkligen anstränger mig kan jag kanske begripa det också. Men bara för att jag är ursvensk. För bland svenskar är rädslan alltid störst för att debatten ska bli för fri och yvig. Aldrig för att den ska bli för snäv och enstämmig.
Vore jag uppväxt i en *mindre nervös kultur, skulle den hållningen framstå som precis så hysteriskt obegriplig som den faktiskt är.
Kan det då verkligen vara så stötande att argumentera för att reglera fram en något mindre *invandring än den vi reglerat fram just i dag? Går den absoluta *moraliska gränsen, av en lycklig slump, just här och nu?
Det finns folk som på fullt allvar hävdat att annonser av det här slaget inte borde få tryckas. Och om jag verkligen anstränger mig kan jag kanske begripa det också. Men bara för att jag är ursvensk. För bland svenskar är rädslan alltid störst för att debatten ska bli för fri och yvig. Aldrig för att den ska bli för snäv och enstämmig.
Vore jag uppväxt i en *mindre nervös kultur, skulle den hållningen framstå som precis så hysteriskt obegriplig som den faktiskt är.

Hur hamnade vi här? Jag tycker inte att 68-vågen räcker som svar. Detta är mycket sjukare än så. Någon måste säga ifrån. Vi måste anslå en utbildningsmiljard. Eller en vårdmiljard, ty ytterst är det nog en mental folkhälsofråga. Vi bekämpade TBC, stelkramp, polio och HIV, vi vaccinerade alla mot grisinfluensan, vi borde kunna hjälpa alla offer för "minskad invandring är rasism"-viruset lika effektivt.