Har vi besvarat frågan varför PH stannade ute så länge?
Vi vet följande:
1. Han kom dit efter en jaktresa i Norrland (borde varit något trött?)
2. Han drack endast två öl
3. GrisGugge har vittnat att han sett PH på puben. Han såg då uttråkad ut
Citat:
Jag minns tydligt att jag såg Per stå och prata med en kursare, och att han såg ganska allvarlig ut (inte rädd, utan mer åt det sura/uttråkade/trötta hållet).
Varför går då PH hem först vid 4-5 tiden? Jag har personligen aldrig stannat på en krog i 5 timmar om jag varit nykter och uttråkad. Såvida jag inte stannade där pga att jag var där med min flickvän eller pga att jag skulle träffa någon senare.
Finns det en tidsangivelse på när han köpte maten vid Östra Station? Tycker mig minnas att det var runt 4.30. Någon som minns?
Det har inte kommit fram några uppgifter om att han skulle ha varit där med sin flickvän. Är det då inte otänkbart att han väntade på någon?
Sedan vill jag återkomma till det märkliga med de 2000 kronorna som GW verkar vara säker på att han hade på sig. Denna uppgift kommer antingen från vittne (familj eller vänner) eller bankomatuttag. Det senare är mer troligt med tanke på den exakta summan. Om pengarna kommer från en bankomat, varför behöver han 2000 kronor vid den tidpunkten? Hur många studenter tar ut 2000 kronor mitt i natten om det inte är till ett specifikt syfte?
Jag har tidigare sagt att jag trott att han stämde möte med någon för att köpa något olagligt. Men kan det finnas andra varianter? Någon har varit inne på prostitution. Utpressning då? Något annat?