Citat:
Denna personlighetsförändring vid alkoholintag kan ju vara hela förklaringen om den är så kraftig som du beskriver den.Ja, han är en typisk nörd. Snäll och blyg till vardags, men blir konstig när han dricker sprit. Första gången jag presenterade min fru för Oxen var han Christer-Pettersson-full när alla andra var lätt salongsberusade på ett socialt acceptabelt sätt. Han pratade osammanhängande, hade svårt att sitta upprätt och skulle tigga till sig en kram av alla tjejer i sällskapet, min fru inkluderat som han precis introducerats för. Hon tyckte att han var läskig och frågade mig efteråt om det var något fel på honom. Minns att jag avfärdade det med orden: "-äh, han är alltid sådär när vi är ute".
Men motiv? Har funderat på det mycket den senaste tiden. Jag ska vara ärlig - det kan vara vad som helst. Dock inte droger. Såvitt jag vet (miss)brukade han inget annat än alkohol. Det kanske är så enkelt att han såg att Per hade mycket pengar när han betalade nattamaten på Valhallagrillen och RO, "full som ett svin" med undantryckta hämningar, kom på den briljanta idén att råna honom. Behöver inte vara krångligare än så. Speciellt med tanke på att han blir väldigt personlighetsförändrad när han dricker.
Men motiv? Har funderat på det mycket den senaste tiden. Jag ska vara ärlig - det kan vara vad som helst. Dock inte droger. Såvitt jag vet (miss)brukade han inget annat än alkohol. Det kanske är så enkelt att han såg att Per hade mycket pengar när han betalade nattamaten på Valhallagrillen och RO, "full som ett svin" med undantryckta hämningar, kom på den briljanta idén att råna honom. Behöver inte vara krångligare än så. Speciellt med tanke på att han blir väldigt personlighetsförändrad när han dricker.
Jag har själv sett en ganska ung person (22-23 år) , som i vanliga fall var blyg, fåordig och tillbakadragen, tillskanska sig ett jaktgevär och ge sig ut på gatorna och hota och skjuta mot både folk och föremål. Han kan närmast beskrivas som överkaxig och hyperaktiv och rörde sig över ganska stora områden under den korta tid detta pågick.
Som väl var träffade han inga människor. När polisen väl var på plats hade han somnat och sade sig inte ha några som helst minnen av vad han gjort.