Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Frågan är om man ska skratta eller gråta när man läser dina utläggningar och förklaringar om hur MB är missförstådd och oförskyllt misstänkt för mord eller delaktighet i mordet på Vatchareeya Bangsuan och där en sällsynt stark motivbild viftas bort som lappri - ingenting som vare sig polisen eller någon annan ska fästa något avseende vid. Jag tycker händelseutvecklingen under våren mot bakgrund av det som går att utläsa i sms och facebook och där risknivån för Vatchareeya eskalerar mot nollpunkten - "ground zero" - medan du tycks mena att VB:s död mera kan liknas vid att paret MB/AN drog högvinsten i ett lotteri. You're a piece of work MrFold, I give you that ..
Nu är det ju så att "sällsynt stark motivbild" inte precis är något generellt accepterad bild av sakernas tillstånd. De hade haft ett hemligt - nåja halvhemligt - förhållande som antagligen hade innefattat mer sex än vad MB vill tillstå så här efteråt och vars efterdyningar pågått längre än han velat medge också. Lätt att ha att göra med var hon inte heller. Men därifrån är det långt till att man verkligen har både anledning och verklig vilja att vilja döda en annan människa. Vad har vi egentligen för mer exempel på män som mördar besvärliga älskarinnor än mannen i Örebro för några år sen? Det är en udda händelse, inget standardmordmotiv. Alldeles bortsett då från att även de allra flesta skitstövlar inte går omkring och mördar folk eller ens umgås med allvarliga planer på det.
Sen finns det många samband här i världen som är skenbara, även om folk med konspirationsglasögon har svårt att förstå det. Många människor och organisationer tjänade sannolikt på president Kennedys död för 50 år sen. Betyder det att alla var inblandade i en stor mordkonspiration? Givetvis inte. Det är nåt rent löjligt hur vissa utgår från att det bara MÅSTE finnas ett samband mellan hennes död och paret MB/AN.
Vad du menar med "eskalerar mot nollpunkten" begriper jag inte. Förhållandet var på upphällningen, låt vara kanske inte fullt så avslutat som det låter på MB. Men att de inte haft sex på ett tag verkar vara en högst rimlig slutsats att dra utifrån FB-konversationen. Att det fortfarande förekom en kontakt och känslor från båda håll (fast jag tvekar om hur mycket känslor av nån sort det fanns hos MB) är inte så jävla konstigt. Man undrar om en del skribenter här överhuvudtaget har några egna erfarenheter av olika slags förhållanden och hur en uppbrottsprocess kan se ut.
Sen tror jag inte att det fälldes många tårar nere på Timjanvägen när det uppdagades att Vatchareeya var död. Tar man bara av foliehatten inser man att det dock inte är något vidare indicium på inblandning i en mordkomplott av något slag.
Urlöjligt att du och några andra försöker utmåla mig som nån slags advokat för den sädesskvättande karatetränaren. Brist på sakargument och inget annat när man försöker med såna pajaskonster.