Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Det enda jag håller för troligt i det där är att styckningen kan ha skett i värnet.
Förlåt min lite fåniga känga i förra inlägget, är bara lite trött på alla teorier idag.
Om man nu släpat kroppen i sin helhet till ett värn långt ut i skogen. Varför ska man då börja stycka liket? Finns det en enda orsak? Och sedan flytta liket ytterligare.
Jag har en teori, och det är om gm nu lämnat spår efter sig bredvid liket, så vill man byta plats. MEN har man flyttat liket innan så går det ju bra att flytta liket igen utan att stycka.
Det är mer troligt att mordet skett på en plats som binder gm till brottet. Och liket MÅSTE flyttas. Varför inte bära hela liket? Två orsaker är
1. Den som gör det orkar inte bära hela kroppen.
2. Man vill dölja kroppen för utomstående, exempelvis grannar, allmänheten osv. Man kan alltså inte flytta hela kroppen utan att bli upptäckt. Men MÅSTE flytta den innan den börjar lukta.
I sista alternativet kan det varit så att man hade tillgång till ett kylrum och kunde stycka senare i tiden. Sen valde man en plats ute i skogen.
Händerna är borta antagligen för att det finns spår från gm under naglarna. Vb har inte låtit sig mördas, hon har säkert slagits för sitt liv med alla möjliga medel.