2013-12-11, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Jag måste ge dig rätt här. Detta stämmer inte överens med verkligheten. I tingsrätten ville inte MB på några villkors vis påminna sig alla dessa sms från 2 maj. Istället hävdade han att de i stort handlade om någon "gradering" (tror jag han kallade det) som de skulle ha i karaten. Det är minst sagt förvånande att varken åklagarna eller försvaret gick hårdare åt honom angående detta.
Beträffande MB:s sista sms på VB:s Facebooksida förklarade han ordet "dissa" med att VB använde det när han inte svarade på hennes sms - typ "du dissar mig när du inte svarar". Nu "dissade" hon honom genom att inte svara.
"Plugga hårt"-kommentaren nämnde han inte, men jag skulle tro att han skrev så eftersom han läst VB:s FB-kommentar om att hon skulle till en kompis och plugga.

VB levde farligt, hon spelade ut två herrar mot varandra. Tyvärr slutade det med hennes död.

Precis det "krävs inte direkt någon Einstein" för att konstatera att han har ljugit. Varför alla dessa lögner om han skulle vara oskyldig? Jag kan heller inte förstå hur det lät honom slippa undan så lätt på dessa punkter? Ett mycket allvarligt misstag enligt mig.

jag undrar även: På vilket sätt anser du att VB spelade ut MB och KJ mot varandra?
Citera
2013-12-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Ja. Det är det.

Men det är ändå intressant att läsa de här sidorna i FUP och ställa dem mot varandra. Något "bevis" är det självklart inte, det är mest av värde för hur vi allmänt kan bedöma hans utsaga.

absolut, ska läsa igen!
Jag reagerade även på att han har blandat rena och smutsiga kläder på golvet i tvättstugan- verkar inte som att han är pedantisk iaf.
Citera
2013-12-11, 13:08
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Den andra sängen slängdes redan i februari/mars 2013.

E: Fast jag har fastnat en smula vid det som bars ut efter VB's försvinnande. Det där som var runt 150cm långt m.m. som hade ett "skynke" av något slag som KJ sade var duschdraperiet.
Duschdraperiet slängdes samtidigt som sängen någon/några månader innan denna händelsen. Vid den nu mer berömda storstädningen där mycket var förstört/slängdes pga hunden hade kissat på lite allt möjligt.
Hans mamma hjälpte väl till vid det tillfället?
Om jag inte missat ngt?

Säger han själv ja. Alla hans vänner säger att han hade två sängar och en (William L.) har ju t.o.m. ritat en skiss av hur det såg ut i lägenheten vid hans senaste besök i den i slutet av april. Där finns två sängar som står bredvid varandra inritade.

Vad jag minns har ingen familjemedlem specifikt bekräftat att duschdraperiet slängdes i storstädningen som f.ö. ägde rum senast mitten av febr. eftersom den skedde före hundens död den 19 februari. De har heller inte specifikt sagt att TVÅ sängar slängdes, bara att en ny införskaffades.

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om någon i familjen vet mer om detta, eller åtminstone har funderat mycket över detta med sängen sen det kom fram i media.
Citera
2013-12-11, 13:17
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Okej, det är alltså o k l a r t huruvida den var låst eller inte?

Du tycker inte att det går att se ett mönster här - du som vill se mönster i precis allting MB gör? Du har aldrig någonsin förut hört om skyldiga personer som ändrar sina berättelser i förhör allt eftersom de får veta nya detaljer om fynd/resultat av utredningen?

Det är ju också så att det går att hitta på LOGISKT möjliga förklaringar till det mesta här i världen. Om de är rimliga är en helt annan sak. KJ undrar först hur de kan ha gjort fynd i bagageluckan utan att utredarna sagt ett pip om var man hittat något. Självklart går det att säga i efterhand att det berodde på ditten eller datten. I rättegången hävdade han att det var för att bilen i övrigt hade ljus klädsel (som om inte grejer hade kunnat finnas/döljas bland all den mängd skräp som belamrade både fram- och baksätena). Kan du i varje fall hålla med om att det är precis EXAKT SÅ HÄR en skyldig mördare skulle försöka slingra sig undan i det här läget? Precis som en skyldig mördare måste ändra sig på punkten att han alltid låste bilen när han insett att det finns spår från mordet i den.
Citera
2013-12-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du tycker inte att det går att se ett mönster här - du som vill se mönster i precis allting MB gör? Du har aldrig någonsin förut hört om skyldiga personer som ändrar sina berättelser i förhör allt eftersom de får veta nya detaljer om fynd/resultat av utredningen?

Det är ju också så att det går att hitta på LOGISKT möjliga förklaringar till det mesta här i världen. Om de är rimliga är en helt annan sak. KJ undrar först hur de kan ha gjort fynd i bagageluckan utan att utredarna sagt ett pip om var man hittat något. Självklart går det att säga i efterhand att det berodde på ditten eller datten. I rättegången hävdade han att det var för att bilen i övrigt hade ljus klädsel (som om inte grejer hade kunnat finnas/döljas bland all den mängd skräp som belamrade både fram- och baksätena). Kan du i varje fall hålla med om att det är precis EXAKT SÅ HÄR en skyldig mördare skulle försöka slingra sig undan i det här läget? Precis som en skyldig mördare måste ändra sig på punkten att han alltid låste bilen när han insett att det finns spår från mordet i den.

Du ser bara det du vill se Foldy!
Citera
2013-12-11, 13:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Tror du ens själv på detta? Känns det trovärdigt, utifrån vad vi vet om de här personerna genom förhör, Facebookdialoger, sms och vittnesmål? Om du trots allt tycker det, så faller alltså alla såna här resonemang om "de försvunna SMSen" och att de skulle innehållit uppgifter om ett hemligt möte MB/VB på sin egen orimlighet, givet teknisk bevisning.

Sök i tråden på "IBAS" och läs de inläggen.

Med förlov sagt är "förhören" som hållits med KJ knappt värda att kallas förhör, snarare gemytliga pratstunder över några koppar kaffe och en mazarin. Professionella förhörsledare hade öppnat KJ efter ett tag - det är ju inget ostron man haft att göra med.
Citera
2013-12-11, 14:03
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Säger han själv ja. Alla hans vänner säger att han hade två sängar och en (William L.) har ju t.o.m. ritat en skiss av hur det såg ut i lägenheten vid hans senaste besök i den i slutet av april. Där finns två sängar som står bredvid varandra inritade.

Vad jag minns har ingen familjemedlem specifikt bekräftat att duschdraperiet slängdes i storstädningen som f.ö. ägde rum senast mitten av febr. eftersom den skedde före hundens död den 19 februari. De har heller inte specifikt sagt att TVÅ sängar slängdes, bara att en ny införskaffades.

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om någon i familjen vet mer om detta, eller åtminstone har funderat mycket över detta med sängen sen det kom fram i media.

Tack. Jag skall läsa igenom FU igen.
Citera
2013-12-11, 14:21
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Du slår in öppna dörrar utan att begripa det. Tror du inte att jag och alla andra som anser att rätt person sitter häktad och snart är dömd för mordet också har begripit att MB velat dölja saker. Frågan är bara vad och där går meningarna isär. Vi anser att hans beteende kan förklaras med att han försökte dölja sin otrohetsrelation (hur många tror du inte ljugit om sådant i olika sammanhang genom historien?) och senare av olika skäl försöker "spela ner" den.

Sen bestämmer ni er helt godtyckligt och utan bevis för att hans svårigheter med att minnas exakt vad som stod i SMS:en "måste" vara ett bevis på att han ljuger och vill dölja något. Som om en person som under några månader fick tusentals SMS (långa och korta, gulliga och upprörda om vartannat) från en person så där rent allmänt bara MÅSTE komma ihåg exakt vad som stod i dem. Men visst - det blir ett jättefint cirkelbevis att foga till er allmänna bild av MB. Han ljuger - alltså ljuger han!

Sen gör ni pusslet komplett genom att lägga till helt godtyckliga förklaringar till varför ett - antagligen - ordinärt SMS skickas på måndagen och varför en kvinna som just fått veta att hennes man gått bakom hennes rygg och knullat med en liten 20-åring som nu är försvunnen inte kan behärska sin bitterhet och ilska, utan går in på Facebook och skriver ett par elaka kommentarer.

Rent intellektuellt är detta inget annat än patetisk smörja.

Du har också frågan om den låsta bilen som blev olåst efter blodfynden kvar att kommentera.

Frågan är om man ska skratta eller gråta när man läser dina utläggningar och förklaringar om hur MB är missförstådd och oförskyllt misstänkt för mord eller delaktighet i mordet på Vatchareeya Bangsuan och där en sällsynt stark motivbild viftas bort som lappri - ingenting som vare sig polisen eller någon annan ska fästa något avseende vid. Jag tycker händelseutvecklingen under våren mot bakgrund av det som går att utläsa i sms och facebook och där risknivån för Vatchareeya eskalerar mot nollpunkten - "ground zero" - medan du tycks mena att VB:s död mera kan liknas vid att paret MB/AN drog högvinsten i ett lotteri. You're a piece of work MrFold, I give you that ..
Citera
2013-12-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Frågan är om man ska skratta eller gråta när man läser dina utläggningar och förklaringar om hur MB är missförstådd och oförskyllt misstänkt för mord eller delaktighet i mordet på Vatchareeya Bangsuan och där en sällsynt stark motivbild viftas bort som lappri - ingenting som vare sig polisen eller någon annan ska fästa något avseende vid. Jag tycker händelseutvecklingen under våren mot bakgrund av det som går att utläsa i sms och facebook och där risknivån för Vatchareeya eskalerar mot nollpunkten - "ground zero" - medan du tycks mena att VB:s död mera kan liknas vid att paret MB/AN drog högvinsten i ett lotteri. You're a piece of work MrFold, I give you that ..

Vilken är den "sällsynt starka" motivbilden?
Citera
2013-12-11, 14:46
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Nu är det ju så att "sällsynt stark motivbild" inte precis är något generellt accepterad bild av sakernas tillstånd. De hade haft ett hemligt - nåja halvhemligt - förhållande som antagligen hade innefattat mer sex än vad MB vill tillstå så här efteråt och vars efterdyningar pågått längre än han velat medge också. Lätt att ha att göra med var hon inte heller. Men därifrån är det långt till att man verkligen har både anledning och verklig vilja att vilja döda en annan människa. Vad har vi egentligen för mer exempel på män som mördar besvärliga älskarinnor än mannen i Örebro för några år sen? Det är en udda händelse, inget standardmordmotiv. Alldeles bortsett då från att även de allra flesta skitstövlar inte går omkring och mördar folk eller ens umgås med allvarliga planer på det.

Sen finns det många samband här i världen som är skenbara, även om folk med konspirationsglasögon har svårt att förstå det. Många människor och organisationer tjänade sannolikt på president Kennedys död för 50 år sen. Betyder det att alla var inblandade i en stor mordkonspiration? Givetvis inte. Det är nåt rent löjligt hur vissa utgår från att det bara MÅSTE finnas ett samband mellan hennes död och paret MB/AN.

Vad du menar med "eskalerar mot nollpunkten" begriper jag inte. Förhållandet var på upphällningen, låt vara kanske inte fullt så avslutat som det låter på MB. Men att de inte haft sex på ett tag verkar vara en högst rimlig slutsats att dra utifrån FB-konversationen. Att det fortfarande förekom en kontakt och känslor från båda håll (fast jag tvekar om hur mycket känslor av nån sort det fanns hos MB) är inte så jävla konstigt. Man undrar om en del skribenter här överhuvudtaget har några egna erfarenheter av olika slags förhållanden och hur en uppbrottsprocess kan se ut.

Sen tror jag inte att det fälldes många tårar nere på Timjanvägen när det uppdagades att Vatchareeya var död. Tar man bara av foliehatten inser man att det dock inte är något vidare indicium på inblandning i en mordkomplott av något slag.

Urlöjligt att du och några andra försöker utmåla mig som nån slags advokat för den sädesskvättande karatetränaren. Brist på sakargument och inget annat när man försöker med såna pajaskonster.
Citera
2013-12-11, 15:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Jag måste ge dig rätt här. Detta stämmer inte överens med verkligheten. I tingsrätten ville inte MB på några villkors vis påminna sig alla dessa sms från 2 maj. Istället hävdade han att de i stort handlade om någon "gradering" (tror jag han kallade det) som de skulle ha i karaten. Det är minst sagt förvånande att varken åklagarna eller försvaret gick hårdare åt honom angående detta.
Beträffande MB:s sista sms på VB:s Facebooksida förklarade han ordet "dissa" med att VB använde det när han inte svarade på hennes sms - typ "du dissar mig när du inte svarar". Nu "dissade" hon honom genom att inte svara.
"Plugga hårt"-kommentaren nämnde han inte, men jag skulle tro att han skrev så eftersom han läst VB:s FB-kommentar om att hon skulle till en kompis och plugga.

VB levde farligt, hon spelade ut två herrar mot varandra. Tyvärr slutade det med hennes död.

Vatchareeya levde farligt, det håller jag med om, men hon spelade inte ut herrarna mot varandra. Den ena herrn (MB) ansåg sig nödsakad att döda henne, och den andra herrn (KJ) ville bevittna en utdragen dödsprocess. Det tror jag är en komprimerad men mer korrekt beskrivning.
Citera
2013-12-11, 15:19
Medlem
Citat:
Vatchareeya levde farligt, det håller jag med om, men hon spelade inte ut herrarna mot varandra. Den ena herrn (MB) ansåg sig nödsakad att döda henne, och den andra herrn (KJ) ville bevittna en utdragen dödsprocess. Det tror jag är en komprimerad men mer korrekt beskrivning.
Varierar tidigare ställd fråga som jag ställt ett flertal ggr i tråden men som jag aldrig fått ett adekvat och tydligt svar på? Varför ansåg sig MB nödsakad att döda VB? På vilket sätt utgjorde hon ett sådant hot mot honom och hans tillvaro att det motiverade honom att ta livet av henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in