Citat:
Ursprungligen postat av
giveawayyourlove
Ok, tack för att du berättar det. Är det fel att citera sig själv ;-)? Jag förstår vad du menar men tycker att jag och många andra som har insett att MB har något att dölja har varit rätt tydliga med att beskriva varför(ex. genom att hänvisa till sms, FUP etc.) i tidigare inlägg.
Läs gärna de inläggen. Är det fortfarande oklart eller om du har fler frågor får du gärna skicka ett meddelande till mig eller ett nytt inlägg så kan jag förklara mer ingående exakt hur jag resonerar och varför!
Du slår in öppna dörrar utan att begripa det. Tror du inte att jag och alla andra som anser att rätt person sitter häktad och snart är dömd för mordet också har begripit att MB velat dölja saker. Frågan är bara vad och där går meningarna isär. Vi anser att hans beteende kan förklaras med att han försökte dölja sin otrohetsrelation (hur många tror du inte ljugit om sådant i olika sammanhang genom historien?) och senare av olika skäl försöker "spela ner" den.
Sen bestämmer ni er helt godtyckligt och utan bevis för att hans svårigheter med att minnas exakt vad som stod i SMS:en "måste" vara ett bevis på att han ljuger och vill dölja något. Som om en person som under några månader fick tusentals SMS (långa och korta, gulliga och upprörda om vartannat) från en person så där rent allmänt bara MÅSTE komma ihåg exakt vad som stod i dem. Men visst - det blir ett jättefint cirkelbevis att foga till er allmänna bild av MB. Han ljuger - alltså ljuger han!
Sen gör ni pusslet komplett genom att lägga till helt godtyckliga förklaringar till varför ett - antagligen - ordinärt SMS skickas på måndagen och varför en kvinna som just fått veta att hennes man gått bakom hennes rygg och knullat med en liten 20-åring som nu är försvunnen inte kan behärska sin bitterhet och ilska, utan går in på Facebook och skriver ett par elaka kommentarer.
Rent intellektuellt är detta inget annat än patetisk smörja.
Du har också frågan om den låsta bilen som blev olåst efter blodfynden kvar att kommentera.