2013-11-14, 18:58
  #51781
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Jo, men OM det är så att 22-åringen avslöjade att han visste för mycket, då borde polisen ha nappat på det. Men det har inte polisen gjort alls, därför misstänker jag att polisen på något sätt har informerat 22-åringen, medvetet eller av misstag. Polisen har ju gjort en stor sak av att 22-åringen nämnde "bagaget". Polisen påpekade även när 22-åringen vid ett tillfälle använder ordet "verktyg", men ingenstans har polisen påpekat att 22-åringen nämnde "hår" som plats för tejp.



Så kanske det kan vara att dom vid något förhör har visat en bild. Jag letade dock i förhören i anslutning till tejp-prat, men hittade inget så i så fall står det inte om sådan bildvisning i direkt anslutning till tejp-pratet. Däremot visade dom honom en bild från tejprullen i hans badrum.

Men man kan ju leta vidare, använda andra sökord i FUP:en än 'tejp'

Slasken kanske har svar gällande tejpen i håret. FU kan ha "råkat" visa den groteska bilden för KJ, men glömt att redovisa den. FU reagerar ju inte på KJ:s tejpbit i håret.
Citera
2013-11-14, 19:00
  #51782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaecka
Enligt fup är det först på s2045 (fil) märkt s2031 som KJ får bilder på henne med tejpen framför sig.
Jag menar, borde de kanske inte ha frågat som de gjorde om bagageluckan? "Hur kommer det sig att du vet att den satt i håret?" Just saying.

Tack för sidhänvisningen. Jo, man tycker det, att dom borde ha frågat 22-åringen under förhöret den 31 maj varför han sa "håret". Men kan det vara så att dom har delgett 22-åringen uppgiften på något vis, utan att t ex visa en bild? Annars är det ju klantigt.

Om 22-åringen inte fått information av polisen om tejp i håret före förhöret den 31 maj - då hoppas man ju att åklagaren kan uppmärksamma detta i morgon. Att 22-åringen nämner 'håret' är ju nästan mer anmärkningsvärt än att han nämnde bagageluckan. Det går ju faktiskt att spekulera omkring att en kropp har fraktats i bagageutrymmet - men det är inte särskilt sannolikt att man bara helt random skulle höfta till med tejp i håret.
Citera
2013-11-14, 19:08
  #51783
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Till sin bror alltså. Enklare att sälja till ngn okänd i uppsala

Vadå okänd? Killen i Uppsala som fick/köpte Terranon är gammal kompis med MB.
Citera
2013-11-14, 19:14
  #51784
Medlem
Någon av dom som hittade kroppen den 22 maj kan ju ha sett att det fanns tejp i håret, och sen kan det ha spritt sig ända fram till 22-åringen? Kanske inte helt troligt, men det kanske inte går att helt utesluta? Har ingen aning om hur många som kan ha sett detta den 22 maj.
Citera
2013-11-14, 19:16
  #51785
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Slasken kanske har svar gällande tejpen i håret. FU kan ha "råkat" visa den groteska bilden för KJ, men glömt att redovisa den. FU reagerar ju inte på KJ:s tejpbit i håret.

Ja, det kanske finns information där. Jag tycker det är lite underligt om åklagaren skulle ha missat det här, ända sen 31 maj.
Citera
2013-11-14, 19:18
  #51786
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Skulle gissa att vi pratar om en matsked. Är det mycket?

Kom igen, en matsked? Det ju i lägenheten, utanför lägenheten, på KJs tröja och en pöl på ca 30 cm i diameter vid brevlådorna. Är allt det en matsked?
Citera
2013-11-14, 19:34
  #51787
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Kom igen, en matsked? Det ju i lägenheten, utanför lägenheten, på KJs tröja och en pöl på ca 30 cm i diameter vid brevlådorna. Är allt det en matsked?
Hur vet man att det var blod i snön?
Citera
2013-11-14, 19:36
  #51788
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Kompletterande förhör med 22-åringen
Citat:
– Vi har nu bestämt oss för att inte kalla in någon men vi kommer att, under lykta dörrar, ge vår synpunkt på det som åklagarna lämnat in till rätten, säger 22-åringens försvarare, advokat [CH].
Citera
2013-11-14, 19:43
  #51789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Tack för sidhänvisningen. Jo, man tycker det, att dom borde ha frågat 22-åringen under förhöret den 31 maj varför han sa "håret". Men kan det vara så att dom har delgett 22-åringen uppgiften på något vis, utan att t ex visa en bild? Annars är det ju klantigt.

Om 22-åringen inte fått information av polisen om tejp i håret före förhöret den 31 maj - då hoppas man ju att åklagaren kan uppmärksamma detta i morgon. Att 22-åringen nämner 'håret' är ju nästan mer anmärkningsvärt än att han nämnde bagageluckan. Det går ju faktiskt att spekulera omkring att en kropp har fraktats i bagageutrymmet - men det är inte särskilt sannolikt att man bara helt random skulle höfta till med tejp i håret.

Visst kan han ha sett det i tidningen, om han haft tillgång till den, men de kan ju ändå ställa frågan för att bekräfta annan källa än "sig själv"...?

Att de rättar honom när han säger "natten" är konstigare tycker jag. Nämnt tidigare idag..
Sidan 1772 i FUP, men den är märkt "1758".

H: Ja, det var ju väl nog då när hon...nej, det var ju den natt jag plockade upp hon. Alltså...
F: Jo, den här dagen.
H: Mmm.
__________________
Senast redigerad av Jaecka 2013-11-14 kl. 19:48.
Citera
2013-11-14, 19:45
  #51790
Medlem
Har följt tråden stenhårt sedan dag 1. Men har inte orkat ge mig in i alla spekulationer osv.
Men nu kan jag inte hålla mig längre!

Jag är FAKTISKT nästan helt övertygad om att KJ inte hade ihjäl sin hund på egen hand, som många av er tror.
Han reagerar mot åklagaren med ilska då hon mer eller mindre antyder på att han ska ha haft ihjäl den.
Jag tror han reagerar med ilska just för att han blir felaktigt anklagad på just den punkten. Då blir han helt enkelt förbannad och visar känslor omedvetet.
(att han styckat hunden tycks ju vara mer eller mindre uppenbart. Det är mer dödsorsaken jag syftar på nu)

Jag själv fungerar precis likadant. Blir jag felaktigt anklagad så blir jag tokförbannad. Men har jag däremot gjort någonting och någon anklagar mig för det, då nekar jag bara, utan att visa några större känsloyttringar.

Allt tyder på att det är KJ som begått detta mord,anser jag. Och det behöver inte alls vara så komplicerat som många tror.
Varför släpper ni inte MB-spåret? Det är så solklart att det är KJ som utfört detta.

Läs på om Aspergers. Har han väl bestämt sig och/eller snöat in på ett visst ämne så är plötsligt alla dessa funktionshinder som bortblåsta. Det han vill göra - kan han göra.
Tycker man snöar in sig allt för mycket på hans funktionshinder i det här fallet, faktiskt.
Citera
2013-11-14, 19:47
  #51791
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet man att det var blod i snön?

En granne som sett det.
Citera
2013-11-14, 19:49
  #51792
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
En granne som sett det.
Hur visste grannen att det var blod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in