2013-12-10, 22:54
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Vad jag gaggar om?

Att btcx.se har en 15% spread. Vad är det du inte fattar? hur ska jag förklara det bättre?

Nu när jag skrev och kollade detta.

"Vi säljer för: 6 783 SEK
Vi köper för: 5 858 SEK"

Lite mer än 15% spread. Så alltså om du nu köper för 6783 kronor idag. Så för att göra vinst den dagen du vill realisera pengarna igen för att kunna använda till annat än koks eller doping över internet, då måste värdet på BTC ökat med 15% för att du ens ska få ut samma peng du köpte för.

O folk gnäller på dryga 1% spread på minifutures m.m.
Btcx är dock inte representativt för alla exchanges. De är bland de dyraste då de inriktar sig på bekvämlighet.

Du kan ju kolla på exempelvis Bitstamps avgifter istället.
https://www.bitstamp.net/fee_schedule/

Så jag tror det var din okunskap blandat med din dumkommentar om att alla som är intresserade av Bitcoin skulle vara under 15 som fick folk att reagera. Okunskap och arrogans är ingen fin kombination.

Citat:
Ursprungligen postat av Ui
Ett till stort problem för dessa analyser är att det inte går att skilja på shared wallets och personliga adresser. Lika väl som en person kan sitta på flera adresser så kan en adress tillhöra tusentals personer, som i exempelvis Mt goxs cold storage.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-12-10 kl. 22:57.
Citera
2013-12-10, 23:14
Medlem
Riktigt bra arb från kapiton till ex. btc-e just nu. Men antar att kapiton fortfarande har problem med bitcoinuttag. 1389kr per btc inkl transaktionskostnader. Kursen känns rätt stabilt så hade köpt om jag hade pengar på kapiton iaf
Citera
2013-12-10, 23:24
Medlem
BTCX är inte ens ett exchange. Det är en tjänst där du betalar % för att en snubbe ska gå in på MtGox och köpa coins åt dig. Det är så deras affärsidé fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Riktigt bra arb från kapiton till ex. btc-e just nu. Men antar att kapiton fortfarande har problem med bitcoinuttag. 1389kr per btc inkl transaktionskostnader. Kursen känns rätt stabilt så hade köpt om jag hade pengar på kapiton iaf

Kapiton är väl inte i drift. Folk har sina coins/kontanter låsta.
Citera
2013-12-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotashi
Kapiton är väl inte i drift. Folk har sina coins/kontanter låsta.
Fortfarande?
Citera
2013-12-10, 23:49
Medlem
bananasvennes avatar
Det här verkar bra

https://bitcointalk.org/index.php?topic=309431.0
Citera
2013-12-11, 02:10
Medlem
I detta inlägg, (FB) Bitcoin - Ny e-valuta med P2P-teknik - Helt anonymt!, den 6:e december, frågade en användare när bitcoinvärdet kommer upp till 1000 igen.
Du Nibiru2011, svarade då:

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Aldrig.

Just nu, i skrivande stund, inte ens sex dagar senare än ditt påstående, är den uppe i 1046 USD på Mt. Gox, samt 982 USD på Bitstamp.

Sååå..erkänner du att du hade fel?
Citera
2013-12-11, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ui
Väldigt ofta är det upp mot 5% skillnad i pris mellan olika handelssiter.
Är det något som hindrar mig från att tex köpa på btc-e för $950 och sälja på Mtgox för $1000 - ta ut pengarna och för över de till btc-e på nytt och gör så ofta jag kan?

Ingenting hindrar dig, kör på.
Citera
2013-12-11, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drulife
Just nu, i skrivande stund, inte ens sex dagar senare än ditt påstående, är den uppe i 1046 USD på Mt. Gox, samt 982 USD på Bitstamp.
Kul att du använder dig av den mest oseriösa och uppenbart manipulerade börsen för att visa din point, men kolla på handelsvolymen den är så låg att det är extremt pinsamt för er som tror att en Bitcon generellt är värd ens i närheten av vad börserna påstår.

Bitcoin är lite som frimärkskatalogers värdering där påstås ovanliga frimärken ofta vara värda massvis av pengar men när samlingen sedan säljs går det oftast bara att få ut en spottstyver.
Citera
2013-12-11, 03:24
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgangster655
tja kan någon slänga upp någon bra guide för att starta farma bitcoin på min dator hemma jag har sökt men jag vet inte vilken är den bästa guiden. jag vill ha bra information på allt inom bitcoin hur jag bygger upp miner på ett enkelt sätt jag är inte någon dator hacker eller så avancerade guider klarar jag inte av tacksam ifall någon kunde slänga upp en bra guide som folk börja med och mer info ang bitcoin tack
kan ingen hjälp mig?
Citera
2013-12-11, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrgangster655
kan ingen hjälp mig?

Har du inte ett riktigt bra grafikkort så kan du glömma det direkt.
Citera
2013-12-11, 04:28
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Har du inte ett riktigt bra grafikkort så kan du glömma det direkt.
jag har kraftig dator jag spelar mkt spel på datorn så jag har byggt en bra dator också. min fråga var inte angående hur bra dator jag har eller hur dålig den är. utan hur börjar en nybörjare farma bitcoin. om du har en bra guide släng upp annars behöver du inte ens svara
Citera
2013-12-11, 04:28
Medlem
mrgangster655s avatar
dubbel post
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in