2013-12-10, 20:42
Medlem
bananasvennes avatar
Bitcoin price alert

Ställ in vilken summa du vill bli påmind om så slipper du hela tiden hålla koll på prisläget

http://bitwat.ch/
Citera
2013-12-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Kan du peka lite mer exakt på var i den jag ska läsa, den var ganska massiv. Vilken av de listade stölderna var en "börshöjdare som kommit ut och erkänt att han fifflat med kurserna"?

Så du erkänner att du inte ens läst den tråd som du tidigare avfärdade?

De manövrar som Winklevossarna och en del andra bitcoininsiders gjort är så avancerade att om jag förklarade så skulle du ändå inte förstå dom och andra skulle kanske försöka sig på dom med potentiellt ödesdigert resultat för världsekonomin.
Citera
2013-12-10, 21:19
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Så du erkänner att du inte ens läst den tråd som du tidigare avfärdade?
Uppenbarligen inte tillräckligt väl eftersom jag inte hittade vad du påstod skulle finnas där.

Igen: Vilken av de listade stölderna menar du visar på "börshöjdare som erkänt att de manipulerat kursen"?

Citat:
De manövrar som Winklevossarna och en del andra bitcoininsiders gjort är så avancerade att om jag förklarade så skulle du ändå inte förstå dom och andra skulle kanske försöka sig på dom med potentiellt ödesdigert resultat för världsekonomin.
Ah, på det lilla viset. Det är så komplicerat att det går inte att förklara? Men det är likväl sant och du vet hur det gått till? Innan har du varit väldigt pigg på att tala om hur litet Bitcoin är i förhållande till allt annat. Nu är hemligheten om hur Bitcoin-kursen är manipulerad av Winklevossarna så stor att det kan vara ödesdigert för världsekonomin om det kommer ut? Du är inte lite rolig du. Det är inte som så att du glömt ta dina mediciner idag?
Citera
2013-12-10, 21:27
Medlem
Citat:
Uppenbarligen inte tillräckligt väl eftersom jag inte hittade vad du påstod skulle finnas där.

Igen: Vilken av de listade stölderna menar du visar på "börshöjdare som erkänt att de manipulerat kursen"?

Innan har du varit väldigt pigg på att tala om hur litet Bitcoin är i förhållande till allt annat. Nu är hemligheten om hur Bitcoin-kursen är manipulerad av Winklevossarna så stor att det kan vara ödesdigert för världsekonomin om det kommer ut?

Dessa manövrar är applicerbara även på annat än bitcoin därav sekretessen. Winklevovvarna uppfann Facebook tänk vad de kan ställa till ned när de och deras efterföljare kontrollerar världens ekonomi!

Vad gäller Bitcointalktråden så får du allt mata dig igenom den.
Citera
2013-12-10, 21:51
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgione
Vad fan gaggar du om?

Vad jag gaggar om?

Att btcx.se har en 15% spread. Vad är det du inte fattar? hur ska jag förklara det bättre?

Nu när jag skrev och kollade detta.

"Vi säljer för: 6 783 SEK
Vi köper för: 5 858 SEK"

Lite mer än 15% spread. Så alltså om du nu köper för 6783 kronor idag. Så för att göra vinst den dagen du vill realisera pengarna igen för att kunna använda till annat än koks eller doping över internet, då måste värdet på BTC ökat med 15% för att du ens ska få ut samma peng du köpte för.

O folk gnäller på dryga 1% spread på minifutures m.m.
Citera
2013-12-10, 21:56
Medlem
TheBunks avatar
Angående diskussionen ni för just nu, tänkte jag bara slänga in några ord om pokerbranschen. Jag har spelat poker sen boomen 2003 och haft det som försörjning i över fyra år. I början bemöttes alla som foliehattar som skrev om riggade siter/ spionprogram på datorer/ ägare som inte var att lite på etc. Nu några år senare har vi sett stora pokersidor där ägare har kunnat spela med super accounts så att de sett motståndarnas kort, sidor som snott av spelarnas medel för att driva verksamheten, sidor som lagt ner och dragit med pengarna, tonvis av fall där folk fått spionprogram på datorn, oräkneliga fall där spelare samarbetat på höga nivåer etc etc.

Det som först var "haha, din jävla foliehatt" är nu vederlagda sanningar. Med detta vill jag inte säga att det är si eller så när det gäller bitcoins. Jag vet helt enkelt inte. Men jag blir lite brydd när man läser om sidor som fryser kurser när det rasar, uttagsproblem, att en liten del människor äger stor andel av coinsen etc.

Det enda man kan vara säker på är att när det finns enorma pengar att tjäna på en ny marknad finns det stora krafter i rörelse som gör precis vad som helst för att roffa åt sig så mycket som möjligt.
Citera
2013-12-10, 21:58
Medlem
72mms avatar
Citat:
Dessa manövrar är applicerbara även på annat än bitcoin därav sekretessen. Winklevovvarna uppfann Facebook tänk vad de kan ställa till ned när de och deras efterföljare kontrollerar världens ekonomi!

Vad gäller Bitcointalktråden så får du allt mata dig igenom den.

Så ditt påstående om att "insiders manipulerar Bitcoin-kursen" baseras alltså på ett youtube-klipp där en person säger att han har fått information av någon annan att så är fallet?

Dessa insiders skulle vara bla Winklevossarna som inte är väldigt förutseende och duktiga investerare och entreprenörer (Facebook & Bitcoin är ju inte så illa pinkat) utan istället kriminella 'insiders' (fortfarande oklart hur) som i maskopi med bitcoin-marknader (oklart vilka) manipulerar bitcoinkursen på okänt sätt (med ett tjusigt "jag kunde berätta, men då måste jag döda dig"-argument som säkert fick fler än mig att småle).

Ok, då vet vi hur skeppet ligger till och hur många hästar som saknas i hagen.
Citera
2013-12-10, 22:04
Medlem
Citat:
Så ditt påstående om att "insiders manipulerar Bitcoin-kursen" baseras alltså på ett youtube-klipp där en person säger att han har fått information av någon annan att så är fallet?
Du kan inte vinna den diskussion, var vänlig ignorera troll då det inte leder någonstans.
Citera
2013-12-10, 22:08
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clopaderian
Du kan inte vinna den diskussion, var vänlig ignorera troll då det inte leder någonstans.
Hör vad du säger. Det var mitt sista. Till resten av trådens innevånare: ledsen för spammet och OT tramset.
Citera
2013-12-10, 22:09
Medlem
Citat:
Det är inga gissningar. Bitcoin är inte ens värt i närheten av 73 dollar styck om mer än ett fåtal av de större aktörerna som köpt fifflat eller minat in sig för bråkdelen av det priset skulle börja sälja större mängder bitcoin.
Tycker detta är lite intressant, så undersökte lite.

[1]Den wallet med mest bitcoin har 144.336 BTC i sig. Totalt finns det finns det 12.105.475 BTC.
Denna wallet innehåller alltså 1,2% av alla existerande bitcoins.
Tar man de 20 största walletsen innehåller de totalt 1.224.490 BTC - motsvarande 10% av alla existerande bitcoins.
Wildcards här är
- Man kan ha obegränsat antal wallets, så samma person kan sitta på mer än en fet wallet - detta bör ju gå att lista ut rätt enkelt än så länge eftersom det sker så lite real handel med BTC, synar man från början att någon sänt 1000 BTC till flera olika wallets kan man ju ana att det är samma ägare till samtliga. Någon som vet någon sida som man kan se detta på?!
- Ägare av dessa kan ha köpt/minat BTC riktigt tidigt och helt sonika glömt bort det för att det då bara handlade om småpengar, eller att de råkat radera det, eller att ägarna dött utan att delat med sig av lösenordet. I samtliga dessa fall är bitcoinsen helt borta.

[2]Skulle någon av dessa storägare dumpa skulle värdet sjunka raskt. Senaste bytet på Mt.Gox är $1043. Slår man samman de 10.000 översta köp-orderna för mtgox/btc-q/bitcoinstam motsvarar de i nuläget i grova drag 5.000 BTC (ca 0,0004% av alla BTC). Skulle ägaren sälja 5000 i en klump skulle det högsta priset han får $1043, och det lägsta... $896. Grovt snittat $970 per BTC / 4,8 miljoner totalt.
Tyvärr har jag inte hittat någon sida som visar alla köpordrar, utan bara de 10.000 översta, så om någon skulle sälja av 100.000 BTC har jag ingen aning om hur mycket den skulle sjunka i dagsläget.

Problemet, om man sitter inne på så mycket BTC är just handelssiterna. Jag skulle inte lita på någon enskild instans med värden motsvarande över 2 miljarder. Plötsligt är den legitima och seriösa siten nedstängd då de genom ett illegitimt svep mottagit ett värde långt överstigande vad de någonsin kommer tjäna legitimt.
Sen, om de fortsätter vara legitima, ska du lyckas få ut dina pengar från siten, Mt.Gox har en limit på $10.000 i månaden till exempel.
Där till är det senaste dygnets byte mellan wallets 167.000 bitcoins [3] (0,13% av mängden bitcoins) och jag antar att det mesta är trading - så att sälja av 1% eller 10 i en klump, är inte så enkelt.

Ska man sälja av stora mängder är detta nog smidigast att göra mano-a-mano. Ta kontakt med någon rik som har pengar att investera, säg att du säljer dina 100.000 BTC för 70% av marknadsvärdet och gör en deal. Detta kommer inte märkas av på den öppna marknaden och få kursen på fall.

[1]https://en.bitcoin.it/wiki/Bitcoin_Ladder#Top_addresses
[2]http://bitcoin-analytics.com/#arbitrage
[3]https://blockchain.info/stats
Citera
2013-12-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Det enda man kan vara säker på är att när det finns enorma pengar att tjäna på en ny marknad finns det stora krafter i rörelse som gör precis vad som helst för att roffa åt sig så mycket som möjligt.

Precis och det som är mest roande är att en del i den här tråden verkar tro att de själva besitter dessa starka krafter och att de kommer komma ut oskadda med wallets fulla av coins. Men sorry ni kommer alla bli brutalt överkörda fulspelare även om ni känner er osårbara idag.

Giriga luspanka satar som trodde ni kunde lura systemen är världen full av.
Senast redigerad av Nibiru2011 2013-12-10 kl. 22:37.
Citera
2013-12-10, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Vad jag gaggar om?

Att btcx.se har en 15% spread. Vad är det du inte fattar? hur ska jag förklara det bättre?

Nu när jag skrev och kollade detta.

"Vi säljer för: 6 783 SEK
Vi köper för: 5 858 SEK"

Lite mer än 15% spread. Så alltså om du nu köper för 6783 kronor idag. Så för att göra vinst den dagen du vill realisera pengarna igen för att kunna använda till annat än koks eller doping över internet, då måste värdet på BTC ökat med 15% för att du ens ska få ut samma peng du köpte för.

O folk gnäller på dryga 1% spread på minifutures m.m.

Jaha men skriv det från början då, nu förstår jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in