2013-12-11, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrgangster655
jag har kraftig dator jag spelar mkt spel på datorn så jag har byggt en bra dator också. min fråga var inte angående hur bra dator jag har eller hur dålig den är. utan hur börjar en nybörjare farma bitcoin. om du har en bra guide släng upp annars behöver du inte ens svara

Fast datorn har en stor roll i hur det kommer gå att mina bitcoins. Har du en vanlig speldator kommer elen kosta mer än du kommer att tjäna på att mina bitcoins.

http://www.bitcoin.se/hur-skapar-man-bitcoins/

Där kan du läsa iaf.
Citera
2013-12-11, 05:04
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Låt mig berätta om min första och definitivt sista erfarenhet av att köpa Bitcoins "anonymt" genom ukash och virwox.com.

För det första bör påpekas att ukash-korten finns i 100 SEK, 250 SEK, och högre men de högre kvantiteterna känner jag inte till. För varje kort du köper läggs 5 SEK till i "administrationsavgift" eller vad det kallas. 100-kortet kostar 105, 250-kortet kostar 255 osv. Vill du köpa två 100-kort så blir det 210 SEK.

Okej, nästa grej, köp INTE enbart ett 100-kort. Det kommer inte räcka, på virwox är det nämligen så att minsta Bitcoin-summan du kan köpa är på 0.10 bitcoins, vilket är mer än 100 SEK idag.

Du kan inte sätta in SEK så när du sätter in kommer ditt ukash-värde konverteras till euro.
Virwox drar 15% av ukash-summan du sätter in, så om du sätter in 10 euro så har du 8.5 euro kvar.
När du växlar euros till Linden dollars så tar de också en avgift, kommer inte ihåg hur mycket % det var på dock. När du växlar euros kan du förövrigt bara växla heltal, så om du har 8.5 euros kan du kyssa den halva euron adjö (såvida du inte sätter in mer euros vid ett senare tillfälle och lyckas få totalsumman till ett heltal).
När du växlar Linden dollars till Bitcoins tar de också en procentbaserad avgift.

Okej, ovanstående är väl ganska väntat och kanske något man tycker är ett pris värt att ta med tanke på anonymiteten. Men hur anonymt var det egentligen för mig?

Min första 100-SEK insättning gick igenom bra, inga problem. När jag insåg att 100 SEK inte räckte och köpte ett 250-SEK kort och skulle sätta in det, så kom följande felmeddelande upp:
"Your transaction was identified as unusual and was denied. Please contact Ukash Customer Services."

Jag försöker igen flera gånger men det vill sig inte, ukash-koden verkar spärrad. Jag gör en googling på "Ukash Customer Services" och det verkar som man enbart kan kontakta dem genom att ringa en engelskspråkig support. Så det gör jag. Under samtalet begärs namn, efternamn och en e-postadress.
Efter det så lyckas transaktionen.

Sååå, tl;dr: Det hela slutar alltså med att jag får 0.16 bitcoins för en summa på 360 SEK. Det motsvarar att 1 bitcoin kostar 2250 SEK. Och det var dessutom det MINST anonyma bitcoinköp-alternativet jag någonsin varit med om, där man på telefon lämnar namn, efternamn och epost-adress (visserligen inte till virwox utan till ukash men ändå).

Nu vet jag inte hur vanligt det är med "Your transaction was identified as unusual and was denied." men om man får upp det problemet så kan man ju kyssa anonymiteten rakt åt pisshelvete.

Aldrig mer.

Nu har de även lagt till detta i sin information när man vill förflytta BTC.

Citat:
Note: While most Bitcoin withdrawals are processed instantly, we manually check some of them for security reasons (for example of new accounts). They will be processed within 48 hours. You will receive an email confirmation when the withdrawal has been processed.

Känns tryggt.
Citera
2013-12-11, 05:04
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Fast datorn har en stor roll i hur det kommer gå att mina bitcoins. Har du en vanlig speldator kommer elen kosta mer än du kommer att tjäna på att mina bitcoins.

http://www.bitcoin.se/hur-skapar-man-bitcoins/

Där kan du läsa iaf.

jag har min dator på 24/7 är det inte samma sak?
Citera
2013-12-11, 05:22
Medlem
Citat:
jag har min dator på 24/7 är det inte samma sak?

Det är inte i närheten av samma värmeutveckling från en dator som bara står på och en som belastas till 100% (elkonsumption)
Specieltillverkade kretsar har enorma övertag därefter ati kort och sist kommer nvidia som aldrig varit något att mina med även om de urptresterar ati i spel etc.
Citera
2013-12-11, 05:30
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Det är inte i närheten av samma värmeutveckling från en dator som bara står på och en som belastas till 100% (elkonsumption)
Specieltillverkade kretsar har enorma övertag därefter ati kort och sist kommer nvidia som aldrig varit något att mina med även om de urptresterar ati i spel etc.
jag vill fortfarande lära mig hur jag bygger upp en miner kanske köper in en server vem vet
Citera
2013-12-11, 05:39
Medlem
Citat:
jag vill fortfarande lära mig hur jag bygger upp en miner kanske köper in en server vem vet

ASIC kort drar 600 GH, ett ati 7970 ligger på 0.7GH.

Där har du lite information om vad du tävlar mot samt de kretsarna är inte bara förbannat dyra utan besitter en lång väntetid vid beställning och då kan bitcoin kollapsat helt innan du får dina saker du investerat flera hundra tusen i.

här t.ex: https://products.butterflylabs.com/homepage-new-products/600-gh-bitcoin-mining-card.html
Citera
2013-12-11, 07:59
Medlem
kattpilotens avatar
Citat:
jag vill fortfarande lära mig hur jag bygger upp en miner
https://github.com/bkkcoins/klondike/tree/master/docs
https://github.com/bkkcoins/klondike/tree/master/datasheets
Citera
2013-12-11, 08:52
Medlem
http://www.foxnews.com/tech/2013/12/10/jpmorgan-files-patent-application-on-bitcoin-killer/
desperat försök?
Citera
2013-12-11, 09:24
Medlem
GregorSpencers avatar
Har Swedbank och funderar på att köpa en liten summa bitcoins från btcx. Är det en dålig idé? Tänker på risken att få kontot fryst, samt att det verkar ha varit strul med betalningar från Swedbank.
Citera
2013-12-11, 10:31
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Angående diskussionen ni för just nu, tänkte jag bara slänga in några ord om pokerbranschen. Jag har spelat poker sen boomen 2003 och haft det som försörjning i över fyra år. I början bemöttes alla som foliehattar som skrev om riggade siter/ spionprogram på datorer/ ägare som inte var att lite på etc. Nu några år senare har vi sett stora pokersidor där ägare har kunnat spela med super accounts så att de sett motståndarnas kort, sidor som snott av spelarnas medel för att driva verksamheten, sidor som lagt ner och dragit med pengarna, tonvis av fall där folk fått spionprogram på datorn, oräkneliga fall där spelare samarbetat på höga nivåer etc etc.

Det som först var "haha, din jävla foliehatt" är nu vederlagda sanningar. Med detta vill jag inte säga att det är si eller så när det gäller bitcoins. Jag vet helt enkelt inte. Men jag blir lite brydd när man läser om sidor som fryser kurser när det rasar, uttagsproblem, att en liten del människor äger stor andel av coinsen etc.

Det enda man kan vara säker på är att när det finns enorma pengar att tjäna på en ny marknad finns det stora krafter i rörelse som gör precis vad som helst för att roffa åt sig så mycket som möjligt.

SAs forum har en megatråd som följer bitcoin och alltomkring.
http://forums.somethingawful.com/showthread.php?threadid=3543334
Den spårar ut med jämna mellanrum, men det sitter folk där som är rätt insatta i bitcoin och dess problem. Kan vara intressant om man vill ha en utomstående bild.
Citera
2013-12-11, 11:12
Medlem
nutkjells avatar
Gudars, hade lite liggandes på mtgox som jag tänkte ta ut men för att få skicka min fräsiga kryptografiska valuta så måste jag minsann verifiera mig. Trodde det endast gällde intag utsättning/insättning av andra valutor. Dumt som tusan att ha det liggandes där.
Citera
2013-12-11, 11:36
Medlem
927 People Own Half Of All Bitcoins

http://www.businessinsider.com/927-people-own-half-of-the-bitcoins-2013-12
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in