2013-12-07, 03:44
Bannlyst
Ni som gjort pengaglitch, har bara några frågor.

1. Är ni inte rädda för att bli bannade / konsolbannade?
2. Har inte tjusningen med att samla ihop pengar till det där som är så dyrt varit något som ni nu saknat?

3. Vad gör ni med alla pengarna och ångrar ni att ni gjorde glitchen, eller blev spelet mycket roligare efter det?
Citera
2013-12-07, 04:05
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamanatsi
För någon dag sen sprang det runt en spelare som var odödlig, hur går detta till?

Jag blev osynlig
Hände en häftig sak för mig igår när jag spelade. Jag sprang fram till en spelares egna bil och i samma sekund som jag klev in i den så försvann den och jag blev kvar på gatan, osynlig.
Man kände sig som Harry Potter under osynlighetsmanteln och sprang runt och dödade massa spelare som inte kunde se mig.
Klev jag in i någon bil så körde den runt utan förare.
Rätt kul bugg.

Har det hänt någon mer?
Nej, det har inte hänt mig. För att jag inte vill.
Men det finns flera guider på Youtube som förklarar hur du kan göra det åter igen om du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyFifaPacks
2. Har inte tjusningen med att samla ihop pengar till det där som är så dyrt varit något som ni nu saknat?

3. Vad gör ni med alla pengarna och ångrar ni att ni gjorde glitchen, eller blev spelet mycket roligare efter det?
Har inte gjort den själv men jag hör ofta folk som klagar på hur tråkigt spelet är då de har köpt alla av de dyraste bilarna + moddat dom, sedan köpt övriga transport medel från diverse hemsidor.
Och nu talar jag om människor som verkligen går loss över sina rants och förbannar Rockstar för allt dom är och har.
Sedan får man såklart höra att dom har glitchat till sig pengar och är nu allmänt arga för att dom inte har några mål längre.
Jag får väl erkänna att man har lust att dumifiera dom men man inser sedan att dom inte kan vara så tröga att dom inte inser varför spelet inte anses som lika roligt längre i deras ögon.
Nej, dom får skylla sig själva och dom vet varför, trots att det är just det dom utlämnar när dom klagar på spel utvecklarna.
Jag kan inget annat än att skratta åt sådana småglin.
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Jag har precis börjar köra online. Kartan är alltid full, 16 spelare, men det verkar svårt att få folk till jobs.
Tycker det går så drygt att bara invänta spelarna i sin server. När man ber folk att komma, varför kan inte det gälla folk i en större skala?
Citera
2013-12-07, 11:37
Medlem
Husbyparkerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyFifaPacks
Ni som gjort pengaglitch, har bara några frågor.

1. Är ni inte rädda för att bli bannade / konsolbannade?

1. Nej jag tror inte att det finns någon risk för detta då det är så ofantligt många spelare som använder sig av detta bugg för att tjäna pengar.

Rockstar skulle nog knappast lägga ned tid och energi på att banna alla glitchare och ifall de gjorde det så skulle de banna en stor mängd av sin spelarbas vilket kanske inte är så smart. Tror de istället kommer lösa problemet genom att patcha bort det.

2. Jo, självfallet. Har gjort ett nytt konto där jag nu endast spelar legit, men efter att Rockstar minskade utbetalningarna på uppdrag och race så tar det sin tid.

3. Det jag köpte för mina fuskpengar var någon lägenhet för ca 200k, samt en fullt modifierad Entity XF och Adder.
Citera
2013-12-07, 13:55
Medlem
Funkar fortfarande pengar glitchen?
Citera
2013-12-07, 20:34
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husbyparkering
1. Nej jag tror inte att det finns någon risk för detta då det är så ofantligt många spelare som använder sig av detta bugg för att tjäna pengar.

Rockstar skulle nog knappast lägga ned tid och energi på att banna alla glitchare och ifall de gjorde det så skulle de banna en stor mängd av sin spelarbas vilket kanske inte är så smart. Tror de istället kommer lösa problemet genom att patcha bort det.
http://www.youtube.com/watch?v=DQQ22MQe_kY
http://gtaforums.com/topic/658967-got-placed-into-cheater-pool-today/

Nog händer det grejer med fuskare och glitchare.
Citera
2013-12-07, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
http://www.youtube.com/watch?v=DQQ22MQe_kY
http://gtaforums.com/topic/658967-got-placed-into-cheater-pool-today/

Nog händer det grejer med fuskare och glitchare.
lol. tack för länken
Citera
2013-12-07, 21:59
Medlem
GTA V blev uttråkat efter första veckan.. Saknar GTA IV
Citera
2013-12-07, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten1

Spela GTA IV då.
Citera
2013-12-07, 22:24
Medlem
Vd gör de flesta när de spelar online??
Citera
2013-12-07, 22:41
Medlem
Storsnusarns avatar
Citat:
Vd gör de flesta när de spelar online??

De flesta verkar bara åka runt i sina kromade superbilar dom glitchat till sig och gör jävelskap, jag själv spelar lite mer seriöst och role-playar spelet ganska mycket.

Brukar väl fixa med bilarna i garaget, cruisa runt i väntan på nå skoj, köper/byter kläder för ändamål, jaga bounty (Oh I'm evil ) och titt som tätt göra lite jobb eller varför inte be en vän sätta bounty på mig och försöka hålla ett hustak så länge det går Sälja bilar (high priority för mer action) brukar jag ge mig på rätt ofta.

Det händer även att jag kör deathmatches och survivals men det är inte jätteofta tyvärr.

MvH
Citera
2013-12-07, 23:41
Medlem
Citat:
Online är spelet rätt trist. Tar för lång tid att få pengar och vapen.
Frihetskänslan är större i story mode. Då har man i alla fall råd med det mesta.
Citera
2013-12-07, 23:41
Medlem
zundells avatar
Största felet jag tycker Rockstar gjort är att man inte patchat bort "money glitcharna" direkt. Det lär ju vara hyfsat enkelt tycker jag som amatör utan några som helst erfarenheter utav programmering.
Är nästan mer inne på att om det patchas bort nu (och dom som utnyttjat buggarna inte får behålla sina grejer alternativt karaktären) så har det en större skadad långsiktigt. Nu är det liksom lite lose/lose hur dom än gör, för jag är ju tveksam till att om Rockstar tar bort karaktärer för dom som utnyttjat buggarna, majoriteten utav dom lär inte komma tillbaka och börja spela legit.

En annan negativ sak är (kanske får skylla mig själv här) att jag hade lite förväntningar att det skulle ske veckovisa uppdateringar ala World Of Warcraft.

ANNARS har jag bara gott att säga om GTA V och Online!

Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Online är spelet rätt trist. Tar för lång tid att få pengar och vapen.

Tyckte det låg på en bra nivå tills dom nerfade pengarna från jobb och race.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in