2013-12-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Nästan.
Det jag menar är att utvecklingen går framåt. I alla fall bland de seriösa tv/data-spelsproducenterna.
Rockstar Games släpper väl knappast en uppföljare innan den håller likvärdig eller högre nivå än sin föregångare.
Sedan finns det ju självfallet äldre spel som är riktigt bra/roliga men det handlar delvis om nostalgi.
Senast redigerad av Kaymano 2013-12-06 kl. 16:40.
Citera
2013-12-06, 16:47
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Det jag menar är att utvecklingen går framåt. I alla fall bland de seriösa tv/data-spelsproducenterna.
Rockstar Games släpper väl knappast en uppföljare innan den håller likvärdig eller högre nivå än sin föregångare.
Sedan finns det ju självfallet äldre spel som är riktigt bra/roliga men det handlar delvis om nostalgi.
Inte nödvändigtvis.
Det du säger om Rockstar stämmer för all del men jag kan släppa en del exempel som inte har en nostalgisk påverkan utan endast baseras på kvalité, trots release datumet.
Citera
2013-12-06, 16:48
Medlem
hejsanvas avatar
Citat:
Instämmer. Fast så är det väl nästan alltid när man jämför med äldre spel?
Även Red Dead Redemption var ju många gånger bättre än GTA IV.
GTA IV har dock ett stort plus och det är soundtracket. Musiken och radiosnacket i GTA V är bedrövligt i jämförelse med IV.

Ja, det är nog så du säger. Håller med dig med radio/musiken. Men tycker ju bara att folk inte ska vara så negativa mot spelet.Skulle förstått dessa nissar om de nu hade vart så att V hade vart sämre än IV fast alla tycker la olika
Citera
2013-12-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanva
Ja, det är nog så du säger. Håller med dig med radio/musiken. Men tycker ju bara att folk inte ska vara så negativa mot spelet.Skulle förstått dessa nissar om de nu hade vart så att V hade vart sämre än IV fast alla tycker la olika
Gissningsvis har många gamers spelat sönder GTA V. Tids nog blir alla spel tråkiga. Som roligast är det ju när allt är nytt och man hela tiden upptäcker nya saker i den fantastiska värld som GTA V erbjuder. Personligen tycker jag att single/story mode var betydligt roligare än multiplayer. Det tar för lång tid att skaffa fram pengar och vapen online.

Citat:
Inte nödvändigtvis.
Det du säger om Rockstar stämmer för all del men jag kan släppa en del exempel som inte har en nostalgisk påverkan utan endast baseras på kvalité, trots release datumet.
Gäller det även för större producenter?
Jag tänker på spelserier som GTA, Sims, Battlefield, Star/War-craft och andra riktigt stora spelvarumärken.
Senast redigerad av Kaymano 2013-12-06 kl. 17:52.
Citera
2013-12-06, 17:17
Medlem
BountyKillers avatar
Skummaste hände nyss. Hade en bounty på mig, och väntade mitt i gatan på att någon ska jaga mig, varpå en snubbe börjar jaga mig, och jag kör ifrån. Tänkte att jag kör in i mitt garage innan han hinner döda mig, och precis när jag håller på köra in i garaget (när man ser själva scenen, ni förstår) så lyckas han döda mig. Spawnar igen brevid garaget, sätter mig i bilen o kör in i garaget. Då har min bil på nåt vänster blivit duplikerad (stavning) dvs jag har nu 2st fullt moddade Feltzers i mitt garage. Det jag nu undrar är; Hur får jag sålt den andra Feltzern? Ska ju gå om man gör nån glitch, brukar aldrig glitcha vanligtvis men nu när jag fick en exakt kopia på feltzern som kommer ge riktigt bra pengar (bara man lyckas få den såld) så vill jag ju testa. Tips någon?
Citera
2013-12-06, 17:26
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Gäller det även för större producenter?
Jag tänker på spelserier som GTA, Sims, Battlefield, Star/War-craft och andra riktigt stora spelvarumärken.
Ja, det gäller även för de större producenterna. Vissa större än andra.
Inga av dom du nämnde dock.
Det vill säga, av vad jag anser. Folk har väl olika uppfattningar.
Citera
2013-12-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ja, det gäller även för de större producenterna. Vissa större än andra.
Inga av dom du nämnde dock.
Det vill säga, av vad jag anser. Folk har väl olika uppfattningar.
Ok. Jag betvivlar inte att du har rätt. Man är väl lyckligt lottad som missat dessa snedsteg.
Citera
2013-12-06, 17:34
Medlem
Körde helikopterrån igår. Gick hyfsat. Dock var poliserna smarta och skickade en helikopter efter mig och jag lyckades inte skaka av mig den innan min helikopter krashade.

Sen snodde jag krigsflygplan och åkte runt med, dock lite tråkigt då man inte hinner skjuta nån då.

Roligt 2 var när min motståndare ska attackera mig och jag märker hur dennes bil flyger över mig för att i nästa sekund vara framför mig och skjuta på mig
Citera
2013-12-06, 20:54
Medlem
Jag har precis börjar köra online. Kartan är alltid full, 16 spelare, men det verkar svårt att få folk till jobs.

Är det som i alla spel att "alla" är på hög nivå och bara kör privat utan randoms?
Citera
2013-12-06, 20:57
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Jag har precis börjar köra online. Kartan är alltid full, 16 spelare, men det verkar svårt att få folk till jobs.

Är det som i alla spel att "alla" är på hög nivå och bara kör privat utan randoms?
Skulle tro att folk är jävligt trötta på att köra samma uppdrag om och om igen, och som knappt ger några pengar alls längre. Samma med race, ger 2-3.000$ som max om du kör ett lopp som tar 5 minuter.

Upplever själv samma sak, de få gånger man försöker göra något uppdrag nu så är det tur om en person ansluter.
Har själv tröttnat på alla uppdrag för den delen.
Citera
2013-12-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Skulle tro att folk är jävligt trötta på att köra samma uppdrag om och om igen, och som knappt ger några pengar alls längre. Samma med race, ger 2-3.000$ som max om du kör ett lopp som tar 5 minuter.

Upplever själv samma sak, de få gånger man försöker göra något uppdrag nu så är det tur om en person ansluter.
Har själv tröttnat på alla uppdrag för den delen.

Vad är det folk gör då? Kör alla free-roam nu och bara lallar runt och dräper folk?

Det är ju rätt mycket gankning som sker ;D t.ex när man försöker göra en hold-up
Citera
2013-12-06, 21:04
Medlem
Husbyparkerings avatar
Vet någon något om nästa uppdatering/dlc? Alltså patch nummer 1.07. Funderar på att överge spelet då det känns som att Rockstar har gjort detsamma

PS är det någon som vet vad DLC står för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in