2013-11-24, 03:47
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeliorVicis
Är ironin att dom skulle vara farliga?
Man kan ta 20st utan någon risk för överdos, 2st är inga som helst problem med andra ord
Citera
2013-11-24, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candles
Om 1 inte hjälper, vad händer om man tar två 7,5or?

Ja, om en inte fungerar så kan en till göra susen. Men vad som händer är att du snabbare ökar din tolerans, om du börjar med två tabletter så är du snart uppe på 3-4 per natt
Vänta tills du är trött, ta din tablett och gå och lägg dig på en gång. Slappna av och blunda.

Jag har själv tagit två stycken vid extrema fall då jag varit superstressad för något inför morgondagen.
Som sagt så är det inte farligt, men du kommer öka din tolerans om du gör så för ofta.

Edit: Enligt din läkare är två tabletter absolut inte ok!
Citera
2013-11-24, 13:27
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Låg och skakade lite idag, 15 mg zopiklon senare är all ångest nästan borta helt. Fantastiskt.
Citera
2013-11-24, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Låg och skakade lite idag, 15 mg zopiklon senare är all ångest nästan borta helt. Fantastiskt.

ah visst är det underbart och bota ångest med zopiklon eller zolpidem , tur att det finns sån medecin!
Citera
2013-11-24, 14:21
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Den fungerar både bra som insomningspiller och mot ångestlindring.
Citera
2013-11-24, 23:40
Medlem
Micke7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candles
Om 1 inte hjälper, vad händer om man tar två 7,5or?

Var bara lungn! Det är inte så farligt med Imovane. Jag använde dom dagligen som sömnmedicin under flera år, det gick sakta från 1 tablett till 2 tabletter och sedan till 3 tabletter och sedan till 4. Det slutade med ungefär 8-9 tabletter om kvällen. Det enda som blev då att man kände sig bra spoofad av dom och ändå sö förstod jag att jag kan inte hålla på på det sättet. Blev helt sänkt på jobbet också och började klarna i skallen , när folk åkte hem från jobbet.

Dock upplevde jag inte det farligt någondstans under den resan.
Citera
2013-11-24, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Den fungerar både bra som insomningspiller och mot ångestlindring.

Och som tidsfördriv eller inskaffa mat när pengarna sinar
Citera
2013-11-24, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BG.knoccOut
Hej. Har funderat på att kanske skaffa imovane mot ångesten, då det tydligen verkar fungera ganska bra.

Hur är imovane egentligen? Vet att man blir lite skön i kroppen en stund, men försvinner det direkt när man får tolerans? eller får man ens tolerans?

Hade gärna fått lite fakta / tips från folk som ätit mycket sådana här tablettter

Vill kunna äta för att få bort ångest men samtidigt känna något slags lugn i kroppen.

Har ätit Imovane i snart 9 år i mängder, det funkar lika bra idag som i början.

Men mer än 2st om dagen är rent slöseri..
Citera
2013-11-25, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erasethesun

Ye flumma loss på 15mg om dagen går fint.
Citera
2013-11-25, 16:36
Medlem
Argzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erasethesun

Ja och jag tror inte det blir sålätt att att få ut imovane till att börja med, man får ju testa en väldans massa andra preparat innan...

Och sen om Du/Ni har tänkt att käka imovane för ångest under dagen så kommer dom inte hjälpa er med att kunna somna, tyvärr.
Citera
2013-11-25, 16:58
Medlem
TheGolemFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argzon
Ja och jag tror inte det blir sålätt att att få ut imovane till att börja med, man får ju testa en väldans massa andra preparat innan...

Och sen om Du/Ni har tänkt att käka imovane för ångest under dagen så kommer dom inte hjälpa er med att kunna somna, tyvärr.

Fick imovane utskrivet som min första "sömnmedicin", sen efter jag fått de utskrivet i 2månader frågar läkaren har du testat Theralen och propavan? Sa självklart ja och då blev de ytterliggare 30 imovane till Så om du har en hyfsat normal läkare och vet vad du ska säga är det inte så jätte svårt, är ändå 18år och lyckades få de utskrivet från läkaren på en öppenvårds mottagning för ungdomar haha.

Har dock även jag gjort de misstaget att flumma lite för mycket på imovane, så nu hjälper det inte lika bra mot insomingsbesvären tyvärr.
Citera
2013-11-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argzon

Fick imovane på första läkarbesökat och då var jag t.om 17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in