2013-11-27, 20:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
För er som nu är hundra på att KJ är GM får ni ett köttben att tugga på. När KJ åkte till lillebror som jammade lite irländsk folkmusik i föräldrahemmet med kompisen så var nog KJ ganska säker på att DJ inte var hemma utan att han åkt till hotell Bodensia. Därför blev besöket lite kort och stressat för KJ.

På kvällen den 4/5 var det irländsk musikafton på hotellet. DJ spelade irländsk folkmusik i ett lokalt band. KJ hade tom filmat sin bror i slutet av april när han spelade i aulan i Björknäsgymnasiet. Trubadurerna började spela vid 21-tiden.

Utveckla gärna, vad är din slutsats? Förstår inte vad du vill säga med det här?
Citera
2013-11-27, 20:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Allt är möjligt,men detta i din historia med bundna vrister stämmer inte.
Det fanns inga märken som motsvarade det vad jag kan se.
Men händelseförloppet i stort kan stämma om hon fördes ut levande.
Han kan ha tagit den risken om hon varit strypt/slagen medvetslös.
Hade han blivit upptäckt hade han hävdat att hon slagit huvudet och var
på väg till sjukhus. då hade han bara riskerat misshandel.

Ja vristerna är ett problem i sammanhanget som jag insåg redan innan jag började skriva. Min fundering är om ev. svullnader/märken kan ha gått tillbaka under den tid som hon var befriad från dem?

Jag kanske ska tydliggöra att jag inte direkt kan se det här scenariot som mer sannolikt än att hon dog i lägenheten eller lämnade lägenheten helt för egen maskin tidigare på kvällen. Det är t.v. mest ett försök att söka efter en förklaring som kommer runt de problem jag nämnde på ett hyggligt bra sätt. Rent logiskt alltså, för ju längre man föreställer sig att Vatchareeya behövde lida, desto hemskare är det. Jag är inte lagd åt makabra tankar/fantasier direkt och känner att jag kanske har en tendens att tänka bort de otäckaste scenariona i det här mordet pga det.
Citera
2013-11-27, 20:59
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja det är inte särskilt troligt. Frågan är ändå om han på något vis "vaknar till" ur ett eventuellt psykostillstånd efter att dramatiska händelser inträffat i bostaden och tvingar sig att verka någorlunda normal vid sitt korta besök hos brodern (som förmodligen var ganska lindrigt intresserad av sin brors närvaro där och inte iakttog honom särskilt noga)

KJ var snarare i ett psykosliknande tillstånd med paranoida inslag den 23 maj. Från den 12 maj och framåt känner han sig jagad och övervakad av media och senare polis. Kan tänka mig att han lidit av sömnbrist, slarvat med mat och bara det förstnämnda ihop med stress kan utlösa psykos hos den friskaste människa. Det är en oerhörd påfrestning att känna sig misstänkt, oavsett skuld eller icke.
Det var ju t ex. något MB inte kände av, summerat. Man tycker att han borde märkt av den envisa bilen i häcken vart han än körde och svängde, mil efter mil. Om han hade span på sig..
Citera
2013-11-27, 21:00
Medlem
Quarrels avatar
Jag funderar på om avsaknad av DNA i VB:s underliv kan bero på att hon tvättade sig efteråt?
Citera
2013-11-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Han vill nog säga,jag spekulerar, att det var en plan av AJ att jobba ifred, med tillgång
till verktyg,ljus,värme vatten osv.En trevligare plats än
att stå i en mörk kall skog.
Senast redigerad av ebh 2013-11-27 kl. 21:07.
Citera
2013-11-27, 21:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Att KJ blev förvånad att någon var i föräldrahemmet vid 22 30-23 00. Vad han tänkt göra i Svartbyn får någon annan spekulera i.
Citera
2013-11-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Försvaret? Du menar alltså de hundarna som depåkillarna ombesörjde under den gamla värnplikten.
Nej, polishundar är i en helt annan division. Inga "Hopp och lek"-vovvar.

Då vet du säkert att svenska polisen tränar sina hundar med förbjudna el-halsband också. Vet du inte det så har du ingen aning om vad du pratar om.

Är det hangarhundar(vakthundar) du kallar Hopp och lek"-vovvar.
Citera
2013-11-27, 21:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Att KJ blev förvånad att någon var i föräldrahemmet vid 22 30-23 00. Vad han tänkt göra i Svartbyn får någon annan spekulera i.

Förutsätter att KJ kände till att det var musikafton på ett visst hotell, tror du själv att han kände till det? Jag är skeptisk, KJ var mestadels intresserad av militär och vapen, gav nog blanka fan i vad hans bror skulle göra den där kvällen, eller finns det vittnesmål som säger att KJ hade tät kontakt med brodern?
Citera
2013-11-27, 21:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I TR berättade MB (30:00 in i inspelningen) att han inte alls kände till KJ före gripandet. Men hans fru gjorde det, sid 1119.

AN har kollat Facebook, både VB och AF. Är det möjligt att hon inte har sett kopplingen mellan Ploy och KJ, och inte diskuterat detta med sin make? Är det sannolikt att MB inte kände till KJ? Sid 1119:

[AN] bad också sin man [MB] att undersöka vem det var som snokade i deras liv. [MB],
som kan mycket om datorer, kom inte heller fram till vem det var som snokade i deras liv.

Kom han fram till KJ utan att berätta det?
.

Beskriv i så fall hur han skulle ha gjort det? Helst inga teorier om att han kände nån hos internetleverantören som lämnade ut uppgiften om vems IP det kom ifrån?

Det verkar ju även lite konstigt utifrån karatespårets interna logik att AN frivilligt skulle komma dagen efter och lämna kompletterande upplysningar om något som skulle kunna peka mot dem själva, särskilt efter att ha pratat om saken med MB själv. Bland de ofta absolut mest intellektuellt undermåliga inslagen i konspirationsteorier är när de ska börja förklara varför folk betett sig tvärtemot det förväntade i olika situationer.
Citera
2013-11-27, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Beror väl på hur många varv man rullar runt huvudet?

Kan det i så fall förklara alla småbitar av tejp i hennes hår, att den liksom bara gick av och gick av under rullandet? Varv efter varv men under där nånstans ligger småbitarna kvar i håret som gick av i början hela tiden?

Njäää?
Citera
2013-11-27, 21:11
Medlem
Citat:
Jag funderar på om avsaknad av DNA i VB:s underliv kan bero på att hon tvättade sig efteråt?
Efter oralsex som KJ hävdar? Tvivlar på det men man vet aldrig. Mördaren kanske tvättade därnere dock. Tänker på att benen enligt vissa såg tvättade ut.
Citera
2013-11-27, 21:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
10-15 mm bred tejp som munkavle? Det funkar inte.

Nä, jag tänkte felaktigt på den fulla tejpbredden. Möjligen om han lagt nån slags "kryss" av tejp över munnen med flera bitar intill varandra. Att han lindat runt hela huvudet tror jag däremot inte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in