2013-11-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Jag har lyssnat på hela KJ's förhör nu, jag blir faktiskt lite imponerad av att han klarar neka sig igenom hela rättegången och hitta på alternativa förklaringar.

Jag tror helt klart att han är skyldig, men han är knappast dum.

Han har säkert ett par diagnoser till, tex psykopati.
Håller med,han är smartare och starkare än han vill ge sken av.
Citera
2013-11-27, 19:45
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ref. till mitt föregående beträffande folk som gillar att plåta/filma. Är Schlangekraft en av KJ:s bekanta ?

"slangen" dementerar själv kännedom om KJ. Bakåt i tråden.
Citera
2013-11-27, 19:49
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Det kan man fråga sig. Tror herr Schlang skrivit här att han inte känner KJ, vem vet..
En hm udda sida, verkligen..
Vet någon om den är helt nere, om det finns ny adress?

"slangen" ska enligt PM vara väldigt hängiven "Idas sommarvisa" på dygnets alla timmar.
Citera
2013-11-27, 19:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Försvaret? Du menar alltså de hundarna som depåkillarna ombesörjde under den gamla värnplikten.
Nej, polishundar är i en helt annan division. Inga "Hopp och lek"-vovvar.

Då vet du säkert att svenska polisen tränar sina hundar med förbjudna el-halsband också. Vet du inte det så har du ingen aning om vad du pratar om.

Nej, jag pratar inte om hundar från svunna tider, jag lever i nuet, och har kontakter inom hela tjänstehundssektorn, även polisen som har beröringspunkter med försvaret genom t ex. övningsverksamhet. Dock har jag egen erfarenhet av tjänstehundar i Försvarsmakten, har arbetat med hundekipage.

Det finns hopp och lekvovvar, alla hundar är inte utbildade skyddshundar, dessutom är det oftast familjemedlemmar precis som jag sa, de avlivas inte för att nosen har pajat eller föraren tröttnat, kan aldrig för mitt liv tro på det.

Oavsett vilket så är jag helt övertygad om att man kan lita på Uno:s förare, han har ingen anledning att ljuga om någonting. Han har jobb med sin hund och kommer att ha så länge hunden fungerar och är godkänd, det finns inte så många sådana ekipage i landet(kriminalsökhundar).

Ville bara säga detta som ett komplement till mina tidigare inlägg som har berört hundens förmåga. Tro om ni vill, annars skit i det.
Citera
2013-11-27, 19:51
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är hans PSG90 tejpat med kirurgtejp, någon skarpsynt som kan avgöra det?

Ser ut som "lådtejp" i en smalare version. Alltså sådan man tejpar wellpapp-kartonger med.
Citera
2013-11-27, 19:52
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Håller med,han är smartare och starkare än han vill ge sken av.

Ja precis. Jag tycker han är jävligt känslokall när dom pratar om mordet på VB, han bryr sig inte och spekulerar bara om vad som kan ha hänt. VB var ju faktiskt en nära vän, kanske tom flickvän.

Den enda gången han visar lite känslor är när dom påstår att han dödat hunden. Så det stämmer kanske att han inte dödade hunden, bara lekte lite med liket....
Citera
2013-11-27, 19:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har länge irriterat mig på att jag inte riktigt får ihop det med om VB lämnade lägenheten vid liv någon gång på tidiga kvällen (i sällskap med eller ikappkörd av KJ) eller död senare på natten. Båda teorierna har svagheter som gör att de inte känns helt tillfredsställande.

Jag funderar därför på ett annat scenario, även om det känns ännu mer otäckt: Kan man tänka sig att vad det nu än är som inträffar i lägenheten strax efter halv nio så leder till att KJ övermannar VB, binder henne och sätter tejp för hennes mun (varvid den lilla besudlingen på rullen på något vis uppkommer). Några har varit inne på det i tråden, men jag tror inte att någon fortsatt därifrån. Telefonen tror jag fortfarande att han slår sönder i ett vredesutbrott. Det är dock möjligt att pejlingarna faktiskt beror på en orelaterad händelse: Att telefonen tappar sin 3G-uppkoppling pga belastning på nätet.

KJ har gått i scouterna (s. 1176) så knopar kan han säkert redan från den tiden. Han binder VB hårt och placerar henne någonstans där hon inte är synlig. Kanske bakom soffan där markeringen kom? Därefter låser han och lämnar lägenheten. Han är upprörd och behöver tänka. Han kör omkring en stund innan tankar mognar i huvudet och han beger sig hem till föräldrahemmet och brodern. För att få alibi eller för att hämta saker? Kanske båda samtidigt?

Han beger sig hem till lägenheten. Klockan är en bit efter elva. Än vill han inte ge sig iväg. VB ligger fortfarande bunden. Skräckslagen? Har hon tömt blåsan i sin skräck? (den var tom enligt obd.protokollet). Hur ligger hon? Det fanns en underhudsblödning vid svanken, kan den ha uppkommit pga hårt tryck under några timmar? Släpper han henne fri från repen? Svårt att veta.

Någon gång en bit in på natten beslutar han sig för att det är dags att lämna lägenheten. Risken att någon ska se dem är liten, kanske kollar han först att kusten är klar och kör sen fram bilen? Senast nu löser han repen runt vristerna. Kan det vara då eller vid själva bindningstillfället som han lämnar DNA? Det skulle kunna förklara att han senare inte tänkt på just detta ställe och därför inte varit så noga med att rengöra det. Han satte det helt enkelt inte i samband med mordet. Repet runt händerna tror jag han behåller, kanske stoppar han in händerna innanför tröjan eller nåt. VB får stränga order att gå tyst ut till bilen. Hon är skräckslagen men helt passiv i detta läge och lyder. Hoppas hon att han ska köra hem henne? Vad säger han? Hem går i varje fall inte resan, för nu har han definitivt bestämt sig. De kör ut någonstans i skogen (värnet?) Jag vill inte spekulera i vad som far genom hans huvud nu, men han ser på något vis till att hon får av sig kläderna på överkroppen. Sen hugger han. Och hugger.

Vad som sedan händer är inte så viktigt för scenariot, men kanske lämnar han kroppen som den är i värnet för att återkomma senare. Kanske gör han sig redan där av med kläder, mordvapen och händer? Hon är ju bunden vid handlederna och kanske hugger han bara till direkt utan att ens lossa på knutarna först.

Möjligt? Tänkbart?
10-15 mm bred tejp som munkavle? Det funkar inte.
Citera
2013-11-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Det var inget svar på frågan,har hundförarna kvar sin pensionerade hund eller inte.borde finnas någon som känner en sådan eller någon som läser tråden. Elkoppel stämmer,sett det med egna ögon
men det var länge sen.
Elhalsband är förbjudet i Sverige idag. Får verkligen hoppas att polisen följer våra lagar...
Citera
2013-11-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
"slangen" ska enligt PM vara väldigt hängiven "Idas sommarvisa" på dygnets alla timmar.

Hajar inte din lingo där tror jag. Eller så är jag bara dum. Förstår inte vad som menas. Lust att utveckla?
Citera
2013-11-27, 20:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har länge irriterat mig på att jag inte riktigt får ihop det med om VB lämnade lägenheten vid liv någon gång på tidiga kvällen (i sällskap med eller ikappkörd av KJ) eller död senare på natten. Båda teorierna har svagheter som gör att de inte känns helt tillfredsställande.

Jag funderar därför på ett annat scenario, även om det känns ännu mer otäckt: Kan man tänka sig att vad det nu än är som inträffar i lägenheten strax efter halv nio så leder till att KJ övermannar VB, binder henne och sätter tejp för hennes mun (varvid den lilla besudlingen på rullen på något vis uppkommer). Några har varit inne på det i tråden, men jag tror inte att någon fortsatt därifrån. Telefonen tror jag fortfarande att han slår sönder i ett vredesutbrott. Det är dock möjligt att pejlingarna faktiskt beror på en orelaterad händelse: Att telefonen tappar sin 3G-uppkoppling pga belastning på nätet.

KJ har gått i scouterna (s. 1176) så knopar kan han säkert redan från den tiden. Han binder VB hårt och placerar henne någonstans där hon inte är synlig. Kanske bakom soffan där markeringen kom? Därefter låser han och lämnar lägenheten. Han är upprörd och behöver tänka. Han kör omkring en stund innan tankar mognar i huvudet och han beger sig hem till föräldrahemmet och brodern. För att få alibi eller för att hämta saker? Kanske båda samtidigt?

Han beger sig hem till lägenheten. Klockan är en bit efter elva. Än vill han inte ge sig iväg. VB ligger fortfarande bunden. Skräckslagen? Har hon tömt blåsan i sin skräck? (den var tom enligt obd.protokollet). Hur ligger hon? Det fanns en underhudsblödning vid svanken, kan den ha uppkommit pga hårt tryck under några timmar? Släpper han henne fri från repen? Svårt att veta.

Någon gång en bit in på natten beslutar han sig för att det är dags att lämna lägenheten. Risken att någon ska se dem är liten, kanske kollar han först att kusten är klar och kör sen fram bilen? Senast nu löser han repen runt vristerna. Kan det vara då eller vid själva bindningstillfället som han lämnar DNA? Det skulle kunna förklara att han senare inte tänkt på just detta ställe och därför inte varit så noga med att rengöra det. Han satte det helt enkelt inte i samband med mordet. Repet runt händerna tror jag han behåller, kanske stoppar han in händerna innanför tröjan eller nåt. VB får stränga order att gå tyst ut till bilen. Hon är skräckslagen men helt passiv i detta läge och lyder. Hoppas hon att han ska köra hem henne? Vad säger han? Hem går i varje fall inte resan, för nu har han definitivt bestämt sig. De kör ut någonstans i skogen (värnet?) Jag vill inte spekulera i vad som far genom hans huvud nu, men han ser på något vis till att hon får av sig kläderna på överkroppen. Sen hugger han. Och hugger.

Vad som sedan händer är inte så viktigt för scenariot, men kanske lämnar han kroppen som den är i värnet för att återkomma senare. Kanske gör han sig redan där av med kläder, mordvapen och händer? Hon är ju bunden vid handlederna och kanske hugger han bara till direkt utan att ens lossa på knutarna först.

Möjligt? Tänkbart?

Absolut möjligt, men hur tänker du dig kvällen innan det här sker, 112* t ex., hur passar det med vad som sedan hände?
Citera
2013-11-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
10-15 mm bred tejp som munkavle? Det funkar inte.
Beror väl på hur många varv man rullar runt huvudet?
Citera
2013-11-27, 20:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Beror väl på hur många varv man rullar runt huvudet?

Hur många meter är det på en sån där rulle, kom vi fram till det här i tråden? Jag tänker att om det är en svag tejp så kör man tills rullen är slut, så mycket tejp som möjligt alltså. Hade det varit silvertejp kan jag bättre förstå att man inte behöver en hel rulle och därför kapar tejpen, men varför göra det på kirurgtejp, borde ju gå åt en hel del?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in