Citat:
Ursprungligen postat av
Dockland
Försvaret? Du menar alltså de hundarna som depåkillarna ombesörjde under den gamla värnplikten.
Nej, polishundar är i en helt annan division. Inga "Hopp och lek"-vovvar.
Då vet du säkert att svenska polisen tränar sina hundar med förbjudna el-halsband också. Vet du inte det så har du ingen aning om vad du pratar om.
Nej, jag pratar inte om hundar från svunna tider, jag lever i nuet, och har kontakter inom hela tjänstehundssektorn, även polisen som har beröringspunkter med försvaret genom t ex. övningsverksamhet. Dock har jag egen erfarenhet av tjänstehundar i Försvarsmakten, har arbetat med hundekipage.
Det finns hopp och lekvovvar, alla hundar är inte utbildade skyddshundar, dessutom är det oftast familjemedlemmar precis som jag sa, de avlivas inte för att nosen har pajat eller föraren tröttnat, kan aldrig för mitt liv tro på det.
Oavsett vilket så är jag helt övertygad om att man kan lita på Uno:s förare, han har ingen anledning att ljuga om någonting. Han har jobb med sin hund och kommer att ha så länge hunden fungerar och är godkänd, det finns inte så många sådana ekipage i landet(kriminalsökhundar).
Ville bara säga detta som ett komplement till mina tidigare inlägg som har berört hundens förmåga. Tro om ni vill, annars skit i det.