2013-11-27, 18:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Nu pågår insamling så att VB:s mamma ska kunna få en bra start i Thailand, då hon inte klarar av Boden.
Insamlingen sköts av Norrbottens thailändares talesperson, så det är helt safe.

Jag stoppade själv över 300:- då jag känner att det är viktigt att visa solidaritet mot ett fint folk som bara varit bra för Sverige.

https://www.facebook.com/chitrawan.sriwanatsandberg/posts/236870409815852

Jag hoppas fler Flashbackare bidrar.
Jag märkte med Flashback.

Övervägande positiva omdömen om Vatchareya Bangsuan. Inte ok att generalisera och dra alla bodensare över en kam, men kanske var VB "för bra" för Boden. Åtminstone för vissa av dem, de som tyckte att det var ok att utnyttja hennes "snällhet" och dra fördel av hennes ensamhet i en främmande kultur. Tyvärr var det de mindre förstående och de empatibefriade som fick klorna i henne och hon tvingades kanske att spela på deras villkor, även om det stod i konflikt med vad hon fått med sig hemifrån. Inte problemfritt att vara VB och "sökare" i Boden .. En "wanderer" som det gick riktigt illa för. Oerhört tragiskt människoöde.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-27 kl. 18:29.
Citera
2013-11-27, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Någon skrev tidigare och undrade över om KJs mamma var på rättegången. Har varit snack om att hon inte skulle deltagit där och att hon tvivlade över hans skuld/icke skuld.

Kan dementera det. Hon och hela familjen var på rättegången. Dock i ett enskilt rum med ljud och bild från rättegången.

Spekulationerna angående att familjen inte varit med på rättegången och att KJ:s mamma
misstror sin egen son kommer väl endast härifrån där endel tråd-deltagarer kan läsa mellan raderna.

Att familjen varit på rättegång, om så än en "privat visning" trodde jag ändå dom flesta visste.
Visst kan man väl förstå att negativa spekulationer uppstår om att familjen "tappat tron" på sin son
eftersom media inte i denna historia valt att skriva ett enda positivt ord om KJ och hans familj.

Visserligen verkar inte familjen J vara alltför mediakåta men det borde väl ändå inte hindra
tidningarna från att skriva det lilla, men ändå så viktiga, du nyss skrev:
"Familjen var på rättegången. Dock i ett enskilt rum med ljud och bild från rättegången".

Istället för att publicera en artikel där Massi beskriver MB:s ömsinta handtag till VB:s Mamma
kunde man ägnat några få rader åt att familjen Johansson fanns på "plats" kan jag tycka.
Men tydligen tycker inte media så.
Senast redigerad av LKVN 2013-11-27 kl. 19:04.
Citera
2013-11-27, 19:05
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Jag har lyssnat på hela KJ's förhör nu, jag blir faktiskt lite imponerad av att han klarar neka sig igenom hela rättegången och hitta på alternativa förklaringar.

Jag tror helt klart att han är skyldig, men han är knappast dum.

Han har säkert ett par diagnoser till, tex psykopati.
Citera
2013-11-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Någon som känner till om KJ ha bekanta som gillar att plåta/filma morbida saker och händelser ?
Finns nog fler av kompisarna som gillar att filma..
Citera
2013-11-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Spekulationerna angående att familjen inte varit med på rättegången och att KJ:s mamma
misstror sin egen son kommer väl endast härifrån där endel tråd-deltagarer kan läsa mellan raderna.

Att familjen varit på rättegång, om så än en "privat visning" trodde jag ändå dom flesta visste.
Visst kan man väl förstå att negativa spekulationer uppstår om att familjen "tappat tron" på sin son
eftersom media inte i denna historia valt att skriva ett enda positivt ord om KJ och hans familj.

Visserligen verkar inte familjen J vara alltför mediakåta men det borde väl ändå inte hindra
tidningarna från att skriva det lilla, men ändå så viktiga, du nyss skrev:
"Familjen var på rättegången. Dock i ett enskilt rum med ljud och bild från rättegången".

Istället för att publicera en artikel där Massi beskriver MB:s ömsinta handtag till VB:s Mamma
kunde man ägnat några få rader åt att familjen Johansson fanns på "plats" kan jag tycka.
Men tydligen tycker inte media så.
Börjar förstå mer och mer vad VB menade med att MB är maffia...
Citera
2013-11-27, 19:16
Medlem
Tänk, bara tänk..om KJ är oskyldig. Han verkligen gav VB en gul plastpåse när hon knallade iväg mot sitt ärende hon skulle på. Någonstans på vägen möter hon sin mördare.
Någon som vet att hon varit hos KJ och ogillade att hon varit där...
Citera
2013-11-27, 19:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Du tror alltså att intorkat blod från en tröja löstes upp av kallt vatten i bagaget.

Det är din mamma som tvättar dina kläder förstår jag.

Kläder med blodfläckar tvättas i kallt vatten eller blötläggs. Använder man varmt vatten koagulerar blodet.
Är det din pappa som tvättar åt dig?
Senast redigerad av PeterNoster 2013-11-27 kl. 19:54.
Citera
2013-11-27, 19:23
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hahahaha, har du ens ett enda bevis för det du säger om avlivning? Hunden är människans bästa vän, en familjemedlem. Om den inte kan arbeta längre föreställer jag mig att hundföraren brukar behålla sin trotjänare som enbart sällskapshund samt skaffar en valp och tränar den till godkänd tjänstehund. Jag har jobbat ganska mycket med tjänstehundar och dess förare(ägare) inom Försvarsmakten, och jag känner inte igen det du h

Försvaret? Du menar alltså de hundarna som depåkillarna ombesörjde under den gamla värnplikten.
Nej, polishundar är i en helt annan division. Inga "Hopp och lek"-vovvar.

Då vet du säkert att svenska polisen tränar sina hundar med förbjudna el-halsband också. Vet du inte det så har du ingen aning om vad du pratar om.
Citera
2013-11-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kläde med blodfläckar tvättas i kallt vatten eller blötläggs. Använder man varmt vatten koagulerar blodet.
Är det din pappa som tvättar åt dig?

+1 hahaha, tack för understöd, jag blev lite osäker där. kläder tvättar jag jämt, men aldrig med blod.
sen var det ju inte en tävling i vitaste tvätten jag påstått varit på gång i bagaget, bara att blodet kunde lösts upp och spridits över till golvmattan tack vare vatten.
Citera
2013-11-27, 19:31
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Skitsnack. Någon kanske gör det, men de poliser jag tränat hund med använder hunden som verktyg och inte någon sällskapsvariant. Så fort den slutar "leverera" gör man sig av med den. Oftast avlivning, men i undantagsfall även omplacering. Som travhästar ungefär.

Knappast! Hunden bor och lever med hundföraren och skulle den tappa sin kvalifikation, lufsar den vidare hemma med familjen. Det är en familjemedlem. Inget man fram ur en låda när den behövs.
Citera
2013-11-27, 19:32
Medlem
MrFolds avatar
Har länge irriterat mig på att jag inte riktigt får ihop det med om VB lämnade lägenheten vid liv någon gång på tidiga kvällen (i sällskap med eller ikappkörd av KJ) eller död senare på natten. Båda teorierna har svagheter som gör att de inte känns helt tillfredsställande.

Jag funderar därför på ett annat scenario, även om det känns ännu mer otäckt: Kan man tänka sig att vad det nu än är som inträffar i lägenheten strax efter halv nio så leder till att KJ övermannar VB, binder henne och sätter tejp för hennes mun (varvid den lilla besudlingen på rullen på något vis uppkommer). Några har varit inne på det i tråden, men jag tror inte att någon fortsatt därifrån. Telefonen tror jag fortfarande att han slår sönder i ett vredesutbrott. Det är dock möjligt att pejlingarna faktiskt beror på en orelaterad händelse: Att telefonen tappar sin 3G-uppkoppling pga belastning på nätet.

KJ har gått i scouterna (s. 1176) så knopar kan han säkert redan från den tiden. Han binder VB hårt och placerar henne någonstans där hon inte är synlig. Kanske bakom soffan där markeringen kom? Därefter låser han och lämnar lägenheten. Han är upprörd och behöver tänka. Han kör omkring en stund innan tankar mognar i huvudet och han beger sig hem till föräldrahemmet och brodern. För att få alibi eller för att hämta saker? Kanske båda samtidigt?

Han beger sig hem till lägenheten. Klockan är en bit efter elva. Än vill han inte ge sig iväg. VB ligger fortfarande bunden. Skräckslagen? Har hon tömt blåsan i sin skräck? (den var tom enligt obd.protokollet). Hur ligger hon? Det fanns en underhudsblödning vid svanken, kan den ha uppkommit pga hårt tryck under några timmar? Släpper han henne fri från repen? Svårt att veta.

Någon gång en bit in på natten beslutar han sig för att det är dags att lämna lägenheten. Risken att någon ska se dem är liten, kanske kollar han först att kusten är klar och kör sen fram bilen? Senast nu löser han repen runt vristerna. Kan det vara då eller vid själva bindningstillfället som han lämnar DNA? Det skulle kunna förklara att han senare inte tänkt på just detta ställe och därför inte varit så noga med att rengöra det. Han satte det helt enkelt inte i samband med mordet. Repet runt händerna tror jag han behåller, kanske stoppar han in händerna innanför tröjan eller nåt. VB får stränga order att gå tyst ut till bilen. Hon är skräckslagen men helt passiv i detta läge och lyder. Hoppas hon att han ska köra hem henne? Vad säger han? Hem går i varje fall inte resan, för nu har han definitivt bestämt sig. De kör ut någonstans i skogen (värnet?) Jag vill inte spekulera i vad som far genom hans huvud nu, men han ser på något vis till att hon får av sig kläderna på överkroppen. Sen hugger han. Och hugger.

Vad som sedan händer är inte så viktigt för scenariot, men kanske lämnar han kroppen som den är i värnet för att återkomma senare. Kanske gör han sig redan där av med kläder, mordvapen och händer? Hon är ju bunden vid handlederna och kanske hugger han bara till direkt utan att ens lossa på knutarna först.

Möjligt? Tänkbart?
Citera
2013-11-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Försvaret? Du menar alltså de hundarna som depåkillarna ombesörjde under den gamla värnplikten.
Nej, polishundar är i en helt annan division. Inga "Hopp och lek"-vovvar.

Då vet du säkert att svenska polisen tränar sina hundar med förbjudna el-halsband också. Vet du inte det så har du ingen aning om vad du pratar om.
Det var inget svar på frågan,har hundförarna kvar sin pensionerade hund eller inte.borde finnas någon som känner en sådan eller någon som läser tråden. Elkoppel stämmer,sett det med egna ögon
men det var länge sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in