2013-11-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
M. Jo, jag rangordnar KJ:s bekantskapskrets över MB:s beträffande inblandning, men utesluter inte att MB, eller någon han kontrakterat, utfört mordet på VB. Att KJ är helt utan inblandning tror jag inte för ett ögonblick på, och detta främst grundat på det utdragna tortyrliknande förlopp som VB enligt rättsmedicin tycks ha utsatts för. Detta kännetecknar en psykopat, och KJ är psykopat. RPU kommer att visa detta.

"Psykopati - är en personlighetsstörning som kännetecknas av en grupp speciella beteendemönster och karaktärsdrag, som samhället ser som oacceptabla. Psykopati går inte att jämställa med psykisk sjukdom. De som lider av psykopati har inte vanföreställningar eller hallucinationer, utan de är fullt medvetna om vad de gör. Redan i tidig ålder uppvisar de flesta psykopater allvarliga problem av beteendemässig karaktär. Det kan röra sig om lögner, stölder, vandalism, skolk, mobbing och grymhet mot djur. Psykopater anser att samhällets normer och regler hindrar dem ifrån att uttrycka sina böjelser och uppfylla sina önskningar. Därför skapar de sina egna regler. En psykopat är impulsiv, pratsam, egocentrisk, manipulativ, spänningssökande, ansvarslös och har ett antisocialt beteende. "
Citera
2013-11-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Kropp tejp baklucka = spår.
Tejpen satt bevisligen fast på håret på VB.
Vi kan till 99,9% anta att den kom dit innan hon hamnade i gropen. Troligtvis innan transport till gropen. Och troligtvis var tejpen med i transporten.
Trots det hittas inte ett enda spår från KJs baklucka på tejpen.
Detta var åklagarnas teori, eftersom de ber SKL att kolla spår på tejpen från bakluckan. De hittat inte ett dammkorn ens från KJs bil.
Föreställ er hur en död kropp, kanske styckad, med en påse för huvudet och massor av tejpbitar. Släpas in i bakluckan så det blir blodspår. Men tejpen visar inga spår från Kj, bakluckan, eller andra delar av hans bil.
Zero spår.
Frågan är egentligen vilka spår tejpen innehöll. Är det redovisat? Några okända dnaspår? Fingeravtryck? Fibrer? Damm?

Damm från KJs badrum?? Nej inte ens det.

Mycket konstigt att åklagarna och polisen inte reagerar eller rapporterar om ett sådant kraftigt bevis att Tejpen inte färdats i bilen.

Betvivlare kommer säga att tejpen kanske inte nuddade något i bilen. Absolut inte troligt scenario att en människa med aspberger som inte ens kan knyta skorna släpar ett lik över kanten på sin bil så blod smetas ut, men tejpen med klister inte drar med sig fibrer eller damm från bilen.
Glöm det!

Tejpen är väl endast analyserad map VBs blod? Så vitt jag kan minnas har jag inte läst att de analyserat tejpen map partiklar eller material från KJs bil.
Däremot fann man ett fiber på ett av VBs ben som jämförts med bagageutrymmets matta.
F.ö. Finns misstanke om att kroppen varit emballerad och de fynd som gjorts i bagaget härrör till oavsiktligt läckage.
Senast redigerad av Centurion3 2013-11-22 kl. 21:52.
Citera
2013-11-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Något som stör mig väldigt mycket är att det inte finns några spår inne i bilen (Sonatan) av besudlingar eller annat. När jag skriver i bilen så menar jag på säten, dörrsidor, solskydd, reglage, golvmattor, pedaler, handtag och liknande. Ingenting! Läser man vad bilen innehållit i Fup så förstår man att den var mer eller mindre var belamrad som en värsta sopbil med skräp och annat.

Sen när det gäller bagaget så är det besudlingar på mattan, på en gammal påse, på en handske, samt lite gammalt blod på kanten till själva luckan.

Visst, KJ han ha städat bilen och sedan lagt tillbaka alla gamla kvitton, burkar och annat, men varför då inte även i bagaget? Varför slängde han inte påsen och handsken all världens väg? Ett annat alternativ är att han lånat en bil vid något moment. I så fall av vem? Ytterligare ett alternativ är att han bara vid ett tillfälle och vid en transport haft en död och nedstucken VB i bilens bagage. Oavsett vilket händelseförlopp man väljer i sin hypotes så är detta med frånvaron av spår i bilens kupé, men flera spår i bagaget ett stort frågetecken.

Samtidigt har vi en annan person som avvecklar två av sina bilar under sommaren. Jag har tidigare varit inne på att KJ fått VBs kropp som present av den egentliga GM. Kanske till och med att KJ fann kroppen i bakluckan och sedan är det han som placerat kroppsdelarna vid fp 1 och fp 2. Kanske fick/hittade han kroppen på kvällen den 18/5?

En annan mindre sak som också stör mig är att någon redan i april hade gjort slagningar på reg nr i bilregistret direkt efter varandra på KJs pappas bil och KJs Sonata. Vem och varför?

Har inte Fup tillgängligt så jag kan inte hänvisa till sidorna, men det står i Fup.

Vilket datum såg ett vittne en bil parkerad brevid KJs bil? En person som gömde sig på golvet i bilen..
Vem skulle tro på KJ om det var han som fann kroppen?
Kan man någonstans få fram vem/ vilka som gjorde förfrågningar angående bilarna i bilregistret?
Citera
2013-11-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Menar du att man kan se ett mönster när det gäller henne också att hon är väldigt minnesgod och strukturerad runt vissa saker (som är bra eller neutrala för henne att prata om), men väldigt vag och svamlig eller rentav orimlig runt sådant som är graverande? Du får gärna dra lite konkreta exempel på det innan jag ger mig in i att läsa förhören med henne.

Det är ju också så att det finns lite mer material att hämta intryck från när det gäller KJ än AN.

KJ vet vi dessutom att han ljuger på flera punkter.

En stor skillnad är att KJ är starkt medicinerad...
Citera
2013-11-22, 21:56
Medlem
När det gäller teknisk undersökning av bilen funderar jag över om de genomfört en noggrann undersökning av bilens kupé? Det kanske är standard att hela bilen genomsöks?
Citera
2013-11-22, 21:59
Medlem
Citat:
Kropp tejp baklucka = spår.
Tejpen satt bevisligen fast på håret på VB.
Vi kan till 99,9% anta att den kom dit innan hon hamnade i gropen. Troligtvis innan transport till gropen. Och troligtvis var tejpen med i transporten.
Trots det hittas inte ett enda spår från KJs baklucka på tejpen.
Detta var åklagarnas teori, eftersom de ber SKL att kolla spår på tejpen från bakluckan. De hittat inte ett dammkorn ens från KJs bil.
Föreställ er hur en död kropp, kanske styckad, med en påse för huvudet och massor av tejpbitar. Släpas in i bakluckan så det blir blodspår. Men tejpen visar inga spår från Kj, bakluckan, eller andra delar av hans bil.
Zero spår.

Ingen vet Var, vare sig mord- eller styckplats är. Ej heller mord- eller styck"verktygen". Och vilket - om något tejpen - har för bevisvärde i sammanhanget är väl ytterst tveksamt. Inga fingeravtryck, inget ... What so ever.

Hade man gått igenom t.ex. kareteklubbens lokaler där VB blev "inlåst" när hon tvättade sin nerblodade tröja hade man säkerligen både påträffat både "tejp" och blod från VB.

Vem ringde VB och vem släppte ut henne?

Som man frågar, får man svar ...

EDIT. Det man dock vet är att det inte var i hans lägenhet.
Senast redigerad av Remark 2013-11-22 kl. 22:02.
Citera
2013-11-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Tejpen är väl endast analyserad map VBs blod? Så vitt jag kan minnas har jag inte läst att de analyserat tejpen map partiklar eller material från KJs bil.
Däremot fann man ett fiber på ett av VBs ben som jämförts med bagageutrymmets matta.
F.ö. Finns misstanke om att kroppen varit emballerad och de fynd som gjorts i bagaget härrör till oavsiktligt läckage.

Nej tejpen är kollad mot backluckan. Inte ett spår. Ska kolla fupsidan igen inom kort
Det påhittade emballaget har ju i så fall haft tejpen på utsidan av själva emballaget, eller påsen...
Citera
2013-11-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Han hade raderat typ drygt 95% av de SMS han mottagit under den period på dryga 6 månader som man analyserat trafiken till och från hans telefon. Det fanns 70 SMS eller nåt sånt kvar i telefon av de dryga 5000 han skickat eller mottagit. Som jag skrivit tidigare så ser jag det som tämligen logiskt att han fortlöpande raderat allt nonsens VB skickade. Det hade ju lätt kunnat bli en jobbig situation annars om frun råkat få se ett SMS till "Jan-Erik Wass" när han lagt telefonen ifrån sig och sen klickat sig in och hittat hundra, eller tusentals SMS med varierande obskyrt innehåll.
Om han nu sparat 1000 tals sms, så verkar han inte speciellt rädd för att lilla frun skulle se smsn.
Vem raderade han dom då för? Occhhh varför just när mordet skett?
Citera
2013-11-22, 22:05
Medlem
Citat:
Nej tejpen är kollad mot backluckan. Inte ett spår. Ska kolla fupsidan igen inom kort
Det påhittade emballaget har ju i så fall haft tejpen på utsidan av själva emballaget, eller påsen...

Under förutsättning att teorin om att kroppen varit emballerad och det faktum att tejpen återfanns på hennes hals och i hennes hår är det inte sannolikt att den varit i kontakt med bagageutrymmet överhuvudtaget.
Citera
2013-11-22, 22:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Vilket datum såg ett vittne en bil parkerad brevid KJs bil? En person som gömde sig på golvet i bilen..
Vem skulle tro på KJ om det var han som fann kroppen?
Kan man någonstans få fram vem/ vilka som gjorde förfrågningar angående bilarna i bilregistret?

Polisen var även intresserad av en annan bil innan KJ greps. En bild som en fotograf från Nsd tagit. Troligtvis en vit VW Caddy. Sen den stora svarta Nissan som flera grannar observerat. Det var både i Tv och i tidningar om denna bil och det var också innan KJ greps. Sen vill jag minnas att det var i ett senare skede som vittnet såg en person ligga i en stor svart bil.

Eftersom han visste att han var misstänkt så kunde han och ville nog inte heller ringa polisen. När det gäller slagningarna på regnr så gick det inte att kolla enligt Fup.
Citera
2013-11-22, 22:11
Medlem
Citat:
Om han nu sparat 1000 tals sms, så verkar han inte speciellt rädd för att lilla frun skulle se smsn.

På frågan var han hade mobilen - svarade han under huvudkudden! På tyst läge.

För mig är det inget naturligt läge att ha mobilen i. Jag har den i laddaren.
Citera
2013-11-22, 22:13
Medlem
highfives avatar
Citat:
Sen kan man fundera om han hanterat sms från C Carlsson, Kalix på samma sätt. Hon var troligtvis nr 2 i hans harem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in