2013-12-01, 18:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
ja och det är lätt att tvätta rent efter sig i en bastu, men desto svårare frakta bort kroppen utan att bli sedd, en lördagskväll.

Och det kan förklara en transportstyckning.
Citera
2013-12-01, 18:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hår på tejpbitarna? Fanns det liknade hår på golvet i KJ badrum, eller kan de ha kommit dit från vilda djur? Jag finner det märkligt att man inte kan härleda håren som hittades. Om det inte fanns liknande hår i KJ bostad öht, var kommer de ifrån. Borde ha fastnat på tejpen när den sattes på VB tycker jag, kanske från det underlag där VB låg när hon emballerades.

Flickan i Hörby som hittades inlindad i plast och tejp, i det fallet hittades hundhår, som senare kunde kopplas till mördarens hund.

Klart att man kan artbestämma djurhåren om man anstränger sig. Dock verkar SKL sakna rätt kompetens/utrustning/metod för att göra detta.
Citera
2013-12-01, 18:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Kompis är utbildad för att hitta Blod, sperma och förruttnelselukt. Om skjortan kom från KJs badrum vet jag inte. Vid det andra tillfället markerade den inte alls. Vad nu en skjorta med lite sperma på skulle vara för bevis. Är väl mer förvånande att hundarna inte hittade någon sperma i KJs kvart.

Skjortan jag talar om hittades i KJ badrum, och tack för svaret om hunden. Då kan det misstänkas att skjortan var besudlad med antingen blod, sperma eller förruttnelsedoft från lik. Vad jag har förstått så hittades varken blod eller sperma på skjortan, kvarstår då likdoft, det är intressant.
Citera
2013-12-01, 18:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Mest logiska angående händerna är att VB rivit gm. Och att de har därefter avlägsnats av den orsaken. Resten för transport. Inget hokus pokus, då hade vi sett fler morbida saker med kroppen. Hon är ju inte ens våldtagen.

Kanske inte, men hur vet man det med säkerhet ?
Citera
2013-12-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Enligt vittnen såg de ut att ha blivit placerade i kors. Men jag vet inte, har känslan av att de blivit inslängda. Kanske av en vänsterhänt person. Eftersom de ligger till höger om fönstret, hade lika gärna kunnat ligga till vänster.

Om nu vittnena säger att det såg ut som att benen var placerade och inte inslängda så förstår jag inte riktigt varför din känsla säger något annat? Jag är högerhänt och kan placera saker båda till höger och vänster. Men nu finns det ju oidentifierade skospår och andra märken vid benen. De ser ut att vara placerade och inte inslängda. Så tycker nog din känsla haltar lite. Allt talar väl för att de är placerade av gm som varit in i huset.
Citera
2013-12-01, 18:46
Medlem
Citat:
I en bastu brukar man vara naken.

Absolut. Och kall öl dricker man också. Kyla ner sig i snö eller älv går också fint. Om det går blixtsnabbt.

Tror dock inte VB var så tilltalad av bastubad. Vad jag förstått.
Citera
2013-12-01, 18:47
Medlem
Citat:
Och det kan förklara en transportstyckning.

ja..men vilken risk att ta:mörda och stycka en person på en offentlig bastu? kan du tänka dig stressen!?
Citera
2013-12-01, 18:48
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
VB var ju utlovad en bilresa norrut den helgen? Okänt med vem och vart färden skulle gå. Men hon såg fram emot den.

En hemlig utflykt.

Hänvisa gärna med sidnummer till FUP.

EDIT: Dem uppgifterna kommer från KJ.

FUP s1526
Citat:
Vatcheeraya berättat att hon skulle iväg någonstans på söndagen eventuellt resa någonstans

FUP s1548
Citat:
F2: Skulle hon ut på någon resa dagen därpå eller skulle hon någonstans?
H: Hon skulle nån…någonstans till Luleå eller någonting dagen efter…på söndan där
F2: Vet du vad den resan handlade om?
H: Nää, jag har inte kunnat komma på det.
F2: Vet du om hon skulle träffa någon person eller…
H: Nej, jag…bara nån…
F2: …på nått konstgalleri eller…
H: Det var nånting hon skulle göra.
F2: På söndag?
H: Jo. Det var därför hon var tvungen att gå hem…åkte hem……gå hemåt där..hemma
där….åka hem…åka från mig där vid nie för att hon inte kunde stanna så länge.
F2: Mmm. Mmm.
Senast redigerad av zero73 2013-12-01 kl. 18:54.
Citera
2013-12-01, 18:50
Medlem
Citat:
Skjortan jag talar om hittades i KJ badrum, och tack för svaret om hunden. Då kan det misstänkas att skjortan var besudlad med antingen blod, sperma eller förruttnelsedoft från lik. Vad jag har förstått så hittades varken blod eller sperma på skjortan, kvarstår då likdoft, det är intressant.

Kan även misstänkas att hunden var trött och markerade fel också. Då den fått vila markerade den inte alls nämligen.
Citera
2013-12-01, 18:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Så tror jag också, men var hände det här, finns inga spår i KJ lägenhet som tyder på strid, mord och styckning?

Om det skedde utomhus behövde han inte kapa av benen för att transportera, hade räckt med att packa in kroppen i ett emballage och ner i bagageutrymmet på bilen. Det här gör att jag misstänker att någon annans bostad är platsen för mord och styckning.

KJ som våldtäktsman? Mja, vad som framkommit om honom i FUP så tror jag inte att han skulle få för sig att våldta. Dessutom så var VB och KJ knullkompisar, åtminstone hade de ett löst kk förhållande, var inte så viktigt för dem att vara ett par för att ha sex, den uppfattningen har jag, men inte helt övertygad.

Om han försökte våldta henne, varför lyckades han inte, klarar man av att övermanna och mörda så borde man klara av att våldta på ett eller annat sätt tror jag.

Varför strid(motvärn)? Vad försökte KJ göra med VB som gjorde att hon försvarade sig? Kanske tvinga iväg henne någonstans, eller förhindra henne att gå, men inte ifrån KJ lägenhet, tänker på det fetade.

Hur som helst, inget tyder på att mord och styckning skedde i KJ lägenhet och det är förbryllande med tanke på att KJ är en slarvpelle som borde ha efterlämnat ett antal spår i lägenheten men även i bilens kupé.

Skjortan i KJ badrum som en hund markerade på, vad var den hunden utbildad i att markera?

Det misstänker du nog alldeles rätt i. Vb togs till ett utrymme som inte disponeras av KJ, vilket är anledningen till att mord-/styckningsplats inte har hittats.
Citera
2013-12-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Kanske inte, men hur vet man det med säkerhet ?

Man har inte hittat någon annans dna än hennes eget. Kliniskt rent.
Citera
2013-12-01, 18:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
ja..men vilken risk att ta:mörda och stycka en person på en offentlig bastu? kan du tänka dig stressen!?

Ja, jag kan tänka mig stressen, och då begår man misstag. Öht är det troligen stressande att ha haft ihjäl en människa. Det är inte säkert att mordet var planerat, kanske mördades VB i bastun i grannfastigheten, och KJ gjorde så gott han kunde för att reda ut situationen.

Kanske var det ingen kö till bastun den kvällen då många satt framför tv:n och tittade på match.

Jag tycker inte att det är en särskilt osannolik teori jag lägger fram, har du något bättre att komma med så upp på bordet med det.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in