Citat:
Ursprungligen postat av
Smerch
Barcelona har vi ju facit på, och vi har sett hur han spelat i topplag i tio år, klart man kan ha en sån åsikt. Jag tror inte han passat i de tyska lagen, Juventus eller Barcelona, däremot hade han säkert kunnat vara bra i Real Madrid.
Svårt att säga något om Isaksson när man inte vet hur de kommunicerat. Med facit i hand var det ju en katastrof att han fick fortsätta spela, kunde gått hur som helst. Förmodligen har både Isaksson och ledningen felat.
Facit och facit, han gjorde det fantastiskt bra under hösten. Och det är väldigt få spelare som på allvar "passar in" i Barcelona.
Och jag skulle knappast vilja påstå att Blancs PSG är ett lag som är byggt kring Zlatan. Han fortsätter dominera ändå. Så det så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neus
Jag tror att väldigt många kan vittna om att när Zlatan är på plan, söker man han lite extra just pga av att han är så stark och lång. Det hämmar en aning. Vidare. Ett lag som spelar Ferrari-fotboll, där man ställer om illa kvikt, behöver snarare en rörlig target, som kan löpa på djupet samt falla ned och fördela bollen. Därtill fungerar inte Zlatan i 10:a rollen pga av hans kropp. Ni måste förstå att han inte kan spela som ex Rooney, när man är över 1.90 och väger 100 kg. Man måste vila en hel del. Med det sagt blir defensiven lidande.
Och nej. Zlatan har inget bra målsnitt mot de bättre lagen. Däremot har han gjort väldigt många avgörande mål mot som sagt, jämbördigt motstånd och de lite sämre.
Och återigen. Vi skall bygga laget kring honom i Sverige! Däremot, skulle jag aldrig gjort det som ex manager för Bayern Munich. Där passar en Lewandovski typ betydligt bättre.
Vilket han kan. Det är bara att kolla på hur PSG spelar och hur bra han var i Ancelottis omställningsspel. Och någon 10:a är han inte heller i landslaget.
Och jodå, han har ett mycket bra facit mot bra lag på senare år.
Men jaja, jag har skrivit lite för mycket om Zlatan nu. Jag börjar bli lite tjatig.
--
Är det förresten någon här som tror på ett avancemang?