2012-06-01, 13:20
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
I din elva spelar ju Elm på Toivonens bekostnad
Man kan sätta ner Larsson på högerbacken för att få plats med Elm.

Ett tips är att tänka efter en aning innan du fastställer att något är "oförståligt".
Toivonen är inte på något sätt given.
Citera
2012-06-01, 13:24
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Den elvan är identisk med den som Niva tog ut. Själv är jag lite fundersam kring Elm som ytter. Har han nog med 'pace' för att ta sig runt på kanterna? Eller är det tänkt att han då ska vända inåt i planen?
Det blir ju i princip en lite mer defensiv variant än med Toivonen på kanten. Och Elm har ju bra mycket mer vana av att spela ytter än vad Toivonen har, han spelade mycket ytter i Kalmar och i landslaget har det väl nästan varit 50/50 hittills.
Citera
2012-06-01, 13:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Ett tips är att tänka efter en aning innan du fastställer att något är "oförståligt".

Smerch ilsknar till!

Njä, Toivonen inte på något sätt oumbärlig i en startelva. Ett bra alternativ att kasta in i andra halvlek om det behövs lite spets framåt.

Isak

Granen - Mellberg - Antonsson - M Olsson

Taco - Källe

Sebbe - Zlatan - Elm

Elmander

Supersubs: Toivonen, Chippen och Wernbloom.

Zlatan och Elm har ju tidigare visat god kemi, tror det skulle vara ett trevligt anfall det där...
Citera
2012-06-01, 13:53
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:

Ja och jag tycker heller inte att Toivonen ska starta, tänkte fel där med Toivonen, ja det blir på hans bekostnad.

Det som var oförståligt var dock angående att du ville ha inne Taco på Källströms bekostnad(alltså att Källström blev petad). Om du tänker efter lite och kollar på vad Källström har gjort detta landslaget detta EM-kval, så tycker jag att du är lite naiv när du säger att du kan tänka dig peta honom bara för att ha med taco.

Edit: Såg nu att du skrev det med att peta in Larsson på högerback positionen så förstår hur du mena med Granqvist där med, vilket jag också tidigare nämnt i tråden att jag är djupt skeptisk för. Dels för att jag tror det kan behövas en "extra mittback" i ett hårt pressande England, Frankrike, Ukraina mm. Men framförallt för att han behövs i offensiven, med sina inlägg mm. Dessutom vill han själv inte spela där så jag tycker valet är ganska självklart att man inte ska ha honom där.
Senast redigerad av Mellbergan 2012-06-01 kl. 14:02. Anledning: felformulerat
Citera
2012-06-01, 14:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Ja och jag tycker heller inte att Toivonen ska starta, tänkte fel där med Toivonen, ja det blir på hans bekostnad. Men jag vill gärna att du förklarar för mig hur in i glödheta helvete det ska ske på Granqvist bekostnad?

Det som var oförståligt var dock angående att du ville ha inne Taco på Källströms bekostnad(alltså att Källström blev petad). Om du tänker efter lite och kollar på vad Källström har gjort detta landslaget detta EM-kval, så tycker jag att du är lite naiv när du säger att du kan tänka dig peta honom bara för att ha med taco.
Smerch har redan svarat där att man sätter ner Seb på högerbacken och kör Elm på kanten. Alltså försvinner Granqvist, alltså blir det på Granqvists bekostnad.

Och Smerch har även sagt att han inte vill peta Källström utan bara ha ut honom på kanten.

Jag tycker inte om någon av alternativen men lik förbannat har Smerch redan förklarat dom. Väldigt tydligt.
Citera
2012-06-01, 14:06
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Smerch har redan svarat där att man sätter ner Seb på högerbacken och kör Elm på kanten. Alltså försvinner Granqvist, alltså blir det på Granqvists bekostnad.

Och Smerch har även sagt att han inte vill peta Källström utan bara ha ut honom på kanten.

Jag tycker inte om någon av alternativen men lik förbannat har Smerch redan förklarat dom. Väldigt tydligt.
Ja jag såg det, gjorde en edit i förra inlägget. Sedan i så fall läste jag inte att han ville ha Källström där, fel av mig. Men fortfarande dumt att att ta Källström från en position där han gör succé.
Citera
2012-06-01, 14:22
Medlem
Smerchs avatar
Efter en edit trillade polletten ner för Mellbergan

Vill bara förtydliga att även Wernbloom ryms i min idealelva, och att det är av den anledningen jag där satt Källström på vänsterkanten. Huvudsaken är att både Taco och Elm finns på planen, och det kan de göra även om Källström spelar centralt. Jag är helt tillfreds med den elva som bland annat snillet_1 lagt upp, även om jag är mycket tveksam till Granqvist som ytterback.
Citera
2012-06-01, 14:40
Medlem
Vimsarns avatar
Citat:
Efter en edit trillade polletten ner för Mellbergan

Vill bara förtydliga att även Wernbloom ryms i min idealelva, och att det är av den anledningen jag där satt Källström på vänsterkanten. Huvudsaken är att både Taco och Elm finns på planen, och det kan de göra även om Källström spelar centralt. Jag är helt tillfreds med den elva som bland annat snillet_1 lagt upp, även om jag är mycket tveksam till Granqvist som ytterback.
Källström har spelat som yttermittfältare ett fåtal gånger och dem gånger jag sett honom som det har han inte trivts bra på den positionen och även inte presterat där. Varför vill du inte att vi ska få ut så mycket som möjligt att Sveriges bästa mittfältare genom att sätta honom på mitten av mittfältet?

Håller förövrigt med Mellbergan om hans startelva, tycker även av de få matcher jag sett med Antonsson att Olsson håller högre klass, ge bara honom lite tid. Som jag ser det är Källström, Elm och Larsson dem bästa offensiva mittfältarna, då ska dem också spela högt upp. Svensson är en perfekt ballansspelare mot en något offensivare Källström.
Citera
2012-06-01, 14:54
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimsarn
Källström har spelat som yttermittfältare ett fåtal gånger och dem gånger jag sett honom som det har han inte trivts bra på den positionen och även inte presterat där. Varför vill du inte att vi ska få ut så mycket som möjligt att Sveriges bästa mittfältare genom att sätta honom på mitten av mittfältet?

Håller förövrigt med Mellbergan om hans startelva, tycker även av de få matcher jag sett med Antonsson att Olsson håller högre klass, ge bara honom lite tid. Som jag ser det är Källström, Elm och Larsson dem bästa offensiva mittfältarna, då ska dem också spela högt upp. Svensson är en perfekt ballansspelare mot en något offensivare Källström.
Men det är väl framförallt så att Olsson också håller högre klass i klubblaget. Hörde någonstans att han hade blockat flest skott av backarna i hela premier-leauge, återkommer med källa om jag hittar det.

Och bra att det finns någon som tycker som mig med, har även för mig att du tyckte lika angående Zlatan fenomenet? Som tur är tror jag även Hamrén är på våran sida, tror att han kommer ställa upp med den startelvan jag tidigare postade.
Citera
2012-06-01, 14:57
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Toivonen kan inte ha spelat speciellt ofta på vänsterkanten han heller tidigare... Jag ser inte Källström som vår bäste mittfältare, han har ett bra tillslag, och när han får tid på sig och bollen under kontroll har han också bra blick för spelet. Utgår han från kanten får han mer tid på sig och mer yta att slå sina långbollar på, och dessutom mer frihet både offensivt och defensivt. Sen har jag hellre Wernbloom på planen än Chippen/Bajrami, det är väl den största anledningen till att jag skulle vilja testa Källström till vänster.
Citera
2012-06-01, 15:17
Medlem
Vimsarns avatar
Citat:
Toivonen kan inte ha spelat speciellt ofta på vänsterkanten han heller tidigare... Jag ser inte Källström som vår bäste mittfältare, han har ett bra tillslag, och när han får tid på sig och bollen under kontroll har han också bra blick för spelet. Utgår han från kanten får han mer tid på sig och mer yta att slå sina långbollar på, och dessutom mer frihet både offensivt och defensivt. Sen har jag hellre Wernbloom på planen än Chippen/Bajrami, det är väl den största anledningen till att jag skulle vilja testa Källström till vänster.
Men enligt Mellbergan så ska ju inte Toivonen heller spela, utan Elm ska spela på vänsterkanten, en position som han klarat utmärkt under kvalet. Vem ser du som bästa mittfältare då, Svensson ? Den enda jag kan tänka mig är Sebastian Larsson, men han tycker jag nog ännu inte är bättre men det kommer. Källström har bevisat under kvalet att han är den bästa.

Jag säger inte att Källström skulle vara dålig där, men det jag stör mig mest på din elva är(om jag nu minns den rätt) att Larsson spelar högerback. Där missar vi en giftigt anfallsvapen och inläggare. Sedan tror jag att Granqvist även är säkrare defensivt vilket kommer att behövas nu under EM. Jag tycker att det skulle vara kul att prova din elva i en möjlig träningslandskamp , men inget som jag riktigt tror på.
Citera
2012-06-01, 15:34
Medlem
Citat:
Men enligt Mellbergan så ska ju inte Toivonen heller spela, utan Elm ska spela på vänsterkanten, en position som han klarat utmärkt under kvalet. Vem ser du som bästa mittfältare då, Svensson ? Den enda jag kan tänka mig är Sebastian Larsson, men han tycker jag nog ännu inte är bättre men det kommer. Källström har bevisat under kvalet att han är den bästa.

Jag säger inte att Källström skulle vara dålig där, men det jag stör mig mest på din elva är(om jag nu minns den rätt) att Larsson spelar högerback. Där missar vi en giftigt anfallsvapen och inläggare. Sedan tror jag att Granqvist även är säkrare defensivt vilket kommer att behövas nu under EM. Jag tycker att det skulle vara kul att prova din elva i en möjlig träningslandskamp , men inget som jag riktigt tror på.

Källström ska spela i mitten, han är given där och vår bästa mittfältsspelare utan tvekan.

Angående Granqvist tycker jag att man kan spela honom mot både England och Frankrike. Mot Ukraina är jag mer osäker, han är inget dåligt val men det kan behövas någon som fungerar lite bättre offensivt om vi vill kontrollera den matchen. Men vi behöver honom nog mot Young och Ribery.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in