Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Jag tycker Sverige gjorde en väldigt bra match trots förlusten. Vi är absolut med i den här fajten, nu gäller det bara att piska upp en ordentlig stämning på Friends Arena och hoppas på snålblåst och sibirisk iskyla.
Matchens spelare för min del blir Mikael Lustig. Dominerade fullständigt sin yta och nickade bort dussintals bollar. Ibland är det en fördel med långa ytterbackar.
Oerhört typiskt Martin Olsson att förlora en luftduell i straffområdet. Ja, det är C. Ronaldo så det är väldigt svårt men det är absolut en svaghet hos M.O. Synd, jag gillar honom i övrigt. Frenetisk och aktiv i alla lägen.
Håller med om det mesta. Sverige stod verkligen upp i den här matchen och kan gå raka i ryggen. Synd att inte Elmander, Larsson eller Källström lyckades sätta någon av chanserna. Första halvlek var riktigt stark, medans den andra var svagare, även om det inte kändes jättefarligt direkt. Fin insats av Per Nilsson tycker jag.
Lustig har verkligen blivit en spelare att lita på trots allt. Jag tyckte han var så fruktansvärt usel förr, Toivonen klass typ, men nu går det inte att blunda för hur pass bra han ändå gör det. Synd att Larsson hade sådana problem med Coentrao på samma kant.
Håller dock inte med om att huvudspelet skulle vara någon direkt svaghet hos Olsson, jämfört med ytterbackar i stort. I de matcher jag sett (långt ifrån många) så har han klivit dit riktigt rejält och vunnit förvånansvärt mycket i luften. Att förlora en nickduell mot Ronaldo har, som sagt, både större och bättre försvarare än honom gjort. Gillar verkligen hans spelstil, även om det saknas ett par skopor spelintelligens.