2013-11-12, 21:54
Medlem
pajjpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Eftersom det var Swish och de fick betalningen direkt så förväntade jag ju mig att få bitcoinsen direkt, men jag fick vänta tills dagen efter, minns dock inte exakt när dagen efter. Men en dag helt enkelt.
Visserligen betalade jag in en söndag men det tycker jag inte borde ha någon betydelse.
Blev redigt besviken eftersom hela syftet var att få det direkt, kunde ju lika gärna satt in på Kapiton och fått det lika lika snabbt (långsamt).
Dock vet jag inte om det ofta är så, kan ju ha haft otur.
Finns det mer erfrana btcx-swishare som kan posta hur snabbt det brukar gå?
Saxat från btcx.se
"Hej, Vi lider av ett stort lyxproblem - vi har hanterar just nu upp till 400% av normal ordervolym, vilket har ställt till det för våran kundsupport och våra alternativa kryptovalutor. All kundtillströmning har lett till långa svarstider och längre leveranstider på de mindre kryptovalutorna och vi jobbar för fullt för att svara på alla frågor."
Så det låter ju inget vidare
Citera
2013-11-12, 22:18
Medlem
btcx swishade jag för 1500 hos idag, fick mina btc en timme efter. Gjorde betalningen klockan 13:00. Men jag kanske bara hade tur...
Citera
2013-11-12, 22:27
Medlem
pajjpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fppE
btcx swishade jag för 1500 hos idag, fick mina btc en timme efter. Gjorde betalningen klockan 13:00. Men jag kanske bara hade tur...
Det lät ju bra! Hoppas det går lika kvickt för mig
Citera
2013-11-12, 22:36
Medlem
Hej!

Alt 1: Jag köper bitcoins genom t.ex btcx för att sedan använda mig av bitcoinfog med små insättningar och uttag. Jag får blandade bitcoins färdigt på den adressen jag vill.

Alt 2: Köper Ukash kontant och växlar till mig bitcoins genom valfri sida. Detta bör kunna göras utan att tumbla om jag aldrig skickar coinsen till min wallet, eller? Tänker på att bitcoinsen inte har någon kontakt med mig överhuvudtaget.

Ni kunniga får gärna tipsa om hur jag ska göra och även bidra med andra förslag/tips.

Mvh.
Citera
2013-11-12, 22:46
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajjpen
Saxat från btcx.se
"Hej, Vi lider av ett stort lyxproblem - vi har hanterar just nu upp till 400% av normal ordervolym, vilket har ställt till det för våran kundsupport och våra alternativa kryptovalutor. All kundtillströmning har lett till långa svarstider och längre leveranstider på de mindre kryptovalutorna och vi jobbar för fullt för att svara på alla frågor."
Så det låter ju inget vidare

Mjo. Förståeligt visserligen när det är en sån stor tillströmning av BTC-köpare. Jag gjorde dock köpet för rätt länge sedan så den texten borde inte berört mig. Vet inte om det kan berott på att det var första gången jag köpte därifrån så de behövde kanske manuellt kontrollera mitt konto först eller något, varpå det sedan kommer gå fortare.
Kan någon bekräfta att det går att köpa BTC snabbt med Swish hos btcx även på helger och speciellt på söndagar?
Citera
2013-11-12, 22:49
Medlem
Klartos avatar
Okej, jag har gjort en bitcoin paper wallet nu från https://bitcoinpaperwallet.com/ för att testa.
Så jag har lagt in en liten summa.
Någon som kan berätta för mig var eller hur jag på ett smidigt sätt nu kan skicka iväg bitcoins från denna paper wallet? Har ju private key:n men med vad/vilket program/hemsida kan jag skicka? Går det med Multibit? Annars har jag förstått att Blockchain-appen till smartphones kan funka men vill helst göra det via datorn.
Citera
2013-11-12, 23:14
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Okej, jag har gjort en bitcoin paper wallet nu från https://bitcoinpaperwallet.com/ för att testa.
Så jag har lagt in en liten summa.
Någon som kan berätta för mig var eller hur jag på ett smidigt sätt nu kan skicka iväg bitcoins från denna paper wallet? Har ju private key:n men med vad/vilket program/hemsida kan jag skicka? Går det med Multibit? Annars har jag förstått att Blockchain-appen till smartphones kan funka men vill helst göra det via datorn.
https://multibit.org/help_importASingleKey.html
Citera
2013-11-13, 00:33
Medlem
Citat:
Så om jag förstått det rätt så kan jag
1. Ladda ner en Bitcoinplånbok som har denna möjlighet.
2. Ta bort internetanslutningen på min dator (för säkerhets skull).
3. Sätt på bitcoin-plånboken, generera en ny adress (pappersplånbok).
4. Skriv ut, sen släng den bilden/pdf-filen (eller var det nu är för format) från datorn.
5. Nu kan jag ansluta till internet igen
?

Det är ju viktigt att bilden inte någonstans finns kvar i datorn, tänker på om skrivaren sparar utskriften nånstans också, och att inget virusskit snappar upp det heller.
Men när jag skrivit ut papperet kan jag avinstallera den Bitcoin-klienten då? Vill helst generera plånboken offline så föredrar att installera en plånbok på datorn än att generera en pappersplånbok på nätet...

Och om jag väljer att göra på det här sättet, hur kan jag kolla saldot (efter t.ex. flera år så att man vet att inget galet har hänt eller att bitcoinen blivit stulna)? Är det bara att kolla upp adressen på Blockchain och där konstatera att det finns en insättning och ingen utgående transaktion och då dra slutsatsen att saldot = insättningen?

Samtidigt är det ju inte kul om det pappret brinner upp, eller om man tappar bort det, eller inbrott i lägenheten osv. Men det är väl samma risker som om man lagrar det på en hårddisk egentligen.
Frågan är om man ska skriva ut mer än en kopia eller om det bara ökar riskerna...

1. Ladda ned Xubuntu ISO, bränn DVD
2. Ladda ned bitaddress.org html med javascript (https://github.com/pointbiz/bitaddress.org), bränn DVD
3. Avlägsna hårddisk från dator
4. Starta från Xubuntu DVD
5. Ladda bitaddress.org loaka html sida från DVD
6. Koppla in skrivare
7. Skriv ut wallets

ELLER (denna process genomför jag): https://bitcointalk.org/index.php?topic=241730.0
Citera
2013-11-13, 02:42
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeeeke
Kolla in Bitcoin paper wallet. Troligtvis det mest säkraste sättet om du vill investera i bitcoins och ha dem över en längre period
http://accept.bitcoin.se
Citera
2013-11-13, 09:12
Medlem
vizuals avatar
tja, blev nyss hackad på ett spel(går in på sida och skriver in username och password)

sånt hack kan inte sprida virus osv. va?

edit: han ddosa samtidigt. är det möjligt att han infekterar datorn med virus och keyloggers?? och får tillgång till bitcoins?
Senast redigerad av vizual 2013-11-13 kl. 09:36.
Citera
2013-11-13, 10:14
Medlem
montevideoss avatar
Finns det ingen nybörjarguide hur man börjar handla med bitcoins, verkar ju finnas hur mycket info som spretar åt alla håll

Kanske någon kan sätta ihop något och klistra in i början på tråden så slipper samma frågor ställas 50 gånger
Citera
2013-11-13, 11:53
Medlem
Tror ni vi når 3000kr ikväll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här