2013-06-13, 12:29
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
On-topic borde debatten här faktiskt gälla bitcoins politiska betydelse. Att den omintetgör handelshinder som stater och IMF vill upprätthålla.
Citera
2013-06-13, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
On-topic borde debatten här faktiskt gälla bitcoins politiska betydelse. Att den omintetgör handelshinder som stater och IMF vill upprätthålla.
På vilket sätt menar du då? Varorna ska ju oftast transporteras, löser bitcoin tullavgifterna också?
Citera
2013-06-13, 16:49
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
På vilket sätt menar du då? Varorna ska ju oftast transporteras, löser bitcoin tullavgifterna också?
Jag menade det ur ett statligt politiskt perspektiv. USA tvingar många länder att lägga tredje part i bojkott genom att förhindra betalningstransaktioner. Bitcoin kan kringgå IMF, Wall street och andra halv-officiella internationella organisationer.
Citera
2013-06-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Jag menade det ur ett statligt politiskt perspektiv. USA tvingar många länder att lägga tredje part i bojkott genom att förhindra betalningstransaktioner. Bitcoin kan kringgå IMF, Wall street och andra halv-officiella internationella organisationer.
Du missar att betalsätt spelar ingen större roll eftersom de länder företag och personer som upptäcks ha brutit sanktioner och bojkotter brukar straffas rätt hårt.
Skumraskaffärer erkar iofs ligga bitcoinanvändare lite extra varmt om hjärtat.
Citera
2013-06-14, 07:03
Medlem
Pixalots avatar
Jag köpte bitcoins från Btcx igår och bad att få dom till en adress till min bitcoins plånkbok. En grej jag laddade ner. Så jag tog adressen från Bitcoin plånkboken och använde "ta emot" adressen som fanns i programmet. Fick ett mail att pengarna skall ha kommit in. Men jag ser inte dom i mitt programm. Det står även att programmet synkar med datorn & är 9 veckor efter. Jag förstår ingenting :S
Citera
2013-06-14, 09:07
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du missar att betalsätt spelar ingen större roll eftersom de länder företag och personer som upptäcks ha brutit sanktioner och bojkotter brukar straffas rätt hårt.
Skumraskaffärer erkar iofs ligga bitcoinanvändare lite extra varmt om hjärtat.
Nja, det är ju att IMF är en skumraskaffär
Citera
2013-06-14, 10:42
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixalot
Jag köpte bitcoins från Btcx igår och bad att få dom till en adress till min bitcoins plånkbok. En grej jag laddade ner. Så jag tog adressen från Bitcoin plånkboken och använde "ta emot" adressen som fanns i programmet. Fick ett mail att pengarna skall ha kommit in. Men jag ser inte dom i mitt programm. Det står även att programmet synkar med datorn & är 9 veckor efter. Jag förstår ingenting :S
Sök på din publika adress på http://blockchain.info/ så kan du se hur mycket BTC som finns på adressen.

Jag antar att du kör Bitcoin-Qt. Den kräver att man synkar all Bitcoin-historik för att fungera, vilket är cirka 8 GB.
Citera
2013-06-14, 15:43
Medlem
Vad är grejen med Kapiton? Jag har satt in pengar och sedan inte hört av honom på några dagar. Självklart har han fryst mina pengar också i väntan på verifiering, men jag kan inte verifiera dom eftersom det inte går att nå honom. Inget telefonnummer heller.

Kan jag räkna med att mina stålar är väck eller?
Citera
2013-06-14, 17:55
Medlem
zipzap68s avatar
Har ni några tips på sidor som visar bra info om Bitcoins? Mina favoriter är:
Citera
2013-06-15, 11:46
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassgeting
Vad är grejen med Kapiton? Jag har satt in pengar och sedan inte hört av honom på några dagar. Självklart har han fryst mina pengar också i väntan på verifiering, men jag kan inte verifiera dom eftersom det inte går att nå honom. Inget telefonnummer heller.

Vem är "honom"? Senast satte jag in ett par hundra på en fredag och de dök upp på mitt Kapiton-konto på följande onsdag. När man väl har pengar på sitt Kapiton-konto är det bara att köpa bitcoins för dem och flytta bitcoinsen till ett eget konto utanför Kapiton.
Citera
2013-06-15, 11:46
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipzap68
Har ni några tips på sidor som visar bra info om Bitcoins? Mina favoriter är:
http://bitcoinity.org/markets visar ett rätt najs diagram.
Citera
2013-06-15, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vassgeting

Du verkar ha missuppfattat hur kapiton fungerar.
Kapiton är ett exchange. Det är inte någon snubbe som sitter och skickar ut bitcoins till folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in