2013-11-08, 18:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Fast MB sa ju att när han skriver "Jag jobbar" så brukade VB sluta smsa. MB påstår ju att han smsat just "jag jobbar" ca två gånger under kvällen. Därför tror jag inte man kan lägga någon vikt vid att VB ej svarade på hans sms 19.31.

Det är domstolen som avgör den biten. Men rent logiskt så finns det inget som styrker att VB har gått ifrån KJs lägenhet. Att man tvingar sig att peka ut en annan person där bevisningen är noll och tror på en planteringshistoria är så pass osannolik att den passeras till fantasy.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-08 kl. 18:21.
Citera
2013-11-08, 18:17
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Det resonemanget vill jag kraftigt ifrågasätta. Fanns det nånting på VB kroppsdelar som på något sätt antyder att det förekommit nån kamp? Jag menar på det sättet att om det förekommit nån (fighting)kamp och den varit så utdragen och hård att hon kunnat åstadkomma rivskador på sin angripare borde ju angriparen avbrutit det med några rejäla smällar. Att VB varit med om nånting sånt kan jag inte komma ihåg från FUP eller som diskussion här i tråden?
Att händerna är avtagna från kroppen är ett tecken. En trolig anledning att göra detta är ju just för att dölja spår som kan finnas på händerna. Detta i kombination med skador på den misstänkte -generellt sett- talar för skuld.
Hu var det med KJ? Gjordes det någon kroppslig undersökning av honom efter gripandet och finns resultatet presenterat?
Citera
2013-11-08, 18:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
En likadan till som denna

http://i.imgur.com/klD8j0d.png

Det har kompisar till KJ vittnat om att han haft en till sådan och haft dubbelsäng.
Skitsnack!

Sängarna är inte alls likadana, de är inte ens lika höga. Jämför: https://anonfiles.com/file/0dbf058f32c3171e511e7db1d585d3c6

Vill du vara så vänlig att hålla dig till sanningen i fortsättningen. Dina påhitt bidrar inte till diskussionen för fem öre.
Citera
2013-11-08, 18:22
Medlem
Har någonstans hört att det står en säng, sönderbränd, någonstans uppe vid Pagla-området. Kommer dock inte ihåg av vem eller var jag hört det.
Någon som känner igen detta?
Citera
2013-11-08, 18:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
I taxin befann sig MB då givetvis 20:30 och vem säger att KJs uttalande är sanning? Är det inte så att han just han är misstänkt för mord så vad finns det som styrker att hon gick ifrån hans lägenhet?
Nät byter telefoner utan att röra på sig det vet dom flesta som har en mobiltelefon. Däremot svarar hon inte på MBs sms vilket hon borde ha gjort ....

Det är väl så att hennes blod återfinns på KJs handskar och på tejpen i hans lägenhet och i hans bil tillsammans med en påse? Hans DNA på hennes vrist dessutom, så nej MB är nog ganska bortkastat att titta på som en alternativ gärningsman. Eller rättare sagt totalt ointressant i läge bevis.
Det var du som sa att MB:s mobil inte var i närheten av VB:s mobil.
Citat:
Och hur ska detta rörelsemönster matcha menar du? MBs mobil vid tiderna är inte ens i närheten av där VBs mobil befinner sig, så vänligen ta och se till den fakta som finns.
Närmaste taxivägen hem går via samma mobilcell som VB:s mobil befann sig i, så de var i närheten av varandra.
Citera
2013-11-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Att händerna är avtagna från kroppen är ett tecken. En trolig anledning att göra detta är ju just för att dölja spår som kan finnas på händerna. Detta i kombination med skador på den misstänkte -generellt sett- talar för skuld.
Hu var det med KJ? Gjordes det någon kroppslig undersökning av honom efter gripandet och finns resultatet presenterat?

Yes, sidorna 449-451 i FUP. Han är full av stora nya sår. Som han orsakat själv enligt honom.
Citera
2013-11-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det var utdraget, plågsamt och hon kämpade för sitt liv, är den uppfattningen jag har fått.
Sen hade han ett vapen (kniv?) vilket gav honom övertaget och gjorde att han kanske inte behövde riva henne då han bara kunde sticka henne med kniven.

Att det var plågsamt och naturligtvis kämpar en angripen för sitt liv. Men finns tecken på att angriparen och den angripne ens någonstans var i ett så jämbördigt läge att VB skulle ha kunnat tillfoga sin angripare någon skada?

Blåmärken? Rivmärken? Hade VB några skador som tydde på att det någonsin pågått en fighting-kamp?

Jag har tänkt att hon varit i ett helt oförmöget läge hela tiden. Antingen var angreppet överraskande, utfört av en sån totalt överlägsen angripare, eller så en situation där hon först frivilligt satt sig i en oförmögen situation tex nån form av sex-akt.

I sticken har inte några fibrer från kläder hittats? Tyder på att VB var naken vid dom. Om hon klätts av av angripare ofrivilligt borde det ju varit en hel del kamp.

Ni som förstår rättsläkarutlåtanden, finns det antydan till att VB varit i fight innan döden?
Citera
2013-11-08, 18:26
Medlem
Citat:

Svarar gn tidigare inlägg:
KJ hade ju (riv)skador på armarna: enl RMV-utlåtande (433) kom man fram till att det "talar för" att hudavskrapningarna var självorsakade (avs armskadorna).
Om en sårskada på bålen anges att "Denna hudavskrapning har något annan karaktär än de på armarna". Den kan vara självförvållad, men kan även ha annan orsak.

Alltså inte något som direkt vetenskapligt talar för att VB rev KJ men ändå: om VB rev KJ och KJ sedan har "förstärkt" rivskadorna genom att själv riva sig (riva djupare/längre/bredare) i dessa skador samt även tillfogat sig nya skador genom att riva sig skulle det då gå att "se" så pass lång tid efter händelsen?
..........................................

RMV-undersökningen utfördes (tror jag) 1/7. Någon form av undersökning av KJ:s kropp borde man ju även gjort vid gripandet men det har jag ingen koll på.
Citera
2013-11-08, 18:29
Medlem
Citat:

Jo men borde inte VB angripare då tex utdelat slag? Finns tecken på fight på VB kropp?

Hon verkar ju blivit torterad vad jag förstår men det jag frågar är om det finns tecken på att VB nånsin ens varit nära jämbördig sin angripare?
Citera
2013-11-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Svarar gn tidigare inlägg:
KJ hade ju (riv)skador på armarna: enl RMV-utlåtande (433) kom man fram till att det "talar för" att hudavskrapningarna var självorsakade (avs armskadorna).
Om en sårskada på bålen anges att "Denna hudavskrapning har något annan karaktär än de på armarna". Den kan vara självförvållad, men kan även ha annan orsak.

Alltså inte något som direkt vetenskapligt talar för att VB rev KJ men ändå: om VB rev KJ och KJ sedan har "förstärkt" rivskadorna genom att själv riva sig (riva djupare/längre/bredare) i dessa skador samt även tillfogat sig nya skador genom att riva sig skulle det då gå att "se" så pass lång tid efter händelsen?
..........................................

RMV-undersökningen utfördes (tror jag) 1/7. Någon form av undersökning av KJ:s kropp borde man ju även gjort vid gripandet men det har jag ingen koll på.

Armarna, var dom rivna på "in eller ut" (ovan eller Under)" sidan? Självförvållade skador gör väl dom flesta på "insidan"?
Om man får rivmärken från avvärningsskador så hamnar väl dom på "utsidan"?

Jag hoppas ni förstår vad jag menar
Citera
2013-11-08, 18:34
Medlem
Citat:
I taxin befann sig MB då givetvis 20:30 och vem säger att KJs uttalande är sanning?

ja, just därför är följande scenario plötsligen helt möjligt nu när KJ ändrat tiden för när VB lämnar hans lght: VB går från KJ och ner mot MB, han passerar i taxi och ser VB och ber då chauffören att stanna, betalar och hoppar ur för att övertyga VB om att gå tillbaks, kanske tom med våld.
håller du inte med?
Citera
2013-11-08, 18:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
ja, just därför är följande scenario plötsligen helt möjligt nu när KJ ändrat tiden för när VB lämnar hans lght: VB går från KJ och ner mot MB, han passerar i taxi och ser VB och ber då chauffören att stanna, betalar och hoppar ur för att övertyga VB om att gå tillbaks, kanske tom med våld.
håller du inte med?

Men det är väl så att inget styrker detta alls utan tvärtom eftersom mobiltelefonen aldrig lämnar den masten som hör till lägenheten. Så jag ser inte den möjligheten alls skulle jag vilja säga.
Det är enligt min uppfattning ganska orimligt att tro att VB gick ifrån KJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in