2013-11-07, 04:13
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tror att både benen och händerna förvarats norr om Boden i snö. Däremot har torso nog varit i gropen ett tag innan, medan benen hämtades från det "externa lagret". Hade inte benen hittats så hade nog händerna tagits fram också.
Jag tror att GM förstod att ingen nagelborste i världen kunde borsta bort spåren under naglarna. VB hade kämpat emot och därför måste händerna bort.

Passar ju väldigt bra in på KJs sargade skinn.

Klantigt att glömma tejpen, men man kan ju inte tänka på allt.
Citera
2013-11-07, 05:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Risk för jäv i Vatchareeyafallet
LULEÅ. En nämndeman vid den pågående styckmordsrättegången i Piteå uttalade sig om sannolikheten att det finns två gärningsmän

http://www.expressen.se/nyheter/risk-for-jav-i-vatchareeyafallet/
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=7077810

Vad fan är det frågan om?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-07 kl. 05:39.
Citera
2013-11-07, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Se där ja, det finns inte bara utrymme för dessa handlingar det finns dessutom betydande med utrymme vid flera tillfällen att springa omkring i skogarna och flytta bland annat kroppsdelar.

Jag tycker också att natten till den 20:e verkar mest sannolik. Dels för att vi nu vet att han är ute och far men även för att benen förmodligen inte legat så lång tid i ödehuset.

Att hans far ringer och söker honom vid efter 04 tycker jag också är lite udda, har han då upptäckt att KJ är borta och försöker reda ut var han tagit vägen.

Jag har fått uppfattningen från mammans förhör att hon, utan att direkt säger det, kan tänka sig att KJ är skyldig. Undrar om inte pappan också kan det eller till och med vet att han är skyldig.

Också märkligt att ingen i familjen dyker upp i TR för att stötta honom.

I alla fall så lär advokaten få hicka när han ser vilka betydande lyckor det finns vilket inte bara ger KJ tid och utrymme att genomföra alla dessa handlingar utan även att hans smygande näst intill talar för att han genomfört dessa.

KJ hade span på sig dygnet runt den 18/5, så den dagen går bort. Förmodligen märkte han bilen som skuggade honom. När detta inte hände söndag, så tog han sin chans. Hans telefon kopplade också upp mot en mast som täckte ödeshuset den 19e, förmodligen då han gjorde det. Frågan är: WHY!
Citera
2013-11-07, 05:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Risk för jäv i Vatchareeyafallet
LULEÅ. En nämndeman vid den pågående styckmordsrättegången i Piteå uttalade sig om sannolikheten att det finns två gärningsmän

Vad fan är det frågan om?

Det är väl någon svagbegåvad jävel som läst något av de infantila inläggen på FB och sedan blivit övertygad.

Hur som helst så är det både orutinerat och oprofessionellt när nämndemän generellt uttalar sig i media om pågående mål, det är helt enkelt inte deras uppgift. Jävla amatör som borde sparkas långt från domstolens lokaler.

Vad kan detta få för konsekvenser nu, att han får lämna och sedan fortsätter förhandlingen eller kan det bli så att en ny måste väljas och rättegången tas om?

Kanske detta är vanligt ute på bondvischan och det var därför man tog höjd redan från början och la till extra nämndemän och rådman.

Att han kan sitta kvar borde vara uteslutet med tanke på att han verkar ha kunnat tagit ställning redan innan alla fakta ligger på bordet.

Finns det något namn på idioten så vi kan syna honom bättre?
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-11-07 kl. 06:05.
Citera
2013-11-07, 06:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrutia
KJ hade span på sig dygnet runt den 18/5, så den dagen går bort. Förmodligen märkte han bilen som skuggade honom. När detta inte hände söndag, så tog han sin chans. Hans telefon kopplade också upp mot en mast som täckte ödeshuset den 19e, förmodligen då han gjorde det. Frågan är: WHY!

Hur vet du att han hade span på sig den 18:e, hittar inget om det i FUP?

Ja, man kan lugnt fråga sig varför han bökade med kroppsdelarna i efterhand.
Citera
2013-11-07, 06:21
Medlem
Minimois avatar
Citat:

Vad kan detta få för konsekvenser nu, att han får lämna och sedan fortsätter förhandlingen eller kan det bli så att en ny måste väljas och rättegången tas om?

I Arbogamålet måste en nämndeman lämna av samma orsak. Rättegången fortsatte bara sedan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11497900.ab
Citera
2013-11-07, 07:16
Medlem
Citat:
16.06: Jag kan inte säga exakt vad som har använts vid styckningen av kroppen. Skadorna tyder på att mördaren använt ett tungt föremål, något yxliknande eller en stor tung kniv. Det är det närmaste jag kan komma.

Eller en tung Japansk kökskniv, ligger väl närmare till hands. http://www.merxteam.com/ProductDetailPage.aspx?PId=66025
Citera
2013-11-07, 07:23
Medlem
Quarrels avatar
NSD: "Det finns stora brister i förundersökningen"
Citat:
– Vi vet genom telefonkontant, pappan, kvitton och annat att min klient aldrig var i närheten ödehuset efter den 18 maj. Min klient har alltså ingen med benen att göra, han är oskyldig, säger Bo Forssberg.
Citera
2013-11-07, 07:26
Medlem
Citat:
Det är väl någon svagbegåvad jävel som läst något av de infantila inläggen på FB och sedan blivit övertygad.

Hur som helst så är det både orutinerat och oprofessionellt när nämndemän generellt uttalar sig i media om pågående mål, det är helt enkelt inte deras uppgift. Jävla amatör som borde sparkas långt från domstolens lokaler.

Kanske detta är vanligt ute på bondvischan och det var därför man tog höjd redan från början och la till extra nämndemän och rådman.

Att han kan sitta kvar borde vara uteslutet med tanke på att han verkar ha kunnat tagit ställning redan innan alla fakta ligger på bordet.

Finns det något namn på idioten så vi kan syna honom bättre?
Det var inte en han det var en hon.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7077228
Citera
2013-11-07, 07:31
Medlem
Citat:
Det är inte vidare konstigt att en lekman är professionell, själva definitionen är att dom är amatörer utan skolning.
Citera
2013-11-07, 07:36
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Det var inte en han det var en hon.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7077228

Om hon risikerar att bli sparkad, så vet hon det förstås, och hon tycker tydligen att det är det värt!
Hon är tydligen övertygat om at KJ är oskyldig.
Citera
2013-11-07, 07:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
rättsläkare Susan Sprogoe-Jakobsen
"Dödsförloppet var utdraget"
16.02: "Vi har hittat två skador i hjärtat. Det handlar om förhållandevis små skador, som medför att man förblöder med ett långsamt förlopp. Även skadorna i lungsäcken är små, vilket tyder på att dödsförloppet var utdraget."
16.04: "Skadorna på ryggsidan och även på framsidan har ett bågformat utseende."
16.06: "Jag kan inte säga exakt vad som har använts vid styckningen av kroppen. Skadorna tyder på att mördaren använt ett tungt föremål, något yxliknande eller en stor tung kniv. Det är det närmaste jag kan komma."
16.09: Schönbeck: Kan du säga något om offrets position?
- Skadorna på framsidan måste ha skett när hon stod upp eller satt upp. Huggen har inte utdelats uppifrån och ned utan horsontellt från sidan, säger rättsläkaren Susan Sprogoe-Jakobsen.
..

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=7072500

Stämmer med vad jag skrivit tidigare. VB stod upp under tortyren - hon blev stucken, inte huggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in