2013-11-08, 17:58
Medlem
Är det någon sov vet vilken typ av säng som sägs vara bortforslad från lägen heten? Vilken typ av madrass?
Citera
2013-11-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Ja, det finns det. Ska kolla up sidorna åt dig. De är rätt färska så därför skrev jag följande för en stund sen om vad jag tror om skadorna:

Ursprungligen postat av Macca2013
Jag har en teori ang KJs skador på kroppen. Som han säger att han själv har gjort mot sig själv.

Låt säga att han får de skadorna i kampen med VB. När han greps skulle de fortfarande vara där, men då skulle de ha läkt så som sår gör under en tid. Man hade kunnat säga att skadorna var någon vecka gamla och använda det mot honom.

Men istället så river han upp såren med jämna mellanrum, allt för att dölja hur gamla de egentligen är.

Han kan inte tvinga sår att försvinna. Vad kan han göra då? Jo, ändra hur pass färska dom är.

EDIT: Sida 449-451

Det resonemanget vill jag kraftigt ifrågasätta. Fanns det nånting på VB kroppsdelar som på något sätt antyder att det förekommit nån kamp? Jag menar på det sättet att om det förekommit nån (fighting)kamp och den varit så utdragen och hård att hon kunnat åstadkomma rivskador på sin angripare borde ju angriparen avbrutit det med några rejäla smällar. Att VB varit med om nånting sånt kan jag inte komma ihåg från FUP eller som diskussion här i tråden?
Citera
2013-11-08, 18:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Häpnadsväckande att US står och babblar på detta sätt med en journalist i samband med pågående rättegång. Hon kanske trodde att samtalet var "off the record"? Inga samtal/intervjuer med journalister är "off the record" såvida man inte gjort upp om det före samtalet/intervjun. Det borde hon begripa.
Hur som helst visar hon en enorm brist på omdöme. Som åklagare har hon objektivitetsplikt och objektiv ska hon vara även efter det att åtal väckts. I samtalet med NSD var hon inte det, tvärtom

Inte alls eftersom allmänintresset är stort i det här fallet, så får hon också lov att uttala sig om fallet.
Det är inga konstigheter alls.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-08 kl. 18:13.
Citera
2013-11-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Det resonemanget vill jag kraftigt ifrågasätta. Fanns det nånting på VB kroppsdelar som på något sätt antyder att det förekommit nån kamp? Jag menar på det sättet att om det förekommit nån (fighting)kamp och den varit så utdragen och hård att hon kunnat åstadkomma rivskador på sin angripare borde ju angriparen avbrutit det med några rejäla smällar. Att VB varit med om nånting sånt kan jag inte komma ihåg från FUP eller som diskussion här i tråden?

Det var utdraget, plågsamt och hon kämpade för sitt liv, är den uppfattningen jag har fått.
Sen hade han ett vapen (kniv?) vilket gav honom övertaget och gjorde att han kanske inte behövde riva henne då han bara kunde sticka henne med kniven.
Citera
2013-11-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och hur ska detta rörelsemönster matcha menar du? MBs mobil vid tiderna är inte ens i närheten av där VBs mobil befinner sig, så vänligen ta och se till den fakta som finns..

ok..its a deal! var befinner sig MB:s mobil runt 20:30 då? MB:s kort betalar taxin 20:38, förmodligen vid MB:s hem men det vet jag inte. (jag skrev fel ang tidpunkt då första family guy var över och VB skall ha gått, 20:30 menade jag)

Citat:
20:30 säger KJ (misstänkt för mord)att hon gick, men saken är den att mobilen stannade hela tiden i KJs lägenhet. Mobilen har inte lämnat hemmamasten så att säga, och sedan stängdes hennes telefon av onaturligt.
Och vad MB gjorde då står utförligt i FUP...

VB:s mobil bytte nät vid 20:32, det är fakta. troligen för att VB/ hennes mobil under 6 min befunnit sig där 3G inte har täckning och enda stället där detta är aktuellt verkar vara längs Sävastvägen på väg mot MB men det kan kanske också vara att VB befinner sig i en bil. vet inte tillräckligt om hur detta funkar.

Citat:
Det finns inget som tyder på sexuellt umgänge. Däremot ser man ett samband med larm 112 kl 17:? och att hon slutade sms:a 18:40- OM hon nu skickade det sista sms:et själv dvs.
nä man kan ju inte veta det har du rätt i.
Senast redigerad av gileas 2013-11-08 kl. 18:10.
Citera
2013-11-08, 18:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Häpnadsväckande att US står och babblar på detta sätt med en journalist i samband med pågående rättegång. Hon kanske trodde att samtalet var "off the record"? Inga samtal/intervjuer med journalister är "off the record" såvida man inte gjort upp om det före samtalet/intervjun. Det borde hon begripa.
Hur som helst visar hon en enorm brist på omdöme. Som åklagare har hon objektivitetsplikt och objektiv ska hon vara även efter det att åtal väckts. I samtalet med NSD var hon inte det, tvärtom

Ja vad är det där för djävla trams, vad skulle ha kunnat skrämma upp henne?

Att KJ ber henne att gå och hänga sig om hon tror att han dödade sin hund?

Sedan att stå och babbla under pågående rättegång är bara för uselt.
Citera
2013-11-08, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buzzzz
Är det någon sov vet vilken typ av säng som sägs vara bortforslad från lägen heten? Vilken typ av madrass?

En likadan till som denna

http://i.imgur.com/klD8j0d.png

Det har kompisar till KJ vittnat om att han haft en till sådan och haft dubbelsäng.
Citera
2013-11-08, 18:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja vad är det där för djävla trams, vad skulle ha kunnat skrämma upp henne?

Att KJ ber henne att gå och hänga sig om hon tror att han dödade sin hund?

Sedan att stå och babbla under pågående rättegång är bara för uselt.
Det räcker med att en har babblat för mycket under pågående rättegång redan. Vi behöver inte fler.
Citera
2013-11-08, 18:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
ok..its a deal! var befinner sig MB:s mobil runt 20:30 då? MB:s kort betalar taxin 20:38, förmodligen vid MB:s hem men det vet jag inte. (jag skrev fel ang tidpunkt då första family guy var över och VB skall ha gått, 20:30 menade jag)

VB:s mobil bytte nät vid 20:32, det är fakta. troligen för att VB/ hennes mobil under 6 min befunnit sig där 3G inte har täckning och enda stället där detta är aktuellt verkar vara längs Sävastvägen på väg mot MB men det kan kanske också vara att VB befinner sig i en bil. vet inte tillräckligt om hur detta funkar.

.

I taxin befann sig MB då givetvis 20:30 och vem säger att KJs uttalande är sanning? Är det inte så att han just han är misstänkt för mord så vad finns det som styrker att hon gick ifrån hans lägenhet?
Nät byter telefoner utan att röra på sig det vet dom flesta som har en mobiltelefon. Däremot svarar hon inte på MBs sms vilket hon borde ha gjort ....

Det är väl så att hennes blod återfinns på KJs handskar och på tejpen i hans lägenhet och i hans bil tillsammans med en påse? Hans DNA på hennes vrist dessutom, så nej MB är nog ganska bortkastat att titta på som en alternativ gärningsman. Eller rättare sagt totalt ointressant i läge bevis.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-08 kl. 18:13.
Citera
2013-11-08, 18:12
Medlem
Ja det var ju inte några små pyttesmå sår som han hade. Han säger ju att han inte skulle ha den fysiska styrkan, det tror jag inte ett dugg på. Kroppen klarar av mer än man tror och med adrenalinet pumpande så klarar man mycket.
Citera
2013-11-08, 18:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det räcker med att en har babblat för mycket under pågående rättegång redan. Vi behöver inte fler.

Precis, har man ett så djävla svagt fall att man måste fortsätta sin argumentation i media om den tilltalades eventuella skuld så ska man göra en bättre utredning som står på egna ben och inte hålla på att ha sin plädering i massmedia.
Citera
2013-11-08, 18:15
Medlem
ME077s avatar
Citat:
...// Däremot svarar hon inte på MBs sms vilket hon borde ha gjort ....

Fast MB sa ju att när han skriver "Jag jobbar" så brukade VB sluta smsa. MB påstår ju att han smsat just "jag jobbar" ca två gånger under kvällen. Därför tror jag inte man kan lägga någon vikt vid att VB ej svarade på hans sms 19.31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in