2013-11-03, 09:08
Medlem
Kloakrensarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Förstår vad du menar, men att mångkulturdebattörer på Flashback är en brokig samling av allt från konservativa gammelmoderater till nynazister är ju en produkt av att det är så lågt i tak i den allmänna debatten att alla som avviker från konsensus har fått tränga ihop sig här. Det är lite som en särskoleklass på 1900-talet; elever som var ett litet uns för tröga för att gå i vanlig skola med normalbegåvade fick dela klass med gravt utvecklingsstörda. Numera är det bl.a. tack vare SD:s riksdagsinträde någon decimeter högre i tak än det var för 6-7 år sedan, så pass att man försiktigt kan leta sig ut i mainstreamdebatten, men det gamla Flashbackklientelet har hunnit slå rot och lära sig samexistera trots fläckvis avgrundsskillnader. Jag respekterar tveksamheten inför att 'beblanda sig', även om smittorisken är begränsad. Dina synpunkter angående knäppa alias finner jag dock aningen larvig.
Ja, du har rätt om hur det har blivit så här. Men att vi förstår orsakerna innebär ju inte att vi måste acceptera sakernas tillstånd. Många i åtminstone den här tråden förtjänar bättre, och det är önskvärt att deras inlägg når fler. Jag vill påminna om att de flesta av dessa accepterar att trängas här enbart p.g.a. anonymiteten: att de är anonyma beror inte bara på deras icke politiskt-korrekta åsikter, utan också, ja i några fall säkert ännu mer, på att de skulle skämmas över den ofta dominerande allmänna kloaktonen om de visade sig här under eget namn.
Citera
2013-11-03, 09:29
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakrensaren
Ja, du har rätt om hur det har blivit så här. Men att vi förstår orsakerna innebär ju inte att vi måste acceptera sakernas tillstånd. Många i åtminstone den här tråden förtjänar bättre, och det är önskvärt att deras inlägg når fler.

Då kan du ju arbeta för att höja taket i MSM då, så fler kan höras där och slipper "trängas" här. Det finns ett antal viktiga trådar på Flashback (mycket är ren skit - givet) och dom trådarna alltifrån den här tråden, avslöjande grävtrådar, krimtrådar och vissa politiktrådar har en läsekrets stor som motsvarar antalet visningar om det skulle publiceras i MSM. Dock ser jag att du skriver om dig själv i tredje person, "det är inte överkänslighet att man...." osv. vilket tyder på att du har en viss form av beröringsskräck med Flashback. Det problemet är ditt, och att "ändra Flashback" för att få en "trevligare ton" är naturligtvis bara räddhågset intolerant och tramsigt.

Du får göra som vi andra - att gå igenom uppvaknandets chock och bli en tolerant Flashbackare på riktigt. Skribenten "zoo2000" har förstått hur det ligger till; vänligen läs och begrunda:

Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Det finns två typer av tolerans.

Det finns PK-tolerans. Den bygger på att alla tycker lika. Det som finns utanför det som är PK är ren ondska och ska därför inte tolereras utan aktivt motarbetas med alla medel, gärna också lagen. Vad som är PK är olika i olika länder, och det kan vara ganska brett, som i Danmark, eller väldigt smalt, som i Sverige.

Sen finns det Flashback-tolerans. Det är mer ett vaccin. Det bygger på att man utsätts för en rad åsikter man inte är van vid. Och när man försöker skriva något så blir man snabbt kallad "idiot". Men svar får man. Det är en pärs. En del ryggar tillbaka till PK-världen. Men de som klarar inträdet blir vaccinerade och sant toleranta. Dvs de klarar av att hantera och debattera frågor mot personer av helt annan uppfattning. De klarar också av att ta emot skarp kritik utan att gråta ut i en morgonsoffa eller hos mamma (eller för den delen "anmäla").

En PK-tolerant blir rädd när yttrandefriheten ökas till grupper utanför PK. En Flashback-tolerant blir rädd när yttrandefriheten tas bort från godtycklig grupp, oberoende av deras politiska hemvist.

Inlägget i sin helhet: https://www.flashback.org/sp41400757

Här skriver allsköns människor och vi varken avskräcks, eller tycker det är obehagligt eller påminner om Tyskland på 30-talet. Här har vi helt enkelt lärt oss leva med en konstant värdegrundstimeout.
Senast redigerad av Nostradumbass 2013-11-03 kl. 09:39.
Citera
2013-11-03, 10:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ja, du har rätt om hur det har blivit så här. Men att vi förstår orsakerna innebär ju inte att vi måste acceptera sakernas tillstånd. Många i åtminstone den här tråden förtjänar bättre, och det är önskvärt att deras inlägg når fler. Jag vill påminna om att de flesta av dessa accepterar att trängas här enbart p.g.a. anonymiteten: att de är anonyma beror inte bara på deras icke politiskt-korrekta åsikter, utan också, ja i några fall säkert ännu mer, på att de skulle skämmas över den ofta dominerande allmänna kloaktonen om de visade sig här under eget namn.

Att man är anonym beror på rädslan för repressalier. Du har gått från att klaga på användarnamnen, till att klaga på "tonen" och kanske klagar du också på innehållet i somliga inlägg (du får rätta mig, om jag misstar mig på den punkten).

Hur (och vem?) hade du tänkt (skulle) sålla bort skribenter, som du personligen ogillar pga deras namn, eller deras "ton" och (kanske också deras åsikter)?

----

EDIT Jag avser den här tråden. Det finns fora på FB som väcker både förundran och avsmak.
Senast redigerad av Meiji 2013-11-03 kl. 10:27.
Citera
2013-11-03, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Jag får erkänna att det är rätt slugt av Lifvendahl att genom att uppmana läsarna att skicka in synpunkter, kan hon sammanfatta ett antal olika kritiska röster - som givetvis gick att förutsäga - och på det sättet föra ut dessa till en större allmänhet. Jag hade nog inte förväntat mig detta av henne, så frågan är om hon har en seriös agenda, eller om hon inte riktigt är klar över vad hon gör. Självklart är dessa synpunkter fullt legitima och borde vara sådana som diskuteras allmänt i politiken, men som decennier av undertryckande av viktiga åsikter har inneburit, så blir säkert en och annan djupt chockerade över detta tilltag. Blir intressant att se vad efterbörden blir.

Kommentarerna var öppna i ungefär en halvtimme sedan försvann de snabbt. Där fick Tove mer av verkligheten och det kan inte tolereras.
Citera
2013-11-03, 10:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Kommentarerna var öppna i ungefär en halvtimme sedan försvann de snabbt. Där fick Tove mer av verkligheten och det kan inte tolereras.

Synd... någon som kan berätta eller sparade en del?
Citera
2013-11-03, 10:21
Medlem
Kloakrensarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Då kan du ju arbeta för att höja taket i MSM då, så fler kan höras där och slipper "trängas" här.
"Trängas", eller "tränga ihop sig", var CrispyKreems formulering. MSM är som sådana inte särskilt viktiga för mig. Jag vill att det bästa innehållet på Flashback ska bli en del av mediakriget. Vad MSM säger om mångkulturen är ju ofta helt ointressant i jämförelse med vad ni säger om vad de säger.
Citera
2013-11-03, 11:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Nima Gholam Ali Pour fortsätter att övertyga http://nimatown.blogspot.se/2013/11/darfor-blev-sverige-rasistiskt.html Mycket klokt argumenterat.
Förr sa man att av fylleskallar och barn får man höra sanningen, idag är det blattarna själva som får upplysa oss....
Han har ju helt rätt när han beskriver Sverige som världen minst rasistiska land & visst är det så att det är hans status som icke-Svensk som gör att han kan säga detta utan att bli facistförklarad i media.
Hans slutkläm är klockren:
Citat:
"Sverige är rasistiskt" innebär inget mer än att folkets förtroende för vänsterns politik och diskurs är urholkad.

Däremot blir det lite komik här:
Citat:
I Sveriges fall är det just toleransen och en rättvis fördelningspolitik som får människor att komma hit.
Jag antar att han med "rättvis fördelningspolitik" egentligen menar "ett generöst bidragssystem utan krav på motprestation".
Citera
2013-11-03, 12:55
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Jag är väl medveten om att MSM, i mycket p.g.a. deras nuvarande ideologiska o.s.v. inriktning, är på nedgående, och jag har själv skrivit om att Flashback når många och är inflytelserikt. Jag förnekar inte att vissa trådar i detta avseende kan jämföras med MSM. Vad jag säger är att i synnerhet den här tråden och dess skribenter, som deltagare i mediakriget, bör nå fler. Jag är nämligen också medveten om att det finns många som borde nås av dem som inte gör det. Sedan har vi förstås också frågan om vilka som nås. Och frågan om vad de som nås gör med det de nås av.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
HUR hade du tänkt sålla bort skribenter, som du personligen ogillar pga deras namn, eller deras "ton" (och kanske också pga deras åsikter?) - och vem/vilka skulle få uppdraget att göra det?
En god ide vore väl att starta upp en mediasatsning baserat på medborgarjournalistik. Journalisterna som inte kan hålla måttet i MSM skulle få byxorna neddragna av folket. Be en god vän om en 5 miljoner alternativt starta upp något på kickstarter. Medborgarjournalisterna får betalt per annonsklick på deras artiklar. Naturligtvis måste det väl till någon chefredaktör.

Konceptet är nog fullt konkurrentskraftigt. Den alternativa högermedia som har skapats nu är inte så objektiv. Dessutom rätt ful i munnen.
Citera
2013-11-03, 14:06
Avslutad
Friatider har nu nästan 2000 kommentarer om dådet samt redan 13 000 Likes.

När händelser likt detta sker så verkar folk inte ha förtroende för gammelmedia.
Citera
2013-11-03, 14:23
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig

När händelser likt detta sker så verkar folk inte ha förtroende för gammelmedia.

Trevligt. Känns som om FT´s upplägg med seriös journalistisk, kulturkritik och ett tilltal som folk känner igen sig i är ett framgångsrecept. Bästa tecknet på det är att Facebookgruppen "Trolltyg i SD-skogen" känner sig nödsakad att med övertydliga pedagogiska pilar förklara varför FT är en "rasistisk" tidining. Tydligen delas FT frisk även hos "vanligt folk". Kul att se hur desperata motåtgärderna är.

Underhållande twitter (vad annars) från en anhängare av överheten:
Citat:
Blir så arg på folk som ska hålla på och dela artiklar från Fria Tider hela tiden. Vill bara skrika åt er.
Behöver det tilläggas att det är en kvinna?

Gillar FT´s humoristiska grepp att lägga in twitter från sin antagonister.
Senast redigerad av StuG 2013-11-03 kl. 14:33.
Citera
2013-11-03, 14:30
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig

I 70 år har kongoleserna mördat, lemlästat och våldtagit sitt eget folk på det mest bestialiska vis. I historieundervisningen ända sedan Sverige hade FN-trupper placerade i landet har svensken med skräckblandad förtjusning fått lära sig om detta dysfunktionella folk. Det är klart att det uppmärksammas, med alternativ medias hjälp, bland vanliga människor när en av dessa psykopater tar sin folkliga tradition till Sverige.
Citera
2013-11-03, 15:42
Moderator
Siegfrids avatar
Diskussionen har kommit en smula ur fokus. Här ska enligt topic mediakriget enligt olika definitioner diskuteras. Istället så halkar ni i väg och diskuterar användarnamn och tonen på Flashback. Vill ni diskutera Flashback i allmänhet finns ett helt forum för det, skriv där och inte här.
Varningar utdelade och inlägg raderade.
Håll kursen!
/Mod.
Senast redigerad av Siegfrid 2014-11-15 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in