2013-11-02, 15:48
Medlem
Findusams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Gud skcikade hjälpsignalen fattar du väl fan ingen annan är väl en del av allt och alla i hologrammet vi är i.. Skärp dig lite nu.

Utomjordingarna som styr mänskligheten ligger i koma under marken och lucifer är en av dom och dom håller på att väcka upp dom nu för världsregeringen är skapad för utomjordingarna som ska styra mänskligheten för dom tror dom äger mänsklgiheten. Dom har legat där i cirka 15 000 år väntat på slavarn som arbetar med att uppfinna teknologin dvs människor..

Klart inte alla går att räddas när dom flesta inteens vet om att dom är slavar , sladrivaren och slavarna kommer brinna för dom är ett misstag typ och bara dom naturliga människorna kommer klara sig igenom solen/själen 2020 när pånyttfödelsen händer..

Människor är multidimensionella solgudar som är lurade av utomjordingar att tro att dom är talande apor och att högre dimensioner bara är fantasier. Tänk er själv hur får man 7 miljarder människor att ignorera en portal mitt i huvudet..

Okej, Gud skickade hjälpsignalen. Du får ursäkta, men det är svårt att hänga med. Du har inte nämnt Gud hittills och du skriver diffust. Först förstod jag det som att ni "indigobarn" var på utomjordingarnas sida, men de är tydligen onda?

Så de som inte räddas kommer brinna, aka hamna i helvetet? För att de inte förstod att de var slavar? Är det Guds rättvisa, eller är dessa utomjordingar mäktigare än Gud?

2020 är alltså det nya datumet? 2012 var en felberäkning? Måste saker vara så dramatiska? Varför kan man inte bara försöka hitta stillheten istället för att haka upp sig på ufon, pånyttfödelse, telekinesis och dylika krafter, högre mystiska dimensioner, svarta hål och solportaler till vårt universum i vår själ. Du tror inte att du bara saknar någon mening i livet och söker dig till personer med djupa spekulationer? Stillhet är värt så mycket mer än allt detta.

Ber om ursäkt om du tar illa upp, inte min avsikt.
Citera
2013-11-02, 16:07
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusam
Okej, Gud skickade hjälpsignalen. Du får ursäkta, men det är svårt att hänga med. Du har inte nämnt Gud hittills och du skriver diffust. Först förstod jag det som att ni "indigobarn" var på utomjordingarnas sida, men de är tydligen onda?

Så de som inte räddas kommer brinna, aka hamna i helvetet? För att de inte förstod att de var slavar? Är det Guds rättvisa, eller är dessa utomjordingar mäktigare än Gud?

2020 är alltså det nya datumet? 2012 var en felberäkning? Måste saker vara så dramatiska? Varför kan man inte bara försöka hitta stillheten istället för att haka upp sig på ufon, pånyttfödelse, telekinesis och dylika krafter, högre mystiska dimensioner, svarta hål och solportaler till vårt universum i vår själ. Du tror inte att du bara saknar någon mening i livet och söker dig till personer med djupa spekulationer? Stillhet är värt så mycket mer än allt detta.

Ber om ursäkt om du tar illa upp, inte min avsikt.

I princip alla utomjordiska raser i den här dimensionen saknar själ dvs dom är onda jävlar dom flesta men det finns goda och onda i i princip all raser också är vad jag hört och jag kan tro att det är så.

Indigos är utomjoridngar mest från högre dimensioner som har givit upp sina dåvarandra liv för att födas i en mänsklig kropp för att hjälpa att typ höjja energierna, vissa menar att indigos, kristallbarnen och rengbågsbarnen ska ändra om samhället och det är deras uppdrag men dom sprutar i dom så jävla mycket vacciner så dom kommer inte ihåg ett skit av deras tidigare liv eller uppdrag men dom vet att nånting ska dom göra hahahaa typ förändra världen eller dyligt.

Nej alla människor har fri vilja att ta avstånd från besten och allt som är onaturligt och obalanserat..

Men ska ta hand om sin egen trädgård istället för att försöka förändra världen som inte vill förändras, för slavarna vill inte förändras trots att rik natur förvandlas till sopberg på grund av konsumentliven som levs..

Och gjorde alla det skulle världen varit ett paradis och dom som gör det kommer få komma till paradiset medans dom som ignorerar att planeten förstörs när dom äter djur och bränner olja, dom kommer få stanna med planeten som dom inte tyckte var så viktig att sluta förstöra.

Karma i princip, drar man bort mattan under sina egna fötter så vafan ska högre makter göra?

Man kommer falla och få repetera korta liv i 26 000 år till..

Utomjordingarna vet om gud men dom vet även om karma och att människor kommer att få stanna kvar om man inte fattar karma innan planeten börjar rena sig genom att bränna bort allt som hon gör en gång var 26000e år.. Dom kan inte ta sig härifrån så dom skiter fullständigt i mänskligheten dom vill att så många som möjligt förgiftar sig själva och ignorerar pånyttfödelsen och sitt tredje öga. Dom kan inte ens komma i närheten av nån människa som har aktiverat tredje öga för vi är solgudar och vi har solenergier som sprutar runt om oss så dom typ bajsar i byxan avenergierna från nån med aktiverat trdje öga. Använder man flour dagligen har man ett skal runt tredje ögat och dom kan ta över ens kropp för trdje ögat är själen.

Lol jag skrev allt det där innan jag läser att du har huvudet uppe i röven och inte kan se vad jag skriver.. =(

2020 händer det men framtills dess kommer det vara helvetet här nere och bara dom starka överlever när ekonomin krashar och dyligt, solstormar.. Dom men aktiverat tredje öga är skyddade mot allt, dock inte dom som förgiftar sig själva och tror dom är omnivores allätande apslavar under en rättvis och ärlig regering..
Citera
2013-11-02, 16:11
Medlem
Findusams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Jag skulle vilja påstå att själen är det samma som psyket, det är människans upplevelse av de processer nervsystemet arbetar med.

Med min definition innebär att själen är en biologisk biprodukt.

Själen är inte ande. Själen är inte övernaturlig som andliga uppfattningar är.

Själen/psyket går att forska vetenskapligt på, det kallas psykologi.

Om människor har en ande så är den inte forskningsbar ur vetenskaplig synvinkel. Andliga spörsmål är rena trosuppfattningar.

Så denna tråd har eg en riktigt dålig titel, för det är självklart att människor har en själ, en opplevelse av känslor och tankeprocesser.

Tråden borde egentligen heta Tror ni att människan har en ande.

Bhagavad Gita talar om för oss vad andesjälen är.

Citat:
2.17-24
Vet, att den som genomströmmar hela kroppen är oförstörbar. Ingen kan förstöra den oförgängliga andesjälen. Den oförstörbara och eviga levande varelsens materiella kropp kommer med säkerhet att möta sitt slut; kämpa därför, o Bharatas ättling. Varken den som tror att den levande varelsen dödar eller den som tror att han dödas äger kunskap, ty självet varken dödar eller dödas För andesjälen förekommer aldrig vare sig födsel eller död. Han har aldrig blivit till, blir ej till och kommer inte att bli till. Han är ofödd, evig, beständig och ursprunglig. Han dör ej när kroppen dödas.

O Partha! Hur kan en person som vet att själen är oförstörbar, ofödd, evig och oföränderlig, döda någon eller förmå någon att döda? Liksom en människa sätter på sig nya klädnader och överger de gamla, så antar själen nya materiella kroppar och överger de gamla och odugliga. Andesjälen kan aldrig skäras i bitar av något vapen; ej heller kan han brännas av elden, fuktas av vattnet eller förtorkas av vinden. Denna individuella andesjäl är okrossbar och olöslig och kan varken brännas eller torkas. Han genomtränger allt och han är beständig, oföränderlig, orubblig och evigt densamme.

Det har inget med psyket att göra, det är endast något du hittat på. Psyket förändras, det gör inte andesjälen. I Gita 3.42 får vi veta att andesjälen är högre än det inre sinnet (psyket):

Citat:
De yttre sinnena är överlägsen död materia; det inre sinnet är högre än de yttre; ännu högre än det inre sinnet är intelligensen; och han (andesjälen) är till och med högre än intelligensen.
Citera
2013-11-02, 16:16
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Metoden är vad som skiljer sig åt direkt från grunden. Både om man jämför astrologi och astronomi och då frenologi med medvetandeforskning.

Vad skiljer medvetandeforskning från forskning om våra sinnen?
Via sinnena samlas intryck från sinnevärlden, medvetandet är dit intrycken kommer. En dator med enheter som samlar info från yttervärlden fungerar ungefär som hjärnan med sina sinnen. Datorn kan processa och lagra informationen, vilket också hjärnan gör, men meningen är att informationen ska presenteras för medvetandet, i datorn via skärmar och högtalare och liknande, medan gränssnittet mellan hjärnan och själen mer direkt.
Citera
2013-11-02, 16:24
Medlem
Findusams avatar
Citat:
Lol jag skrev allt det där innan jag läser att du har huvudet uppe i röven och inte kan se vad jag skriver.. =(

Du har rätt, jag har svårt att förstå vad du skriver. Jag håller med om att vi förstör planeten med denna överkonsumtion och djurslakt, men man behöver inte ta till sådana new age spekulationer för att skydda sig mot detta. Som du sa "Men ska ta hand om sin egen trädgård", och det gör man bäst i stillhet.
Citera
2013-11-02, 16:38
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Jag skulle vilja påstå att själen är det samma som psyket, det är människans upplevelse av de processer nervsystemet arbetar med.

Med min definition innebär att själen är en biologisk biprodukt.

Själen är inte ande. Själen är inte övernaturlig som andliga uppfattningar är.

Själen/psyket går att forska vetenskapligt på, det kallas psykologi.

Om människor har en ande så är den inte forskningsbar ur vetenskaplig synvinkel. Andliga spörsmål är rena trosuppfattningar.

Så denna tråd har eg en riktigt dålig titel, för det är självklart att människor har en själ, en opplevelse av känslor och tankeprocesser.

Tråden borde egentligen heta Tror ni att människan har en ande.
Jag skulle vilja påstå att själen är psykets innersta kärna, det rena medvetandet, utan attityder och erfarenheter, utan självbilder och förutfattade meningar. Och vad denna innersta mottagare av information än är, så har psykologin inte formulerat någon enda teori som syftar på något annat än det yttre psyket.
Citera
2013-11-02, 17:36
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
En själ är en sol och en sol är en portal..

Tror du att den energin kommer sluta brinna eller?

Citat:
Hur skapades solen genom evolution och misstag som som är ansvariga för skapandet av allt i universum?

Jag tänkte att eftersom högre makter inte existerar enligt din svenska slavhjärna så kan man ju undra hur ämnen i solen kom dit och vem som tände på dom och även hur dom kan brinna i tusentals år och ändra form..

Hur formades en galax enligt din svenska hjärna som inte kan se högre makters inblandning i livsdesigner och även galaxdesigner?

Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Du talar till en person som först för några månader sedan lärde sig att vår måne roterar.
Förvänta dig inte speciellt mycket med andra ord.
Han tar ju begreppet "Full retard" till en helt ny nivå...
Citera
2013-11-02, 17:47
Medlem
KungPungPats avatar
Så kan det gå när man blir besökt av ett multidimensionellt ufo åkte mellan dimensioner framför ögonen på oss när man är ute och går med en kompis, för att sedan några år senare få reda på att man faktist är en utomjordisk själ som just kommit hit dvs utomjording i mitt förra liv medans människor har varit här i tusentals år och blivit återfödda i nya kroppar kontinuerligt.

Då kan man lätt uppfattas som "udda svensk" om man vet om att man själv är en utomjording i en människas kropp en såkallad indigosjäl med indigoblå aura.

Men har man fått kundalini och flygit utanför sin fysiska kropp med sin astralkropp genom att åka igenom sin själ som är trdje ögat, då kan man också ses som "lite udda" för svensken vet att "alla skulle vetat om det var så", svensken är rädd för allt för slavar måste vara rädda speciellt för slavdrivaren annars är dom inga bra slavar. Dom måste även bete och prata om allt som alla andra pratar om dvs vädret och vad som var på tv/propagandaboxen.

Men hur som helst så vet jag mer om vad en själ är än någon som jag läst skriva här sen får väl ni tror på vafan ni vill för smörja det berör inte mig.
Citera
2013-11-02, 18:49
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Så kan det gå när man blir besökt av ett multidimensionellt ufo åkte mellan dimensioner framför ögonen på oss när man är ute och går med en kompis, för att sedan några år senare få reda på att man faktist är en utomjordisk själ som just kommit hit dvs utomjording i mitt förra liv medans människor har varit här i tusentals år och blivit återfödda i nya kroppar kontinuerligt.

Då kan man lätt uppfattas som "udda svensk" om man vet om att man själv är en utomjording i en människas kropp en såkallad indigosjäl med indigoblå aura.

Men har man fått kundalini och flygit utanför sin fysiska kropp med sin astralkropp genom att åka igenom sin själ som är trdje ögat, då kan man också ses som "lite udda" för svensken vet att "alla skulle vetat om det var så", svensken är rädd för allt för slavar måste vara rädda speciellt för slavdrivaren annars är dom inga bra slavar. Dom måste även bete och prata om allt som alla andra pratar om dvs vädret och vad som var på tv/propagandaboxen.

Men hur som helst så vet jag mer om vad en själ är än någon som jag läst skriva här sen får väl ni tror på vafan ni vill för smörja det berör inte mig.
Boosta sig och rycka upp sig är bra för dig, det har du rätt i.
Citera
2013-11-02, 19:37
Medlem
72mms avatar
Citat:
Och när fan ska du lära dig att månen inte är en jävla måne?
Stop, vänta lite nu.. det här var ju intressant. "Månen är inte en måne"? Vad är månen då?

Citat:
Ge mig ett enda annat exempel på en måne som INTE spinner medans den roterar?
Eh, det är det vanliga fallet. För jag antar att du menar sateliter vars egna rotation är synkroniserade med rotationen runt sin planet så att de alltid vänder samma sida mot denna? Det är enklare att ge dig ett exempel på en måne som inte gör detta, Hyperion runt Saturnus till exempel. Källa
Citera
2013-11-02, 19:41
Medlem
72mms avatar
Citat:
Vi har utomjordiska brottslingar som är fängslade på Jorden genom ett energifält runt om Jorden som gör att ingen utomjording kan komma ut eller hit.. Och månen är den som håller upp skyddsfältet runt planeten.

Dom har försökt att spränga månen med kärnvapen, dom har försökt att smälla energifältet me atomvapen, allt.. Dom tänkte tillåmed försöka flytta på Jorden i rymden för att "motverka växthuseffekten" men i själva verket så vill dom att månen ska sluta ha ettt energifält runt sig och planeten som gör att dom inte kan peta på månen eller åka utanför Jordens atmosfär. Dom kan inte komma ut för högre makter placerade fältet runt om planeten som en bur för dom kriminella som inte gillade det och levde rövare nere här ganska rejält och förstörde planeten för dom kunde inte komma härifrån, genom att styra sina klonade människor så ni inte fattar att det är utomjordingar som styr politikerna och skådespelet demokrati som går ut på att måla upp politiker som vanligamänniskor och krig som olyckshändelser eller krig för att skapa fred.. Kvicksilvervacciner i våra nyfödda barn "för kärlekens" skull och deraseget bästa.

Inte riktigt men för utomjoridngarnas bästa så är det bra om människor inte fattar att dom är solbarn som kan bränna skiten ur utomjoridngar som saknar själ/sol..

För utomjordingarnas eget bästa så är det bäst om du tror att månen är en riktig måne och att mänskligheten varit på månen också eftersom det skulle göra månen riktig enligt dig direkt..

Bara du inte fattar att högre makter finns så är allt lungt, men du ska helst ignorera dom galaktiska brottslingarna som är här och förstör hemplaneten också.
Oj, jag fattade inte att du hade en diagnos. Sry.
Citera
2013-11-02, 19:47
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Via sinnena samlas intryck från sinnevärlden, medvetandet är dit intrycken kommer. En dator med enheter som samlar info från yttervärlden fungerar ungefär som hjärnan med sina sinnen. Datorn kan processa och lagra informationen, vilket också hjärnan gör, men meningen är att informationen ska presenteras för medvetandet, i datorn via skärmar och högtalare och liknande, medan gränssnittet mellan hjärnan och själen mer direkt.

Vi vet var gränssnitten mellan sinnesorganen och hjärnan sitter och vi vet var informationen tolkas i hjärnan och vad som hanterar vilka intryck. Var finns behovet och belägget för att det ska färdas ytterligare en instans (gränssnittet mellan hjärnan och själen) och hanteras ytterligare en gång?
Vad av det hjärnan gör behöver förklaras med en själ?
För min del känns påståendet helt överflödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in