2013-11-02, 20:06
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Så kan det gå när man blir besökt av ett multidimensionellt ufo åkte mellan dimensioner framför ögonen på oss när man är ute och går med en kompis, för att sedan några år senare få reda på att man faktist är en utomjordisk själ som just kommit hit dvs utomjording i mitt förra liv medans människor har varit här i tusentals år och blivit återfödda i nya kroppar kontinuerligt.

Då kan man lätt uppfattas som "udda svensk" om man vet om att man själv är en utomjording i en människas kropp en såkallad indigosjäl med indigoblå aura.

Men har man fått kundalini och flygit utanför sin fysiska kropp med sin astralkropp genom att åka igenom sin själ som är trdje ögat, då kan man också ses som "lite udda" för svensken vet att "alla skulle vetat om det var så", svensken är rädd för allt för slavar måste vara rädda speciellt för slavdrivaren annars är dom inga bra slavar. Dom måste även bete och prata om allt som alla andra pratar om dvs vädret och vad som var på tv/propagandaboxen.

Men hur som helst så vet jag mer om vad en själ är än någon som jag läst skriva här sen får väl ni tror på vafan ni vill för smörja det berör inte mig.

Varför ljuger du och pratar så mycket strunt? ÄR du verkligen certifierbar? Man tycker datortillgången borde vara begränsad på psyket där sådana på din nivå vistas.
Jag menar, det är ju uppenbarligen minst schitzofrent. En djup psykos förmodligen.
Citera
2013-11-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Varför ljuger du och pratar så mycket strunt? ÄR du verkligen certifierbar? Man tycker datortillgången borde vara begränsad på psyket där sådana på din nivå vistas.
Jag menar, det är ju uppenbarligen minst schitzofrent. En djup psykos förmodligen.
Tänk bara på att det är en människa bakom allt (vi bör hon inte uppmuntra honom eller henne).
Citera
2013-11-02, 20:44
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Vi vet var gränssnitten mellan sinnesorganen och hjärnan sitter och vi vet var informationen tolkas i hjärnan och vad som hanterar vilka intryck. Var finns behovet och belägget för att det ska färdas ytterligare en instans (gränssnittet mellan hjärnan och själen) och hanteras ytterligare en gång?
Vad av det hjärnan gör behöver förklaras med en själ?
För min del känns påståendet helt överflödigt.
Om du vill tro att lagring och bearbetning av information i hjärnan är ett medvetande så kan jag inte hindra dig. Men jag håller inte med och jag tycker det är lite dumt att inte tro på sig själv ens.
Citera
2013-11-02, 20:49
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Vi vet var gränssnitten mellan sinnesorganen och hjärnan sitter och vi vet var informationen tolkas i hjärnan och vad som hanterar vilka intryck. Var finns behovet och belägget för att det ska färdas ytterligare en instans (gränssnittet mellan hjärnan och själen) och hanteras ytterligare en gång?
Vad av det hjärnan gör behöver förklaras med en själ?
För min del känns påståendet helt överflödigt.

Känslan av att finnas, alltså själva självmedvetenheten, är rätt gäckande tycker jag, förklaringar som duger likaväl för maskiner om hur vi tar emot och processar sinnesintrycken känns inte så tillfredställande för den biten.
Citera
2013-11-02, 20:54
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Om du vill tro att lagring och bearbetning av information i hjärnan är ett medvetande så kan jag inte hindra dig. Men jag håller inte med och jag tycker det är lite dumt att inte tro på sig själv ens.
"inte tro på sig själv"? Var fick du det ifrån?
Citera
2013-11-02, 20:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
Känslan av att finnas, alltså själva självmedvetenheten, är rätt gäckande tycker jag, förklaringar som duger likaväl för maskiner om hur vi tar emot och processar sinnesintrycken känns inte så tillfredställande för den biten.

Ja, det är en makalös maskin oavsett och jag tycker det är förhastat att avfärda maskinen och börja hitta på själar bara för att man inte förstår hur den fungerar. Men det är klart, människan har gjort det så länge vi funnits, så det är ju inte något nytt precis.
Citera
2013-11-02, 21:23
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ja, det är en makalös maskin oavsett och jag tycker det är förhastat att avfärda maskinen och börja hitta på själar bara för att man inte förstår hur den fungerar. Men det är klart, människan har gjort det så länge vi funnits, så det är ju inte något nytt precis.
En fråga: hur långt har vetenskapen kommit vad gäller förståelsen för det mänskliga medvetandet? Kommer vi kunna förstå hur medvetandet uppstår och kommer vi kunna skapa självmedvetna maskiner i framtiden, tror du?
Citera
2013-11-02, 21:42
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
En fråga: hur långt har vetenskapen kommit vad gäller förståelsen för det mänskliga medvetandet? Kommer vi kunna förstå hur medvetandet uppstår och kommer vi kunna skapa självmedvetna maskiner i framtiden, tror du?

Ingen aning.
Möjligt är att gränserna mellan oss och maskinerna kommer suddas ut. Biologiska komponenter i maskinerna och tvärt om. Syntetisk DNA (finns redan) och kanske syntetiska synapser i en maskin. Definitionerna kan bli svåra.
Citera
2013-11-02, 21:45
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ingen aning.
Möjligt är att gränserna mellan oss och maskinerna kommer suddas ut. Biologiska komponenter i maskinerna och tvärt om. Syntetisk DNA (finns redan) och kanske syntetiska synapser i en maskin. Definitionerna kan bli svåra.
Syntetiskt dna finns redan ????? det är ju rent mirakuläst skickligt, jag tappar andan om det stämmer. Är det sant?
Citera
2013-11-02, 23:22
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ingen aning.
När det händer kommer mänskligheten gå under.
Citera
2013-11-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
När det händer kommer mänskligheten gå under.

Sånt som händer.
Citera
2013-11-02, 23:42
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Syntetiskt dna finns redan ????? det är ju rent mirakuläst skickligt, jag tappar andan om det stämmer. Är det sant?
http://news.nationalgeographic.com/news/2012/04/120419-xna-synthetic-dna-evolution-genetics-life-science/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in