2013-11-01, 21:52
Medlem
Jag noterar med förvåning att en av landets mer begåvade konservativa tänkare börjat skriva i tråden. Det här kan bli riktigt intressant.
Citera
2013-11-01, 21:53
Medlem
Ett litet djurs avatar
Anekdoter om antalet gilla på Facebook är trevliga att läsa, även om de inte visar på någon faktisk förändring i samhället sett rent vetenskapligt. Sedan kan man ju tänka sig att de som medverkar i denna tråd har någorlunda likartad umgängeskrets. Dock, om många skriver kan man ju skönja något, så här är mitt strå till stacken.

Som av en slump var jag idag på lokal och spisade en god bit mat. Övriga gäster var överhängande välbeställda vita.
Då jag satt vid baren så hörde personalen vad vi språkade om; när jag tog upp den engelska kampanjen nickade ena bartendern gillande slutsatsen att 70% var för en restriktiv invandringspolitik, när jag nämnde att vi måste lägga an fartyg för att husera flyktingar tittade en annan i personalen på mig, då nämnde jag källan var SR skakade hen på huvudet som att hen inte kunde tro på mig, men SR är en solid källa så informationen kan inte förkastas.

Något är på gång är även mina observationer.
Citera
2013-11-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allmogen
TADAA!!!!!. BINGO!!!! Första raden i kvällens floskelbingo fylld.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/br...nj_8679480.svd

Har jag vunnit en brödrost nu månntro?

Skämt åsido: En del i gammelmedia har fortfarande inte fattat att vi skriver herrans år 2013...

Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Kom ju från rätt förmåga.

Tack för fredagsgarvet.
Citera
2013-11-01, 22:00
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AudreyHorne
Jag noterar med förvåning att en av landets mer begåvade konservativa tänkare börjat skriva i tråden. Det här kan bli riktigt intressant.
Vem då, om man får fråga?
Citera
2013-11-01, 22:58
Medlem
Kloakrensarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Ok, jag missade årtalet. Men du har läst i två år och fann detta ämne vara det som skulle ta dig ut ur ur anonymiteten?
Det jag alltså registrerade mig för att skriva kunde naturligtvis skrivits i många olika trådar och med hänvisning till många olika inlägg och medlemmar.

Citat:
Nå, välkommen bland de skrivandes skara.
Tack.

Citat:
Slut på off-topic från mitt håll,
Jag kunde också ha startat en ny tråd om det jag registrerade mig för att skriva. Men det senare är inte helt off topic, eftersom det är relevant för frågan om Flashbacks påverkan på mediakriget om mångkulturen, mediakrigarnas läsande av och medverkan på Flashback - det är ju så du tolkar mig nedan.

Citat:
vill bara tillägga att mainstream aldrig skulle delta i en tråd på Flashback oavsett om vi kallade oss "Respekterad debattör", "Hänsynsvisaren" eller nåt liknande fluff. Mainstream kommer alltid att hitta en ursäkt för att slippa debattera om de inte har hela tolkningsföreträdet.
Personer du räknar till "mainstream" har redan deltagit i Flashback-trådar, och skulle med stor sannolikhet göra det i större utsträckning om trådarna var fria från de kloakmässigheter jag vill rensa bort (och som jag inte vill ersätta med "fluff"). Framför allt skulle fler i mainstream läsa trådarna. Du ger dem en ursäkt de annars inte skulle ha.

Men vad jag talade om var inte mainstream, utan "seriösa medlemmar och läsare". Det är du som likställer detta med mainstream.

Jag håller med om att Flashback-medlemmar ofta skriver bättre än mainstream-journalister, framför allt innehållsligt men ibland också formellt och stilistiskt. Det är just därför det finns anledning att försöka få bort det kloakinnehåll du och CrispyKreem anser vara Flashbacks charm. Det finns, råkar jag veta, oerhört många seriösa personer, i och utanför mainstream, som inte håller med er på den senare punkten, och som i stället stöts bort och inte tar det som sägs här på allvar.

Att skriva här är nu närmast bortkastad tid och energi för de bästa medlemmarna, i jämförelse med vad de skulle kunna åstadkomma om de godtog min rensning.
Senast redigerad av Kloakrensaren 2013-11-01 kl. 23:09.
Citera
2013-11-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakrensaren
Personer du räknar till "mainstream" har redan deltagit i Flashback-trådar, och skulle med stor sannolikhet göra det i större utsträckning om trådarna var fria från de kloakmässigheter jag vill rensa bort (och som jag inte vill ersätta med "fluff"). Framför allt skulle fler i mainstream läsa trådarna. Du ger dem en ursäkt de annars inte skulle ha.

Men vad jag talade om var inte mainstream, utan "seriösa medlemmar och läsare". Det är du som likställer detta med mainstream.

Jag håller med om att Flashback-medlemmar ofta skriver bättre än mainstream-journalister, framför allt innehållsligt men ibland också formellt och stilistiskt. Det är just därför det finns anledning att försöka få bort det kloakinnehåll du och CrispyKreem anser vara Flashbacks charm. Det finns, råkar jag veta, oerhört många seriösa personer, i och utanför mainstream, som inte håller med er på den senare punkten, och som i stället stöts bort och inte tar det som sägs här på allvar.

Att skriva här är nu närmast bortkastad tid och energi för de bästa medlemmarna, i jämförelse med vad de skulle kunna åstadkomma om de godtog min rensning.

Är man intresserad av politik biter man sig fast i diskussionsforumen även om det förekommer mindre tilltalande strömningar. Du refererar till seriösa medlemmar och läsare, men hade de varit seriösa hade de naturligtvis redan varit i full gång med att skriva inlägg. Om förekomsten av lågpannat skräp skrämmer bort dem så är det i så fall för att de vill ha en förevändning för att tillbringa sin tid med annat.

Om du är intresserad av höja nivån på Flashback är det bara att du föregår med gott exempel. Att beklaga sig lär inte imponera på någon, och gör knappast att du sorterar under kategorin "de bästa" bland medlemmarna på forumet.

/SD-trollet
Citera
2013-11-01, 23:58
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AudreyHorne
Ha! Snarare den personen som kan lägga tråden i träda med sitt skitnödiga ordbajsande. Han borde hålla sig till sin skyddade verkstad, filosofin.
Citera
2013-11-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Ha! Snarare den personen som kan lägga tråden i träda med sitt skitnödiga ordbajsande. Han borde hålla sig till sin skyddade verkstad, filosofin.

Kan hålla med om vissa problematiska inslag av överkänslighet, långrandighet och vad vissa skulle kalla "skitnödighet" hos upphovsmannen. Men sådant ligger samtidigt i sakens natur när det rör sann konservatism av det intellektuella slaget. Den måste skyddas och vårdas, hållas på säkert avstånd från pöbeln. I det avseendet är hans blogg en riktig guldgruva.
Citera
2013-11-02, 00:15
Medlem
Kloakrensarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Är man intresserad av politik biter man sig fast i diskussionsforumen även om det förekommer mindre tilltalande strömningar. Du refererar till seriösa medlemmar och läsare, men hade de varit seriösa hade de naturligtvis redan varit i full gång med att skriva inlägg. Om förekomsten av lågpannat skräp skrämmer bort dem så är det i så fall för att de vill ha en förevändning för att tillbringa sin tid med annat.
Nej, det förhåller sig helt enkelt inte på detta sätt. Det är litet svårt att förstå varför du och många andra här inte inser detta, som för andra är uppenbart. Kanske är det i några fall så att ni inte vill inse det, p.g.a. all den tid och energi ni lägger ned.

Vad du säger är att alla som är politiskt intresserade och seriösa redan skriver på Flashback. Jag tror du egentligen vet bättre.

Mitt syfte är inte alls att nedvärdera de goda Flashback-skribenternas insatser och engagemang, utan tvärtom att försöka bidra till att de bättre kommer till sin rätt.

Citat:
Om du är intresserad av höja nivån på Flashback är det bara att du föregår med gott exempel. Att beklaga sig lär inte imponera på någon, och gör knappast att du sorterar under kategorin "de bästa" bland medlemmarna på forumet.
Jag är intresserad av att få bort kloakmässigheterna (som fortsätter flöda här medan vi skriver), inte att imponera eller själv sorteras bland de bästa. Som jag förklarade är det just därför att nivån redan är hög som jag vill att ni ska nå även den stora majoritet av politiskt intresserade och seriösa som nu helt i onödan stöts - inte skräms - bort.
Citera
2013-11-02, 00:32
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Nej, det förhåller sig helt enkelt inte på detta sätt. Det är litet svårt att förstå varför du och många andra här inte inser detta, som för andra är uppenbart. Kanske är det i några fall så att ni inte vill inse det, p.g.a. all den tid och energi ni lägger ned.

Vad du säger är att alla som är politiskt intresserade och seriösa redan skriver på Flashback. Jag tror du egentligen vet bättre.

Mitt syfte är inte alls att nedvärdera de goda Flashback-skribenternas insatser och engagemang, utan tvärtom att försöka bidra till att de bättre kommer till sin rätt.

Jag är intresserad av att få bort kloakmässigheterna (som fortsätter flöda här medan vi skriver), inte att imponera eller själv sorteras bland de bästa. Som jag förklarade är det just därför att nivån redan är hög som jag vill att ni ska nå även den stora majoritet av politiskt intresserade och seriösa som nu helt i onödan stöts - inte skräms - bort.
De enda som kan tänkas skrämmas bort från tråden på grund av något "anstötligt" användarnamn är väl i så fall den frikyrkokör av nervsvaga kossor, du, som lojt går och betar på någon campus-gräsmatta och trött utstöter suckar och fjärtar när klockan ringer för din intellektuella matspjälkning. Istället för att komma in här och orera om "nivån", håll dig till topic eller håll käft, stick tillbaka till din blogg och skriv ett nytt inlägg om hur otäckt det är med hårdrocksmusik.
Citera
2013-11-02, 00:40
Medlem
Citat:

Olika typer av forum lockar naturligtvis olika typer av människor. Det är ju till exempel inte så att de utmärkta skribenter som gjorde Newsmill läsvärt flockats till Flashback nu när sajten lagts på is. Istället har de dragit sig tillbaka till bloggar och Twitter där de bara läses av de närmast sörjande. Men om man nu är intresserad av att diskutera politik så fungerar Flashback, och ett eller annat idiotinlägg är ingen ursäkt för att avstå - då är man helt enkelt för lat eller har andra engagemang i tillvaron som får företräde.

Citat:

?

Eftersom Flashback är free for all så kan du inte få människor att sluta skriva här oavsett vad du tycker om deras inlägg. Om du dessutom inte är intresserad av att tillföra något i sak till diskussionerna som förs så är frågan om du tänkt igenom vad du håller på med.

/SD-trollet
Citera
2013-11-02, 00:57
Medlem
Det behövs nog både kloakrensare och andra. Flashback är ett demokratiskt forum med allt ifrån högutbildade till ungdomar som tycker om att provocera på ett, ibland litet plumpt sätt.

För att gå on topic, så hoppas jag alla läst Dagerlinds enastående krönika på Avpixlat idag. Efter det följde ett meningsutbyte på Twitter mellan Dagerlind och Wicklin (SR Medierna) som Dagerlind naturligtvis vann på knockout, men där Wicklin påstod att om Avpixlat haft AU så hade åtalen kommit slag i slag.

Nu är det så att Fria Tider har AU, men ännu inte blivit åtalade för yttrandefrihetsbrott, trots att man släpper fram mer kontroversiella röster i kommentarsfältet än Avpixlat. Den erfarne juristen Rolf Hillegren skrev att han följt Avpixlat noga i sex månader utan att hitta något olagligt på sidan.

Men så tänkte jag att det var något märkligt bekant över påståendet. Här har vi alltså en representant för statsmedias enda mediegranskande magasin som skulle kunna granska den totalitära åsiktsgemenskapen inom svensk media som är ett allvarligt hot mot vår demokrati, men som istället sitter och njuter av tanken på hur ett av få oppositionella medier skulle bestraffas om saker och ting varit annorlunda.

Och så kom jag på det: Precis samma samtal utspann sig mellan den prostituerade journalisten David Gregory och den riktiga journalisten Glenn Greenwald i Meet the Press för några månader sedan. Något alla bör se för att lära sig hur man bemöter ondskans hantlangare.

http://m.youtube.com/watch?v=yq2nu0a0kGk

Som bonus får ni också ett klipp på när samme journalist krossar en annan prostituerad (kanske i dubbel bemärkelse) från BBC.

http://m.youtube.com/watch?v=-moGtQFvsVU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in