Citat:
Ursprungligen postat av
Easy-Lee
Ok, jag missade årtalet. Men du har läst i två år och fann detta ämne vara det som skulle ta dig ut ur ur anonymiteten?
Det jag alltså registrerade mig för att skriva kunde naturligtvis skrivits i många olika trådar och med hänvisning till många olika inlägg och medlemmar.
Citat:
Nå, välkommen bland de skrivandes skara.
Tack.
Citat:
Slut på off-topic från mitt håll,
Jag kunde också ha startat en ny tråd om det jag registrerade mig för att skriva. Men det senare är inte helt off topic, eftersom det är relevant för frågan om Flashbacks påverkan på mediakriget om mångkulturen, mediakrigarnas läsande av och medverkan på Flashback - det är ju så du tolkar mig nedan.
Citat:
vill bara tillägga att mainstream aldrig skulle delta i en tråd på Flashback oavsett om vi kallade oss "Respekterad debattör", "Hänsynsvisaren" eller nåt liknande fluff. Mainstream kommer alltid att hitta en ursäkt för att slippa debattera om de inte har hela tolkningsföreträdet.
Personer du räknar till "mainstream" har redan deltagit i Flashback-trådar, och skulle med stor sannolikhet göra det i större utsträckning om trådarna var fria från de kloakmässigheter jag vill rensa bort (och som jag inte vill ersätta med "fluff"). Framför allt skulle fler i mainstream läsa trådarna. Du ger dem en ursäkt de annars inte skulle ha.
Men vad jag talade om var inte mainstream, utan "seriösa medlemmar och läsare". Det är du som likställer detta med mainstream.
Jag håller med om att Flashback-medlemmar ofta skriver bättre än mainstream-journalister, framför allt innehållsligt men ibland också formellt och stilistiskt. Det är just därför det finns anledning att försöka få bort det kloakinnehåll du och CrispyKreem anser vara Flashbacks charm. Det finns, råkar jag veta, oerhört många seriösa personer, i och utanför mainstream, som inte håller med er på den senare punkten, och som i stället stöts bort och inte tar det som sägs här på allvar.
Att skriva här är nu närmast bortkastad tid och energi för de bästa medlemmarna, i jämförelse med vad de skulle kunna åstadkomma om de godtog min rensning.