Citat:
Ursprungligen postat av
Allmogen
Tiden är mogen för att spränga ramarna. Det skrämmer inte folk. Bara att stå på.
Jag har ofta fått mothugg när jag förespråkat en mer polemisk linje där man inte räds utan söker tydliga kontraster, väl medveten om att det är kontrasten till ett etablissemang som är out of touch som drar röster, inte likheten.
Då har det varnats för "aggressivitet" eller "försmädlighet" som kan skrämma bort beskedliga svenska väljare och anknutits till just de medieschabloner av arga extremister som jag anser ska erövras och inte anpassas efter. Orden ska omdefinieras, tas i anspråk.
"Nationalist" är t ex den est som fredligt men beslutsamt trotsade det mångkulturella Sovjets pansarvagnar och stod upp för sitt lilla folks rätt till kontinuitet och demokrati, inget annat. Vilket vettigt parti känner då att de vill distansera sig från nationalismen? Hur mycket mer i tiden kan nationalismen ligga?
Tänk såhär i förhållande till pressen: SD ska med belevad hövlighet svara på frågor och utmaningar av agendajournalisterna som försöker ställa dem mot väggen. Men samtidigt ska man inte undvika att det finns ett samförstånd mellan den "populistiske" politikern och åhörarna, folket. Populisten vet att han är i samklang med den vanliga människan, till skillnad från journalisten.
Han kan därför roat titta rakt in i kameran och blinka till publiken:
"Spana in den här jävla PK-fånen! Han begriper inte att vi struntar i hans pekfingrar - du tycker som jag och jag är på din sida!" Det sägs inte, men det tänks.