2013-10-31, 15:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Själen är solen som är en portal till högre dimensioner och som vi har på insidan av planeten, uppe i himmlen och mitt i hjärnan.. Det är samma soltempratur och vi sitter ihop med planeten spirituellt.

Och jag bryr mig inte som sagt om ni använder eran portal mitt i hjärnan, jag säger att ni är inte eran fysiska kropp utan ni kan dra in i portalen mitt i hjärnan och komma ut som en energikropp/astralkropp och sen flyger ni runt med tankarna. tänk på ett ställe och ni åker ditåt. tänk på fysiska kroppen och ni flyger tbx till den direkt.

Det var det som hände mig att när jag började undra om det verkligen brann i ugnen så flög jag tillbaka in i min fysiska kropp som låg i sängen för jag antar att jag kom på att min fysiska kropp låg i sängen och det var däför jag flög tillbaka och fick värdens chock för jag trodde jag stod i köket när jag plötligt flög upp ur sängen av chocken att jag inte var i köket.

Jag är glad över att ha en själ iaf och det är tråkigt att ni inte kommer använda eran. Men om ni vill använda den så är det bara att inte tänka på nånting.. Det kan vara svårt för slavar som har så mycket att tänka på å räkningar och arbeten och dyligt. Men en stund varje dag bör man koppla bort allt i tankarna för när man gör det så laddas kroppen upp med energier och man läker sin astralkropp och aura.

Visst, visst. Det har du redan sagt ett stort antal gånger.

Men frågan var: När kommer bevisen/evidensen för detta?
Citera
2013-10-31, 15:29
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Menar du att jag ska komma hem till dig och försöka trycka in dig i portalen mitt i din hjärna?

Jag är skeptisk på att det går dock för jag är ingen gud på det sättet men tack för smickret..

Jag tror faktist du skulle börja skrika för att du tror att du är den fysiska kropp om jag kom och försökte trycka in dig i portalen men jag vet inte ens hur det skulle kunna gå men vi får se när jag får hela mitt dna aktiverat om jag kanske kan besöka dig kanske ge en örfil på din astralkropp när du sover omedvetet så du vaknar till och är medveten i drömmen.

Det hände ju mig när jag var ett barn att jag blev medveten i drömmen.. och det förändrade min syn på livet och döden. Och samma har hänt väldigt många människor men såklart trubbas man ner av samhällets struktur så man ignorerar det att man kan vara medveten i andra dimensioner också vilket lucid dreaming bevisar vilket också är vetenskapsbevisen dessutom dv att människor kan bli medvetna i drömmar..

lycka till me blundandet i informationsåldern men du sabbar bara för dig själv tyvär.
Citera
2013-10-31, 15:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forhelvete
Vad pekar på att den inte finns?

Nu är vi där igen. Du visar med all önskvärd tydlighet att du är ett jävla skåp. Jag lägger inte ner mer tid på att få dig att förstå saker. Det är inte värt det.
Citera
2013-10-31, 15:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Menar du att jag ska komma hem till dig och försöka trycka in dig i portalen mitt i din hjärna?

Det skulle knappast ändra på förväntningerna om bevis/evidens om jag subjektivt upplevde samma som du.

Citat:
Jag är skeptisk på att det går dock för jag är ingen gud på det sättet men tack för smickret..

Vilket "smicker"?

Citat:
Jag tror faktist du skulle börja skrika för att du tror att du är den fysiska kropp om jag kom och försökte trycka in dig i portalen men jag vet inte ens hur det skulle kunna gå men vi får se när jag får hela mitt dna aktiverat om jag kanske kan besöka dig kanske ge en örfil på din astralkropp när du sover omedvetet så du vaknar till och är medveten i drömmen.

Det vill tiden visa.

Citat:
Det hände ju mig när jag var ett barn att jag blev medveten i drömmen.. och det förändrade min syn på livet och döden. Och samma har hänt väldigt många människor men såklart trubbas man ner av samhällets struktur så man ignorerar det att man kan vara medveten i andra dimensioner också vilket lucid dreaming bevisar vilket också är vetenskapsbevisen dessutom dv att människor kan bli medvetna i drömmar..

Lucid dreaming är inte heller evidens/bevis. Jag upplevar det iövrigt regelbundet själv utan att ge det fakta-status för konklusions-skapande.

Citat:
lycka till me blundandet i informationsåldern men du sabbar bara för dig själv tyvär.

Jag anser evidens/bevis vara en central del av "information". Kommer det nån?
Citera
2013-10-31, 15:42
Medlem
forhelvetes avatar
Citat:
Så exakt vad pekar på att fria viljan finns, menar du?

Frågan kvarstår. Vad exakt pekar på att fria viljan inte finns enligt dig?
Citera
2013-10-31, 15:44
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Frågan kvarstår. Vad exakt pekar på att fria viljan inte finns enligt dig?

Jag har en hel del att säga om detta, och har sagt det flera gånger på forumet. Men jag kommer inte ta det med dig. Jag är klar med dig.
Citera
2013-10-31, 15:48
Medlem
forhelvetes avatar
Citat:
Jag har en hel del att säga om detta, och har sagt det flera gånger på forumet. Men jag kommer inte ta det med dig. Jag är klar med dig.

Fan vad det började lukta grillad kyckling här helt plötsligt...
Citera
2013-10-31, 15:55
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så exakt vad pekar på att fria viljan finns, menar du?
Hur definierar du fri vilja för det första?
Citera
2013-10-31, 15:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Fan vad det började lukta grillad kyckling här helt plötsligt...

Är du genuint intresserad av vad jag har att säga i ämnet så kan du förslagsvis besöka tråden om teodiceproblemet och se min trådhistorik. Där finns allt du behöver veta.

Men om du tror att jag tänker lägga ner tiden på en pajas som dig så har du återigen fel.
Citera
2013-10-31, 15:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Hur definierar du fri vilja för det första?

Nånting i stil med "möjlighet till beslutsfattande opåverkat av den materiella verkligheten" tycker jag låter rimligt.
Citera
2013-10-31, 16:09
Medlem
forhelvetes avatar
Citat:
Är du genuint intresserad av vad jag har att säga i ämnet så kan du förslagsvis besöka tråden om teodiceproblemet och se min trådhistorik. Där finns allt du behöver veta.

Men om du tror att jag tänker lägga ner tiden på en pajas som dig så har du återigen fel.

Jag trodde du var klar med mig...
Det är förövrigt du som är en pajas, du klarar ju inte ens av att föra en civilicerad diskution utan ska bara försöka dominera hela tiden som någon jävla alfa...

Citat:
Nånting i stil med "möjlighet till beslutsfattande opåverkat av den materiella verkligheten" tycker jag låter rimligt.

som sagt Jag trodde du var klar med mig...
Citera
2013-10-31, 16:12
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ursäkta? Du kan alltså kontrollera dina tankar och minnen? Du måste vara fullständigt unik som människa! Du har alltså aldrig nånsin glömt något? Du kommer ihåg allting sedan födseln? Och du bestämmer precis varenda tanke som kommer in i ditt huvud? När du blir förälskad och inte kan sluta tänka på objektet för din kärlek så är det alltså du som väljer det? Om jag ber dig snabbt säga den första färgen du tänker på så är det alltså du som styrde fram just den färgen? Tanken flög alltså inte bara in omedvetet in i ditt huvud?
Visst håller med dig, alla tankar och processer kan man inte kontrollera, men det finns faktiskt tankar och minnen som man kan kontrollera. Vissa av mina minnen kan jag plocka fram och vissa av mina tankar kan jag kontrollera. Om jag väljer att plocka fram mina minnen från min barndom, vem/vad startade denna process enligt dig?
Citat:
1. Varför skulle det inte kunna vara det???

2. Om vi stänger ner de kemiska processerna i din hjärna och ber dig försöka tänka, hur tror du att det kommer gå?
Visst är kemiska processer viktiga i hjärnan, våra minnen och tankar kan inte fungera utan kemiska processer. Men frågan kvarstår: vem/vad är det som startar en tanke i hjärnan?
Citat:
1. Det räcker inte med att du påstår det.

2. Argument from ignorance.

Du har inte visat att det inte är kemiska reaktioner...kanske skulle börja där?
Den dagen då vi har full förståelse för den komplexa hjärnan, ja då kan vi börja tala om "jaget" bildas i hjärnan eller inte. Tills dess är det bara spekulationer.
Senast redigerad av kunskap1 2013-10-31 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in