2013-10-02, 00:17
Medlem
gulligumsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
jaså du har lite social anxiety

vissa tester kommer säkert påverka dig negativt i form av stress och annat smått och gott men får du en schysst psykolog så blir det nog inte så farligt jag tror du slipper att sitta i ett rum med många som glor.

var ärlig om du vill ha en korrekt diagnos vilket jag tror hjälper dig i längden och är det ADHD som misstänks så är det ju rimligt att anta att det är störst risk/chans att det är den du får.

har du social anxiety så kan du ge dig fan på att du lider av shy bladder också

Hahaha sluta!
Vad är de?

Social fobi?
Jag lider av det i vissa situationer bara där det handlar om mig.
Annars no problems men jag gillar inre att berätta om mig framför massa människor.
Dom ska ge fan i mig tycker jag hahaha
Citera
2013-10-03, 14:59
Medlem
pl00jErs avatar
Citat:
nej.

i denna tråd skall du finna vishet + att du har fel https://www.flashback.org/t357231
Hittar inte var de står att metylfenidat inte kan ge utslag på amfetamin, kan du citera?
Citera
2013-10-03, 16:42
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pl00jEr
Hittar inte var de står att metylfenidat inte kan ge utslag på amfetamin, kan du citera?

det är lugnt det är inte knark om man behöver det.
Citera
2013-10-03, 22:43
Medlem
dharmabumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pl00jEr
har varit sant hittills...
Citera
2013-10-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av op9618
http://www.levamedadhd.se/
http://www.attention-riks.se/
I "leva med ADHD" står det "ditt barn".
Jag menar att symtomen kan ha olika geneser, att kolla alla är ogörligt så...
Man gör en hygglig gissning.
Personligen ser jag idag hur min psoriasis kan ha orsakat diagnosen. Man blir ju, som av så mkt, oförmögen att prestera av tröttheten som inflammationen ger, den behöver inte vara speciellt synlig.
Inflammation är i stort lika jobbigt som infektion för knoppen.

Det skulle vara skönt om man testade för mkt mer, tex kvicksilver, bly, vitaminer (jag har tidigare, när de tog prover utan att man löpte amok, haft järnbrist, b-vitaminbrist och mkt mer...)
Koncentrationsproblem, reaktionstider och annat som praktiskt mäts kan ha annan genes.
Men vem ska betala för den totala undersökningen i vårt land som politiken ligger?
Citera
2013-10-04, 00:16
Medlem
Citat:
det är lugnt det är inte knark om man behöver det.
Jag "blev av med adhd" med ritalin när jag maxxade effekten. Men annars, nepp, still där.
Och blodtrycket , både övertryck och undertryck, ökade med 10 punkter på ett år.
Sist jag diskuterade ville de att jag skulle ta ritalin som sömnmedel....
Personligen undrar jag varför man inte får dextrotjack first, ritalin är ju lite barnkoks.
När jag suttit på psyk så ser jag de som ska in för blodtryckstest...konstigt nog har de ofta typiska tjackbeteenden, knappast kommet av medicinen, de har varit punders!
Hur bedömer man då? Ingen pundare som har nervskador som jag känt kan uteslutas från diagnosen.
Men idag...2013...Bör man inte sett detta i barnaår i de flesta fall?
Citera
2013-10-04, 00:36
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Jag "blev av med adhd" med ritalin när jag maxxade effekten. Men annars, nepp, still där.
Och blodtrycket , både övertryck och undertryck, ökade med 10 punkter på ett år.
Sist jag diskuterade ville de att jag skulle ta ritalin som sömnmedel....
Personligen undrar jag varför man inte får dextrotjack first, ritalin är ju lite barnkoks.
När jag suttit på psyk så ser jag de som ska in för blodtryckstest...konstigt nog har de ofta typiska tjackbeteenden, knappast kommet av medicinen, de har varit punders!
Hur bedömer man då? Ingen pundare som har nervskador som jag känt kan uteslutas från diagnosen.
Men idag...2013...Bör man inte sett detta i barnaår i de flesta fall?

håller med dig angånde dextroamfetamin (för modligen funkar ävenamfetamin med både levo och dextro bra) det är väl amfetaminets ryckte som förstör antar jag. sjuk/psykvården är jävlar så försiktiga med vissa patientgrupper och extrem liberala mot andra, rätt sjukt när gamla får xanor dygnet runt

att man är pundare eller kåkfarare är ju ett symptom enligt dagens psykvård och det är klart har man fjuttat i sig ett par tre kilo amfetamin så får man de övriga symptomen på köpet.

jo.. frågan är vad man vill se, det kan handla om bekvämlighet kanske?

edit: jag är inte helt 100 på att jag förstod det sista du skrev, så jag tolkade och svarade efter min förmåga.
Senast redigerad av hashish-boy 2013-10-04 kl. 00:50.
Citera
2013-10-20, 19:29
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulligumsan
Hahaha sluta!
Vad är de?

Social fobi?
Jag lider av det i vissa situationer bara där det handlar om mig.
Annars no problems men jag gillar inre att berätta om mig framför massa människor.
Dom ska ge fan i mig tycker jag hahaha

Haha håller med! Dom ska sköta sitt så sköter jag mitt

Själv började jag min utredning nyss, jag satt och snacka med underläkare som var väldigt skön att prata med och inte alls dömande. Vi satt och snackade om alkohol och droger. Sen skulle hon prata med överläkaren hur dom skulle gå vidare. Jag blev sedan kallad till överläkaren som ställde efterblivna frågor( säkert smarta men han var så kass på svenska att jag inte fattade dem) och sedan nästintill skällde ut mig för att jag brukar alkohol och droger och att det absolut inte kommer vara möjligt att göra vid en ev medicinering.

Jag gjorde fel beslut att snacka om droger med underläkaren tror jag, men jag vill ha en rättvis bedömning och är helt ren just nu.
Citera
2013-10-20, 21:41
Medlem
gulligumsans avatar
Ush nu närmar det sig.
Tre dagar kvar tills utredningen påbörjas. Men nu känns det okej.inte alls lika folkskygg som för en vecka sen så de e ok.
Men, jag tänker aldelles för snabbt och för mycket. Jag försöker fantisera ihop vad dom ska fråga och vad jag ska svara, och försöker minnas men de går i 100 i hjärnan så jag minns inte ens vad jag tänkt planerat att säga haha.
Men jag antar att det ger sig när jag väl är där.
Men jag vet med mig att ett av mina problem är att jag inte kan koncentrera mig på frågor jag får (typ i en arbetsi tervju är de så jäkla jobbigt för jag kan glömma frågan som dom ställt för 30sek sedan... blir så jobbigt att säga att jag glömde)
Så förmodligen kommer jag inte att få ut rätt svar till psykologen under utredningen... jag säger oftast 10% av den mening jag tänker på att svara.
Jag tänker för mycket helt enkelt.
Citera
2013-10-21, 03:35
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulligumsan
Ush nu närmar det sig.
Tre dagar kvar tills utredningen påbörjas. Men nu känns det okej.inte alls lika folkskygg som för en vecka sen så de e ok.
Men, jag tänker aldelles för snabbt och för mycket. Jag försöker fantisera ihop vad dom ska fråga och vad jag ska svara, och försöker minnas men de går i 100 i hjärnan så jag minns inte ens vad jag tänkt planerat att säga haha.
Men jag antar att det ger sig när jag väl är där.
Men jag vet med mig att ett av mina problem är att jag inte kan koncentrera mig på frågor jag får (typ i en arbetsi tervju är de så jäkla jobbigt för jag kan glömma frågan som dom ställt för 30sek sedan... blir så jobbigt att säga att jag glömde)
Så förmodligen kommer jag inte att få ut rätt svar till psykologen under utredningen... jag säger oftast 10% av den mening jag tänker på att svara.
Jag tänker för mycket helt enkelt.

Det kanske är konstigt i många sammanhang men om du går till en psykolog för att göra en ADHD-utredning så kan du vara 100 % säker på att psykologen är van vid exakt det du beskriver.
Det är ju typiskt för många med ADHD att fungera just så.

Det finns ingen anledning att varken säga "usch" eller fundera på vilka frågor du ska få.

Var glad för att du blir utredd och får diagnos och behandling.
Usch är att varken bli utredd eller få behandling.

Lycka till med utredningen!
Jag tyckte den var svinkul!
Jag fick reda på att jag var bättre på vissa saker som jag själv trodde jag var sämre på.
Det jag var dålig på visste jag redan så det var inga konstigheter.
Citera
2013-10-21, 07:53
Medlem
gulligumsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa
Det kanske är konstigt i många sammanhang men om du går till en psykolog för att göra en ADHD-utredning så kan du vara 100 % säker på att psykologen är van vid exakt det du beskriver.
Det är ju typiskt för många med ADHD att fungera just så.

Det finns ingen anledning att varken säga "usch" eller fundera på vilka frågor du ska få.

Var glad för att du blir utredd och får diagnos och behandling.
Usch är att varken bli utredd eller få behandling.

Lycka till med utredningen!
Jag tyckte den var svinkul!
Jag fick reda på att jag var bättre på vissa saker som jag själv trodde jag var sämre på.
Det jag var dålig på visste jag redan så det var inga konstigheter.

Tack!
Ja det har du rätt i!
Skönt att få veta så man kan få rätt hjälp.
Citera
2013-10-21, 22:47
Medlem
nu börjar det förhoppningsvis närma sig utredning för mig. hur går en sån till egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in