Citat:
Ursprungligen postat av
Wulbari
Nu vet jag att det naturligtvis är svårt att svara på, men.
Vore det dumstridigt att gå in med 2,5-5% av sitt kapital i BitCoins i dagsläget?
Jag tror det är en av de bättre affärerna man kan göra i dagsläget, men i slutändan är det bara du som kan avgöra detta själv. Jag har ett tidsperspektiv på ett antal år. Jag vet inte hur det går kortsiktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wulbari
Hur är bäst att betala i sådant fall? Kontant?
Vill du hålla det hemligt så är ju kontanter en bra metod, dock brukar det bli några procent dyrare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wulbari
Bästa förvaring; egna backuper av plånbok eller "bank"?
Optimalt är en egen plånbok skapad på en dator som aldrig varit uppkopplad mot internet. Du kan ta emot Bitcoins utan att vara online, så om du skickar till en offline-wallet så är du helt säker mot en online-attack. Kryptera plånboken (för att skydda mot fysisk stöld) och distribuera flera kopior av dem till olika platser så du skyddar dig mot brand etc.
Mitt tips är att du leker lite med en obetydlig summa bitcoins först så du förstår hur transaktioner går till, och blir bekant med allt. Ett litet misstag kan vara förödande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wulbari
Hur ser utvecklingen av LTC ut tror ni?
Många frågor.. Men jag uppskattar svar!

De som köper LTC verkar vara folk som missade Bitcoin när det var billigt, och hoppas på att det ska bli nästa stora sak. Så vitt jag ser det så tillför LTC inget nytt, och nätverkseffekter är viktiga här. Det finns inga vettiga anledningar att använda LTC när BTC är både säkrare (fler miners) och mer likvid.
LTC kan säkert gå upp ändå, men jag ser ingen framtid för det. De enda intressanta altcoinsen är de som erbjuder något fundamentalt annorlunda mot BTC. Ett exempel är PPCoin som använder en annan metod än mining för att undvika double-spends. Men dessa bör ses som experiment i nuläget och om det visar sig att någon coin har något fundamentalt bättre än Bitcoin så kan Bitcoin faktiskt implementera detta också.