2013-10-16, 20:56
Medlem
Hej!

Förde över coins från mitt kapiton-konto till min bitcoin-qt plånbok igår. Coinsen har dragits från kapitonkonton men inte dykt upp i min plånbok. Adressen stämmer.

Någon som vet vad som har hänt, ska det det ta så lång tid?

Tack!
Citera
2013-10-16, 22:07
Medlem
ojdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorminority
Det finns säljare på localbitcoins.com som du möter upp IRL och köper dina btc mot kontanter, speciellt i Stockholm. Kolla under "Buy with cash" (Om du vill vara anonym menar jag)

Det låter ju riktigt bra, så möts man väll på något internet café eller så och för över! Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av utsiktad
Hej!

Förde över coins från mitt kapiton-konto till min bitcoin-qt plånbok igår. Coinsen har dragits från kapitonkonton men inte dykt upp i min plånbok. Adressen stämmer.

Tack!

Jag tror att att det kan ta upp till ett par dagar. Du kan ju dubbelkolla att adressen stämmer!
Citera
2013-10-16, 22:33
Medlem
kattpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Resonemanget går ungefär som såhär;

[i]En av BTCs yttersta styrkor ligger i transaktionerna. Om BTC ska lyckas som en stor valuta och betalningsmedel måste den växa till att omfatta en ansenlig del av världsekonomin. Om så sker kommer vi se en fortsatt stark deflation eftersom det inte finns något sätt att skapa nya pengar utöver den finita mängd som redan finns och som kommer att skapas. Incitamentet att använda en valuta med garanterad värdeökning som betalmedel är ju väldigt lågt. Kort sagt, BTC misslyckas som valuta genom att lyckas.

Bitcoin är dömt att dö värdeökningsdöden. Alla vill ha det men ingen vill sälja sina bitcoins så bitcoin stiger och stiger i värde. Bäst du köper några nu innan de blir värda oändligt mycket!
Citera
2013-10-16, 23:09
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utsiktad
Hej!

Tack!
Du måste låta bitcoin-qt ladda ner hela blockkedjan. Det tar ett tag.

Det finns lättviktsklienter som inte kontrollerar hela blockkedjan själv. Men eftersom du redan skickat coins till qt-klienten så måste du låta den synkronisera nu. I framtiden så rekommenderar jag Multibit istället, som inte kräver detta.

Citat:
Ursprungligen postat av ojdo
Jag tror att att det kan ta upp till ett par dagar. Du kan ju dubbelkolla att adressen stämmer!
Nja, bitcoin-transaktioner dyker upp i klienter omedelbart förutsatt att allt är synkroniserat.
Citera
2013-10-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Du måste låta bitcoin-qt ladda ner hela blockkedjan. Det tar ett tag.

Det finns lättviktsklienter som inte kontrollerar hela blockkedjan själv. Men eftersom du redan skickat coins till qt-klienten så måste du låta den synkronisera nu. I framtiden så rekommenderar jag Multibit istället, som inte kräver detta.

Nja, bitcoin-transaktioner dyker upp i klienter omedelbart förutsatt att allt är synkroniserat.

Tack! Misstänkte det. Tar ju hur jävla lång tid som helst...
Citera
2013-10-17, 00:49
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattpiloten
Bitcoin är dömt att dö värdeökningsdöden. Alla vill ha det men ingen vill sälja sina bitcoins så bitcoin stiger och stiger i värde. Bäst du köper några nu innan de blir värda oändligt mycket!
Nja, folk säljer ju, annars skulle det inte gå att köpa. Frågan är väl om enkelheten i transaktionerna kommer uppväga förlusten man gör när man köper en vara eller tjänst med bitcoins.
Citera
2013-10-17, 03:30
Medlem
Bitcoin

Hej! jag har en fråga angående bitcoins
är nybörjare på det och har inte en aning om hur det funkar
men tänkte om någon här kunde göra mig lite smartare?

har gjort ett account på FYB-SE och tänkte sätta in pengar och köpa bitcoins för dom

men när jag gjort det hur får jag dom att bli bitcoins? och hur betalar jag sedan personen som jag ska skicka bitcoinsen till?

BTC Insättnings Adress: ****************

vad använder jag BTC insättningsadressen till?

Tack på förhand!
Citera
2013-10-17, 03:37
Medlem
usb3s avatar
När du köpt bitcoins för dina pengar så dyker de upp på ditt konto. Du kan sedan skicka vidare dem till en annan wallet. BTC insättningsadressen använder du när du vill sätta in bitcoins för att sälja dem på sidan.

Btw så finns det en stor tråd om Bitcoins redan där detta inlägg bör ha postats istället.
Citera
2013-10-17, 13:53
Medlem
Crossmacks avatar
Slog ihop trådar //mod
Citera
2013-10-18, 17:49
Medlem
Funderar ett tag på att handla in lite Coins, främst för att investera för 1-5 år.

Vad tror ni om nuvarande värde? Väntat på ett bra dopp sedan ett halvår (då 100$), men det ser bara ut att öka (nu 160$).
Citera
2013-10-18, 18:15
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari
Funderar ett tag på att handla in lite Coins, främst för att investera för 1-5 år.

Vad tror ni om nuvarande värde? Väntat på ett bra dopp sedan ett halvår (då 100$), men det ser bara ut att öka (nu 160$).

Kortsiktigt tror jag att det kommer att öka lite till, och sedan kommer det att falla tillbaka lite. Men om du har för avsikt att vänta i 1-5 år så är jag personligen övertygad om att priset kommer att öka. Men risken finns ju att Bitcoin går under, men det antar jag att du är medveten om?
Citera
2013-10-18, 18:48
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulbari

På så lång sikt som över ett år är det väl frågan om du tror på Bitcoin som sådant. Gör du det tror du troligen också att dagens nivåer kommer att betraktas som extremt låga om ett par år. Gör du inte det så borde gissningen vara att bitcoin knappt finns kvar överhuvudtaget och kursen är nära noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in