2016-02-01, 03:14
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Tack

Ja, det har han onekligen.

Grynig:

kornig, grynig, ådrad, ådrig
gritty
grynig, grusig, modig, resolut
granular
grynig, kornig

Ådrig eller resolut, det är frågan

Gryning inte grynig.
Citera
2016-02-01, 11:12
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Tack

Ja, det har han onekligen.

Grynig:

kornig, grynig, ådrad, ådrig
gritty
grynig, grusig, modig, resolut
granular
grynig, kornig

Ådrig eller resolut, det är frågan

Jo men han skriver inte "grynig jävel", utan "gryning jävel". Om man tänker sig att det är en särskrivning så blir det "gryningjävel".
Dåligt morgonhumör? Är det när han är en gryningjävel som han ser solen klättra?
Citera
2016-02-01, 14:09
Medlem
Jag tycker att Marcus Birro är en idiot med storhetsvansinne men det får man ge honom att media behandlar folk olika. Och att det finns mycket hyckleri och folk som tar åt sig äran av vad andra gjort.
Det skriver han ganska bra om även fast han inte kan låta bli att snyfta och säga att han är den enda som ser sanningen och verkligheten.
Men jag tror han släpps in i värmen snart igen eftersom han gör sig bra i TV.
Citera
2016-02-01, 14:25
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jag tycker att Marcus Birro är en idiot med storhetsvansinne men det får man ge honom att media behandlar folk olika. Och att det finns mycket hyckleri och folk som tar åt sig äran av vad andra gjort.
Det skriver han ganska bra om även fast han inte kan låta bli att snyfta och säga att han är den enda som ser sanningen och verkligheten.
Men jag tror han släpps in i värmen snart igen eftersom han gör sig bra i TV.

Men grejen är ju att varje grop han har ramlat i har han grävt själv. När har det egentligen varit media som satt honom i skiten?
MB har jobb på ett debattprogram där man förväntas vara objektiv-kandiderar som partiledare för KD och får självklart sparken.
MB arbetar på expressen och gör en intervju i ett minst sagt kontroversiellt sammanhang där han väljer att attackera sin arbetsgivare-får självklart sparken.
MB är en profil för den svenska kristenheten, knullar med en gift kvinna när han själv fortfarande är gift. Förväntar sig inte att bara bli förlåten utan attackerar sina nya kristna polare som inte har full förståelse för hans agerande.
Här väljer han att skylla på media eftersom folk dömmer honom efter uppgifter i en skvallerblaska. Att han själv erkänner att det skvallerblaskan rapporterar är sant är ointressant av någon anledning.
Jag vet att jag har glömt något nu.
Citera
2016-02-01, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Men grejen är ju att varje grop han har ramlat i har han grävt själv. När har det egentligen varit media som satt honom i skiten?
MB har jobb på ett debattprogram där man förväntas vara objektiv-kandiderar som partiledare för KD och får självklart sparken.
MB arbetar på expressen och gör en intervju i ett minst sagt kontroversiellt sammanhang där han väljer att attackera sin arbetsgivare-får självklart sparken.
MB är en profil för den svenska kristenheten, knullar med en gift kvinna när han själv fortfarande är gift. Förväntar sig inte att bara bli förlåten utan attackerar sina nya kristna polare som inte har full förståelse för hans agerande.
Här väljer han att skylla på media eftersom folk dömmer honom efter uppgifter i en skvallerblaska. Att han själv erkänner att det skvallerblaskan rapporterar är sant är ointressant av någon anledning.
Jag vet att jag har glömt något nu.

Visst, han sätter sig själv i skiten, helt klart. Men ändå, det verkar vara olika villkor utifrån hur säkra ens kontakter är i media. Nu tänker jag lite på den goda Ann Heberlein som väl också är en profil för den svenska kristenheten, knullar med en gift man när hon själv är i ett förhållande, pratar om det i Hänt Extra och det hörs inte ett knyst från nån, varken dem kristna eller andra. Jag menar mest bara att Birro har en poäng när han skriver att en del kommer undan med mer. Sen vet jag inte om det är ett brott egentligen att knulla med gifta fast man är kristen. Kyrkan är nog inte så moralisk idag, håller mer på med tröst.
Citera
2016-02-01, 15:44
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
. Sen vet jag inte om det är ett brott egentligen att knulla med gifta fast man är kristen. Kyrkan är nog inte så moralisk idag, håller mer på med tröst.

Jodå , jag är alldeles övertygad att det är det för majoriteten av kristna. Grejen är att kristendomen är väldigt förlåtande men för att bli förlåten måste man erkänna att man gjort fel.
Citerade detta tidigare.

Citat:
" Det finns alltså en skillnad mellan en person som begår äktenskapsbrott och menar att det inte alls strider mot Guds bud, och en person som gör det och tycker att det var fel och ber Gud och församlingen om förlåtelse.
Det Birro uppmanar församlingarna till är inte så mycket förlåtelse som det är omvändelse: det är ni som är hycklare som dömer mig trots att ni följer Jesus! Och han verkar se det som någon slags mänsklig eller kristen rättighet att just han ska få tjäna pengar på att åka runt och föreläsa i församlingarna. Men det är det inte. Birro har genom sitt inflytande i kristen media och sina föreläsningsturnéer haft en informell ledarskapsposition i kristenheten, och kristna ledare har krav på sig
"

Visst finns det säkert någon queer (i praktiken) ateistpräst i svenska kyrkan som inte ser något fel med äktenskapsbrott. Frågor du de frikyrkliga så har de garanterat en annan syn.

edit: Läs min signatur om Marcus gudsbild och fråga dig själv om detta inte handlar om en "dömande Gud".
Citera
2016-02-01, 16:20
Medlem
Citat:
Visst, han sätter sig själv i skiten, helt klart. Men ändå, det verkar vara olika villkor utifrån hur säkra ens kontakter är i media. Nu tänker jag lite på den goda Ann Heberlein som väl också är en profil för den svenska kristenheten, knullar med en gift man när hon själv är i ett förhållande, pratar om det i Hänt Extra och det hörs inte ett knyst från nån, varken dem kristna eller andra. Jag menar mest bara att Birro har en poäng när han skriver att en del kommer undan med mer. Sen vet jag inte om det är ett brott egentligen att knulla med gifta fast man är kristen. Kyrkan är nog inte så moralisk idag, håller mer på med tröst.

Ann Heberlein har väl inte försörjt sig på att åka runt i kyrkor och tala om vad som enligt kristen tro är rätt eller fel? Dessutom inte gått ut i skvallerpress eller på egna bloggar och sagt att det var rätt att knulla den gifte mannen, om hon nu gjort det? Är hon ens kristen eller bara teolog? Jag vet inte.

Det är där Marcus har felat.

Undrar om han ska tigga pengar av fansen snart igen så han kan åka till Rom igen?
Citera
2016-02-01, 16:28
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Ann Heberlein har väl inte försörjt sig på att åka runt i kyrkor och tala om vad som enligt kristen tro är rätt eller fel? Dessutom inte gått ut i skvallerpress eller på egna bloggar och sagt att det var rätt att knulla den gifte mannen, om hon nu gjort det? Är hon ens kristen eller bara teolog? Jag vet inte.

Det är där Marcus har felat.

Undrar om han ska tigga pengar av fansen snart igen så han kan åka till Rom igen?

Jag tycker väl att man ligger med vem man vill, så länge man står för det. Vet inte hur moderna kristna resonerar, är själv inte kristen.
Men dem här två nyheterna är väl ganska lika, det är nog det Butter syftar på och Birro har blivit mer bashad för det.

http://shimodas.hant.se/har-visar-ma...rlek-michaela/
http://www.hant.se/ann-heberleins-ot...knar-med-erik/
Citera
2016-02-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag tycker väl att man ligger med vem man vill, så länge man står för det. Vet inte hur moderna kristna resonerar, är själv inte kristen.
Men dem här två nyheterna är väl ganska lika, det är nog det Butter syftar på och Birro har blivit mer bashad för det.

Jepp.
Jo jag tycker alla ska ha rätt att skilja sig och tycker inte otrohet är mycket att moralisera över, lögner är klart omoraliskt men tar man konsekvenserna och skiljer sig finns väl inte mycket att bråka om. Det beror förstås på hur det gått till, osv. Birro satte sig själv i skiten men han fick också mer skit av andra kristna som jag fattat det.
Citera
2016-02-01, 21:41
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Det spelar ingen roll vad du eller jag tycker. Det är Marcus som är hycklaren. Läs min signatur och det är ganska tydligt att Marcus gud inte är någon gör-vad-du-vill Gud....om det inte är Marcus som vill göra vad han vill förstås.

edit: för er som läser från mobil.
"Jag tror inte heller alls på att man kan plocka det man vill ha av religionen och sedan snickra sig en progressiv, välanpassad individuell Gud som aldrig ställer några krav utan alltid bara lallar med vad man än gör, hur man än lever, och hur man än behandlar sig själv och sina medmänniskor."

"Gud är inte en lesbisk kvinna som lagar mat i himlen. Gud är inte en bög i läderbyxor. Gud är en dömande Gud. Han är en mullrande kraft.".
-Horbocken Marcus Birro
Senast redigerad av langaocb 2016-02-01 kl. 21:43.
Citera
2016-02-02, 17:13
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Det spelar ingen roll vad du eller jag tycker. Det är Marcus som är hycklaren. Läs min signatur och det är ganska tydligt att Marcus gud inte är någon gör-vad-du-vill Gud....om det inte är Marcus som vill göra vad han vill förstås.

edit: för er som läser från mobil.
"Jag tror inte heller alls på att man kan plocka det man vill ha av religionen och sedan snickra sig en progressiv, välanpassad individuell Gud som aldrig ställer några krav utan alltid bara lallar med vad man än gör, hur man än lever, och hur man än behandlar sig själv och sina medmänniskor."

"Gud är inte en lesbisk kvinna som lagar mat i himlen. Gud är inte en bög i läderbyxor. Gud är en dömande Gud. Han är en mullrande kraft.".
-Horbocken Marcus Birro

OK du menar att det är dubbelmoral att ha en dömande Gud som bara dömer andra men aldrig en själv och sen gnälla när andra kristna inte lallar med i vad man än gör. Hm jo det ligger nog något i det
Citera
2016-02-02, 18:59
Medlem
Citat:

Som någon redan skrivit så är det sak samma vad vi tycker. Bland moderna kristna...ja du, det verkar vara så att om du heter Carola/Marcus och är med i Livets Ord/nån slags light variant på katolik lever du och dömer efter deras ord. Så länge det passar och man kan sitta på höga hästar. Vill du nuppa före du skiljer dig, ja då lämnar du din församling eller försöker pudla som Birro.

Problemet är väl dubbelmoralen, som jag inte funnit hos Haberlein men hos Birro. Av samma anledning reagerar väl media och hoppas på löpsedlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in