Citat:
Ursprungligen postat av
HerrLinus
Det mest intressanta med den här tråden för en som pluggat psykologi (höhö) är att faktist TS(whitelady) mest lägger fram fakta och är rätt så rak i sin argumentation.
Vad man dock ser bland er som argumenterar emot TS är att ni tydligt inte gillar den här faktan och försöker förlöjliga förändra innebörden av den hela tiden.
Såkallade shaming tactics. Det är väldigt vanligt när man hör något man inte vill vetas vid eller vill acceptera eftersom man då skulle få en förändrad syn på sin verklighet.
Det riktigt intressanta är dock att TS inte verkar manipulera själva synen öht utan mest lägger fram rå kall fakta, upp till var och en att tolka in den som man vill.
Medans man ser hur majoriteten tolkar in den negativt och blir extremt defensiva.
Det är väldigt omanligt att hålla på med bebisar, det är omanligt att brodera.
Det är typiskt manligt att slåss, fäktas med svärd, slå ihjäl ett bytedjur.
Alla kan vi skriva under på dom här sakerna.
Frågan är då varför ni måste förlöjliga sakerna med exempel som.
"Ja värst vad manlig man måste vara om man inte ens kan hålla i en bebis utan att förlora sin manlighet, HAHAHA!"
Så jädra barnsligt så man undrar ju när man läser om ni seriöst är ett gäng högstadieungdomar.
Hur svårt ska det vara att diskutera fakta utan att lägga någon värdering i den som ni gör mest hela tiden?
Jag skulle säga att ni beter er extremt omanligt faktist. Skärp till er feministslödder.

Säg mig då, vad är beviset för att det är manligt hålla i svärd?
jag vill ha en empirsik forskning som klart och tydligt bevisar att män förlorar sin manlighet för att de håller i bebisar. Och nej, sjunkande testosteron gör inte biffen, därför att enbart testosteronnivå
avgör inte om man är man eller inte. I sånt fall är inte äldre män män, eller sjuka män eller män med låga nivåer. ergo enbart testosteron gör inte mannen !
Slå ihjäl bytedjur gör det inte heller. Fakta tack, hur många män i Sverige idag går ut i skogen och slår ihjäl bytedjur? nå? eller slåss med svärd? Hur många män gör det?
är det enbart män som slåss med svärd, knockar älgar på mulen och står och håller i ett stycke metall tillräckligt länge per dag som kan kallas män?
Maken till tönteri.